• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tack. Verkar som att Klockmaster har lite billigare dÄ :) min service pÄ min Colt kostade 4100.
SÄ servicen för en ana digi Àr högre Àn en automat...

Om man titta pÄ deras lista sÄ Àr ju samtliga CHRONOGRAPH dyrare pÄ full service utom pÄ den första pÄ listan o_O
Det var mest för info vad dom gör och nÀr jag ser denna som ett riktmÀrke :)

Se över packningarna om du lÀmnar in denna :) sÄ slipper du fuktskador.

//Simon

Tjo,

Är vĂ€ldigt ny i klockvĂ€rlden men har alltid av nĂ„gon anledning varit sjukt dragen till Breitling.

Va sÀger panelen om valet mellan Blackbird, Crosswind och Hercules?
Har ingen nÀrmare info om var och en som Ärsmodell osv men de jag sett av dessa modeller faller mig onekligen pÄ lÀppen!
Är det nĂ„got speciellt man bör tĂ€nka pĂ„ modellerna i mellan?

Tack pÄ förhand!
//Calle

Tjo,

Är vĂ€ldigt ny i klockvĂ€rlden men har alltid av nĂ„gon anledning varit sjukt dragen till Breitling.

Va sÀger panelen om valet mellan Blackbird, Crosswind och Hercules?
Har ingen nÀrmare info om var och en som Ärsmodell osv men de jag sett av dessa modeller faller mig onekligen pÄ lÀppen!
Är det nĂ„got speciellt man bör tĂ€nka pĂ„ modellerna i mellan?

Tack pÄ förhand!
//Calle

Hej
lÀs i genom denna trÄd sÄ kommer du nog fram till en klarhet vad du vill ha för nÄgot. :D
Ang. Pris, Modell. Storlek. Nytt. Beggat mm

DÄ det Àr du som kommer att bÀra och anvÀnda klockan ;)

Lycka till med valet :)

//Simon

Hej
lÀs i genom denna trÄd sÄ kommer du nog fram till en klarhet vad du vill ha för nÄgot. :D
Ang. Pris, Modell. Storlek. Nytt. Beggat mm

DÄ det Àr du som kommer att bÀra och anvÀnda klockan ;)

Lycka till med valet :)

//Simon
Hej!

Har försökt ge mig pÄ att beta av denna trÄd men har Àn sÄ lÀnge bara kommit till sida 20+ nÄgot, 710+ kvar ;) :D Kommer ta mig igenom sakta men sÀkert! :) (y)

Har hittat en av var modell som sÀljs för ungefÀr samma peng, Crosswind, Blackbird Ä Hercules. Plus samt minus sinsemellan? Mest klocka för pengen?

Tack pÄ förhand!
//Calle

Hej!

Har försökt ge mig pÄ att beta av denna trÄd men har Àn sÄ lÀnge bara kommit till sida 20+ nÄgot, 710+ kvar ;) :D Kommer ta mig igenom sakta men sÀkert! :) (y)

Har hittat en av var modell som sÀljs för ungefÀr samma peng, Crosswind, Blackbird Ä Hercules. Plus samt minus sinsemellan? Mest klocka för pengen?

Tack pÄ förhand!
//Calle

Antar att du Àr ute efter beggat dÄ EX Crosswind finns inte att köpa nya dom Àr frÄn ca mitten pÄ 2000 talet

Samtliga du nÀmner Àr typ cronografer men i olika utföranden

Sedan i vilken pris klass Àr du inne pÄ ?
Mekaniska eller i qvarts dvs urverket ? Crosswind Àr (mekanisk)

//Simon

Antar att du Àr ute efter beggat dÄ EX Crosswind finns inte att köpa nya dom Àr frÄn ca mitten pÄ 2000 talet

Samtliga du nÀmner Àr typ cronografer men i olika utföranden

Sedan i vilken pris klass Àr du inne pÄ ?
Mekaniska eller i qvarts dvs urverket ? Crosswind Àr (mekanisk)

//Simon

Ja beggad Àr tanken, 20-30kkr ungefÀr.

Mekaniskt Àr vÀl det som florerat mest men Àr inte slaget i sten sÄ till vida det inte finns nÄgon större fördel med det ena eller andra.
Eftersom jag Àr rookie i omrÄdet sÄ Àr det mest det estetiska hos klockorna som tilltalar och dÄ Àr det ovan nÀmnda modeller som tilltalat mig mest.
//Calle

Mekaniskt Àr vÀl det som florerat mest men Àr inte slaget i sten sÄ till vida det inte finns nÄgon större fördel med det ena eller andra.
Eftersom jag Àr rookie i omrÄdet sÄ Àr det mest det estetiska hos klockorna som tilltalar och dÄ Àr det ovan nÀmnda modeller som tilltalat mig mest.
//Calle

DÄ gÀller det att hitta en som Àr vÀlvÄrdad med service historik och i gott skick samt cert.
En service kan gÄ pÄ ca 6000 sedan till kommer det ev delar pÄ dom om det Àr en Àldre mode och dÄ kostar det.

Sök i sÀljes delen anvÀnd sökmortorn klistra in Breitling sÄ fÄr du fram en del och kan fÄ dej en uppfattning vad dom har gÄtt för

//Simon

Senast Àndrad:
DÄ gÀller det att hitta en som Àr vÀlvÄrdad med service historik och i gott skick samt cert.
En service kan gÄ pÄ ca 6000 sedan till kommer det ev delar pÄ dom om det Àr en Àldre mode och dÄ kostar det.

Sök i sÀljes delen anvÀnd sökmortorn klistra in Breitling sÄ fÄr du fram en del och kan fÄ dej en uppfattning vad dom gÄr för

//Simon

Ok! Är servicehistorik viktigare pĂ„ en mekanisk jĂ€mfört med qvarts?

Ok will do! Tack för infon Ä hjÀlpen!

//Calle

//Calle

Om den Àr ny servad och det finns papper pÄ detta sÄ slipper du ta den notan.

Sen om det finns med all servicehistorik Àr bara ett plus men inte det avgörande.

Det har ju med packningarna att göra dom kan torka ut om klockan har ett gÀng Är pÄ nacken sen att dom anvÀnde anat medel pÄ dom lite Àldre modellerna.
Detta gÀller bÄda typerna ur verk (fukt/vatten)

//Simon

Om den Àr ny servad och det finns papper pÄ detta sÄ slipper du ta den notan.

Sen om det finns med all servicehistorik Àr bara ett plus men inte det avgörande.

Det har ju med packningarna att göra dom kan torka ut om klockan har ett gÀng Är pÄ nacken sen att dom anvÀnde anat medel pÄ dom lite Àldre modellerna.
Detta gÀller bÄda typerna ur verk (fukt/vatten)

//Simon

Ok guld! Återigen, tack för infon!

//Calle

//Calle
Jag hade personligen inte köpt en mer Àn 3-5 Är gammal kronograf som inte Àr servad, undantaget om den var riktigt billig eller vintage.

Hej!

Tack pÄ förhand!
//Calle
Hercules Àr ju en riktig klump pÄ handleden pga integrerad lÀnk men en ovanlig modell... de andra tvÄ bÀr ganska nÀtt. Hade valt bort Hercules.

Blackbirden Àr 2 Är Àldre Àn Flightmastern och 4 mm mindre i diameter. Har mer och mer ramlat in pÄ kronografer med flygtema sedan jag köpte min första Navitimer för nÄgra Är sedan.
HÀr ser man ocksÄ hur viktigt det Àr med bra AR pÄ glaset...
20180114_143536.jpg

20180114_143640.jpg

@cobbah

Hej
Det finns en B01 44 pÄ blocket för 25 K Flying Fish
---> https://www.blocket.se/stockholm/Breitling_Chronomat_44_Flying_Fish_77401368.htm?ca=11&w=1

StÄr inte frÄn vliket Är iofs men gissar att dessa kom ca 2012 Inte heltsÀker.
(jag har inget med anonnsen att göra) Om detta Àr intressant ?
Kolla med den som sÀljer denna Ang cert om detta finns och Ärtal

//Simon

Hej
Snygg! Är mer inne pĂ„ lĂ€nk Ă€n gummi dock.
Tack iaf!

//Calle

//Calle
Hej!
SÄg en vet crosswind special pÄ blocket för nÄgon dag sen, tror den den modellen gjordes 99-03/04, trevlig modell med kantiga "knappar" i den prisklassen, tycker den passar fint med lÀder.

Ni som har örat mot Breitling-marken, kan man tÀnka sig att det stundar release av nÄgot mer Ät SOHII-hÄllet?

Edit: Gillar vintage-teasern!

Tillbaka
Topp