• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Well fuck me running!!! Va inne pÄ Jarl och testade Aerospace, SOH 46, Navi 01, transocean panda chrono, transocean chrono 1461. AlltsÄ vilka klockor men...
Aerospace - pallar fortf inte titan. Testade iaf.
SOH 41- lite trÄkig pÄ med basic svart och pÄ gummi. Lite för stor.
Navi 01- klockren men vintage Àr coolare
BÀgge transocean - hÀngt upp mig pÄ att de Àr 43 mm men nÀr de sitter pÄ sÄ gillar jag dem. Tror dock inte jag kan tvinga mig över den barriÀren som Àr just dessa jÀkla mm
image.jpg

image.jpg

Mycket godis dÀr, tack för att du delar med dig :)

Gaaaaah! Ge mig! ïżŒ

Edit: Har du bilder pÄ de andra du testade ocksÄ?
Nej inga fler bilder... Blev lite besviken pÄ min aversion mot titan sÄ dÄ tappade jag modet lite. Men med Transocean pÄ armen blev jag glad igen och tog fram kameran. AlltsÄ dessa tvÄ klockor Àr sÄ vansinnigt vackra

Nej inga fler bilder... Blev lite besviken pÄ min aversion mot titan sÄ dÄ tappade jag modet lite. Men med Transocean pÄ armen blev jag glad igen och tog fram kameran. AlltsÄ dessa tvÄ klockor Àr sÄ vansinnigt vackra

Tycker du den blir för lĂ€tt? Är ordentligt sugen pĂ„ en Aerospace.

Inte för lÀtt utan den skramliga kÀnslan. Typ som plast. SÄ ska inte en BreitlinglÀnk kÀnnas, det Àr mer seikoaktigt. Men hade den funnits i stÄl tror jag att jag hade haft den som given i en Breitling line-up

Inte för lÀtt utan den skramliga kÀnslan. Typ som plast. SÄ ska inte en BreitlinglÀnk kÀnnas, det Àr mer seikoaktigt. Men hade den funnits i stÄl tror jag att jag hade haft den som given i en Breitling line-up

Fan ocksÄ! Jag vill inte att den ska vara skramlig! Det Àr en Breitling, den Àr superexakt och den lyser nÀr man vill. Det borde vara vÀrldens bÀsta klocka! :)

Fan ocksÄ! Jag vill inte att den ska vara skramlig! Det Àr en Breitling, den Àr superexakt och den lyser nÀr man vill. Det borde vara vÀrldens bÀsta klocka! :)
HÀr mÄste du testa sjÀlv. Exakt tror jag den Àr och den lyser garanterat nÀr du vill. Men kÀnslan av titanet va skramligt. Ja det Àr det nÀrmsta jag kan komma i beskrivandet. Samt... Inte att förglömma, man kan inte pilla för mycket pÄ den för det blir sjuka fingeravtryck efter grisklövarna.

StÄr pÄ jobbet och funderar pÄ om jag ska fÄ tummen ur och Äka och inhandla det Breitlinggummi jag sagt jag ska ha eller om jag bara ska fortsÀtta med lÀnken...
image.jpg
AlltsÄ lÀnk Àr alltid lÀnk tÀnker jag.

HÄller med om att titan Àr annorlunda. Men tycker inte lÀnken Àr dÄlig pÄ nÄgot sÀtt. Skruvade lÀnkabitar och sitter super tight mot boetten. SÄ lÀnken Àr rejÀl och hÄller hög kvalitet men visst fÄr man trots det en "billig" kÀnsla första gÄngen man hanterar en titanlÀnk, lite samma som första gÄngen man testar en Àldre rolex, deras gamla stÄllÀnkar Àr ju ocksÄ vÀldigt lÀtta.

HÄller med om att titan Àr annorlunda. Men tycker inte lÀnken Àr dÄlig pÄ nÄgot sÀtt. Skruvade lÀnkabitar och sitter super tight mot boetten. SÄ lÀnken Àr rejÀl och hÄller hög kvalitet men visst fÄr man trots det en "billig" kÀnsla första gÄngen man hanterar en titanlÀnk, lite samma som första gÄngen man testar en Àldre rolex, deras gamla stÄllÀnkar Àr ju ocksÄ vÀldigt lÀtta.
Detta hÄller jag helt med, dÀrav att jag skrev som jag gjorde att man fÄr liksom testa sjÀlv. KÀnslan kom till mig Àven om jag sÄg har tajt allt satt och att det Àr skruvade lÀnkbitar. Haft titan innan och det gifter sig inte med mina preferenser helt enkelt. Men nu fick jag testat igen och det Àr fortf inte för mig. Men helt klart en vÀlbyggd Breitling

StÄr pÄ jobbet och funderar pÄ om jag ska fÄ tummen ur och Äka och inhandla det Breitlinggummi jag sagt jag ska ha eller om jag bara ska fortsÀtta med lÀnken...
image.jpg
Jag Àr ocksÄ sjukt sugen pÄ att köpa gummi. Vill dÄ ha med viklÄs och Àr bara sÄdÀr sugen pÄ den kostnaden.

image.jpg
LÀnk, lÀnk, lÀnk, kanske nato. Ibland lÀder med söm om du vill kÀnna dig lite skönt gubbig och ha lammullströjan kÀckt över axlarna och bÄtskorna pÄ ;)

Jag Àr ocksÄ sjukt sugen pÄ att köpa gummi. Vill dÄ ha med viklÄs och Àr bara sÄdÀr sugen pÄ den kostnaden.
Jo samma hÀr. Jag Àr ganska sÀker pÄ att jag kommer tjacka gummi men blir inte med viklÄs om jag inte kommer över ett billigt.

NÄgon som sitter pÄ viklÄs till Breitlinggummi 22mm? Kanske Àven nÄgon som sitter pÄ ett blÄtt Breitlinggummi 22mm?

Fan vad alla snacka om att köpa gummi... Trodde det tillhörde inventarierna att ha ett Pro3-gummi liggandes!? :D

F.ö. jÀvligt nöjd med att nya Aero Àr 42 mm och har 22 mm luggar!
Trodde den skulle se mycket mindre ut pÄ din handled. Nu behÄller du den dÀr ett tag! Inget jÀvla flippande pÄ minst en mÄnad, klarar du det?:cool:

Är det nĂ„gon skillnad i kvalitĂ© mellan Rolex och Breitling? Personligen tycker jag att Breitling alltid har kĂ€nts mer robusta och lite vassare pĂ„ i princip alla punkter. Iallafall om man jĂ€mför med de lite Ă€ldre modellerna? Har jag fel?

Är det nĂ„gon skillnad i kvalitĂ© mellan Rolex och Breitling? Personligen tycker jag att Breitling alltid har kĂ€nts mer robusta och lite vassare pĂ„ i princip alla punkter. Iallafall om man jĂ€mför med de lite Ă€ldre modellerna? Har jag fel?

Du har sÄ rÀtt sÄ :)
I alla fall nÀr du frÄgar i den hÀr trÄden, stÀll frÄgan i egen trÄd sÄ gissar jag att svaret blir annat ;)

Tillbaka
Topp