• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FF13D9BF-2A14-4B81-B83B-24B722600E10.jpeg
Har blivit mer Àn lovligt förÀlskad i denna lilla goding pÄ 38mm.

Försöker slÄ den ur minnet o inse att jag inte behöver den:confused:

GÄr sÄdÀr ...:arghh:

Hej, har börjat snegla lite pĂ„ breitling, men det Ă€r en riktig djungel :nailbiting: skulle nĂ„gon kunna hjĂ€lpa mig att skingra molnen lite, vilken Ă€r breitlings ”instegsmodell” och vilken Ă€r flaggskeppet? Vilka storlekar finns? Kanske svĂ„rt att svara pĂ„, men hellre frĂ„ga och verka dum, Ă€n att lĂ„ta bli och förbli dum... ;)

Hej, har börjat snegla lite pĂ„ breitling, men det Ă€r en riktig djungel :nailbiting: skulle nĂ„gon kunna hjĂ€lpa mig att skingra molnen lite, vilken Ă€r breitlings ”instegsmodell” och vilken Ă€r flaggskeppet? Vilka storlekar finns? Kanske svĂ„rt att svara pĂ„, men hellre frĂ„ga och verka dum, Ă€n att lĂ„ta bli och förbli dum... ;)
Börja fundera pĂ„ vilka ”egenskaper” du gillar var för sig? Kronograf eller inte, fĂ€rg pĂ„ urtavla, siffror eller stavindex, blingigt guldigt eller diskret svart, GMT? etc. Sen letat du upp de som matchar bĂ€st.

Insteg Àr colt-serien. Finns lite olika. Men flaggskepp Àr vÀl svÄrare. Navitimern Àr en riktig klassiker men flaggskeppet Àr nog chronomat b01. Sen finns det dyrare och sÄ sÄklart men ÀndÄ. Vad sÀger ni andra?

Insteg Àr colt-serien. Finns lite olika. Men flaggskepp Àr vÀl svÄrare. Navitimern Àr en riktig klassiker men flaggskeppet Àr nog chronomat b01. Sen finns det dyrare och sÄ sÄklart men ÀndÄ. Vad sÀger ni andra?[/QUOTE
Tack sÄ mycket, dom verkar gÄ att fÄ i dom flesta fÀrg kombinationer pÄ tavlor mm, vad menas med vitesse tex?

Skulle instÀmma med @Dixie att Colt kan ses som en instegsmodell. Som sig bör Àr jag dock oerhört partisk i frÄgan och fullkomligt Àlskar deras modeller med blÄ urtavla, t ex superocean steelfish eller Avenger 2 GMT:hungry:

IMG_3079.JPG

Samma hÀr, men A17390 för min del. Helt stormkÀr!
Har för mig att den Àr större Àn colten, dÀrav mitt val. BÄda Àr riktigt jÀvla prisvÀrda. SMP300 brukar ibland gÄ för liknande peng. VÀljer Colt eller superocean utan tvekan framför den. SÄ lÀnge det inte Àr co-axial. Men dÄ Àr den ju dyrare ocksÄ

Den hÀr var snygg, kanske lite mycket guld men modellen och tavlan gillade jag... 13050.1

Bilagor

• 5D07B680-478E-4DA4-928F-431EE72CC5C9.jpeg
    5D07B680-478E-4DA4-928F-431EE72CC5C9.jpeg
    61.2 KB · Visningar: 21
Insteg Àr colt-serien. Finns lite olika. Men flaggskepp Àr vÀl svÄrare. Navitimern Àr en riktig klassiker men flaggskeppet Àr nog chronomat b01. Sen finns det dyrare och sÄ sÄklart men ÀndÄ. Vad sÀger ni andra?
SÄ Àr det. Colten Àr insteg och chronomatten slutet och nÀra himlen. Det som jag tror Àr förvirrande Àr alla valmöjligheter med Àdelmetall och stenar som Breitling kör med. Det blir en stor spridning i priset och allmÀnt rörigt för nya kunder.... jÀmför med Swatchgroup som har en tydlig prispolicy (hur skadlig den Àr, sÄ Àr den tydlig...)

Senast Àndrad:
SÄ Àr det. Colten Àr insteg och chronomatten slutet och nÀra himlen. Det som jag tror Àr förvirrande Àr alla valmöjligheter med Àdelmetall och stenar som Breitling kör med. Det blir en stor spridning i priset och allmÀnt rörigt för nya kunder.... jÀmför med Swatchgroup som har en tydlig prispolicy (hur skadlig den Àr, sÄ Àr den tydlig...)
Spot on, det Àr det jag inte fÄr ihop! Söker efter en viss modell och tycker jag fÄr 100 olika varianter, dock hittade jag en 13050 som tilltalade mig vÀldigt mycket, vad sÀgs om denna?

Bilagor

• 29E6C10D-FB9D-46F4-9F10-8BA7FDA31E9B.png
    29E6C10D-FB9D-46F4-9F10-8BA7FDA31E9B.png
    164.1 KB · Visningar: 27

Hej
Jag kan bara instÀmma att Chronomat B01 Àr Breitlings flaggskepp ;) och i 44 and in :angel: it is
Det Àr bara att titta i deras katalog sÄ Àr det klart vad dom tycker :)

Nu lite bilder :snaphappy:
1
Bild 20.JPG

2
IMG_0870.JPG

3
IMG_0232.JPG

//Simon

Senast Àndrad:
Jag tycker den Àr lite för tjock för den diametern... Men det va lÀngesen jag testade den

Det Àr faktiskt en del av det som tilltalar mig :)

Sen tilltalar storleken mig.
Min Colt 41Àr lagom och urtavlan pÄ en 38:a Àr nÄgot större sÄ den bÀrs ganska stort i jÀmförelse.

Sen slipper jag styggelsen frÄn 43:an med datum 4:30...

Jag tycker att Breitlings flaggskepp Àr Navitimer Rattrapante i guld, och den finns hÀr pÄ forat. Minns inte vem som har den?

Köpte en pilotlÀnk innan jag fick hem klockan, ivrig som man blir.. för att senare inse att den inte skulle passa (tÀnkte att den skulle ha samma lugs som tex chronomat). Den har 19mm lugs och Àr Àven nÄgot rundad medans den pÄ chronomaten Àr helt rak 20mm.. tror ni det finns en chans att fÄ tag i (och byta) ÀndlÀnkarna pÄ lÀnken eller skulle det ÀndÄ bli konstigt?
21248D7A-90F2-4C65-A977-D4A2A3BBA323.jpeg

AC0CDE62-961C-4FA9-AE7A-58A20D2EBA5A.jpeg

Och om inte ... nÄgon som vill köpa en pilotlÀnk?:banghead:
Alla tÀnkbara lösningar Àr vÀlkomna

Tillbaka
Topp