• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fram till för ungefĂ€r tio Ă„r sedan hade Breitling större ”taper” överlag. Har och haft flera gamla band som Ă€r 22-18 frĂ„n början, och har Ă€ven haft flera 22-18-lĂ€nkar, bl a till första Ă„rets A44359 Blackbird. Den bytte de snabbt mot en 22-20-lĂ€nk efter en kort tid.
Varför de senare gĂ„tt mot större vet jag inte. BĂ„de fulare och mindre bekvĂ€mt. DĂ€r Ă€r Rolex sĂ„ mycket bĂ€ttre som förstĂ„r vikten av ordentlig ”taper” (vad det nu heter pĂ„ svenska?). :)

Jo jag vet att man har mÀrkt att dom finns i lite andra storlekar om man tittar tillbaka i tiden och i lÄdan :)

Jag tittade pÄ mitt lÄs som Àr 20 mm sÄ pÄ den sidan som INTE har slide delen Àr sÄ tycker jag det Àr 0 i spel rum sidleds dÀrimot pÄ slid delen sÄ finns det spelrum. dÄ sitter det ett 22-20 band pÄ

jag ska se om jag drar pÄ ett gammalt bratte band pÄ en av mina Seikos :blackeye: vi fÄr se
//Simon

Senast Àndrad:
image.jpg

Skall bli intressant att se Vilken inriktning Breitling skall ta med nya Àgare & ny VD.
Hur som Àr bratte mitt favvo mÀrke all time:cigar:
Japp men hoppas inte det blir för mkt vintage-inspirerat och smÄ herrur i damstorlekar >42 mm :nailbiting:

Sorry om jag skriver nÄgot som redan varit uppe flera gÄnger men har Àntligen bestÀmt mig för att det faktiskt Àr en Navitimer jag vill ha.
Är det nĂ„got speciellt jag ska vara vaksam pĂ„? (begagnat kommer det bli)

Ja! Och mer navitimers i 42. Heritage Àr fin men tycker att flera av de andra kunde vara mindre.
Fast rent historisk var de vÀl stora instrumentur? Jag tror inte vi kommer fÄ se en anpassning till vad folk vill ha, snarare en anpassning till mÀrkets essens. Ta IWC exempelvis, de har definitivt inte slutat med stora klockor under hans chefande.

Köpte nyligen en Superocean 42 Abyss 42mm, blev först förvÄnad över att den kÀndes liten. Den kÀnns mindre :) Men. U har jag vant mig och gillar den skarpt! Gillar siffrorna pÄ bezel och urtavla lite 80tals feeling :)

Tillbaka
Topp