• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vad hÀnder imorgon? Har ingen koll alls.
SlÀpp av ny/nya modeller. Stor omlÀggning av inriktning sannolikt.

Jag hoppas att jag kan fÄ tag pÄ en billig Navitimer Heritage med 7750 som behöver slaktas. ;)
4BC1EB50-7D46-4A29-AF52-105DEB30CAF8.png

VadÄ? Ny Bluebird. Vem har köpt det!!!!? Jag eller vad dÄ? :bored::wideyed:
Först trodde jag att jag hade drömt. Eller blivit knÀpp. Men sen gick jag tillbaka i inlÀggen för sÄ dement Àr jag inte. Jag visste att jag mindes rÀtt, du visade en bluebird a13353 pÄ bilden nÀr du köpte nu som du sen Àndrat till bild pÄ din a13050/13350. Kolla vÄra grattis-svar, dÀr Àr bluebirden kvar.
Tack och lov Àr jag inte dement. :)
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-717#post-2138466

Hej, har följt den hÀr trÄden nu ett par veckor och bestÀmt mig för att köpa en breitling efter att ha sett alla fina klockor ni lÀgger ut. Jag har bestÀllt en aerospace evo med gummiband och viklÄs, tÀnkte börja med den som första.

Fast nu fick jag syn pÄ modellen navitimer och dÀr finns det en Heritage 42mm och en 01 43mm bÄda med svart urtavla.

Vilken ska man slÄ till pÄ enligt er? Vad Àr det för skillnad pÄ dom hÀr tvÄ navitimers? BÄda sÀljs hos uret.
Jag har ocksÄ gluttat pÄ den. Finns pÄ c24 kring 38k
HÀr frÄn pluswatch som inte oftast Àr billigast men pÄlitliga i mitt tycke.
https://www.chrono24.se/breitling/navitimer-heritage-42mm-i--id6709586.htm

Fel ref för att vara de första, A-reffen kom lite senare + serienummer som Àr fem siffror och ser ut att starta pÄ 18xxx, blankpolerad lÀnk som ska vara matt (möjligen fel lÀnk eller efterhandpolerad korrekt f.d matt lÀnk), bakboetten sÄ efterpolerad/sliten runtom sÄ den ser blank ut + man knappt kan utlÀsa serienummer frÄn mittendelen. Att dÄ skriva first series Àr inte ok, uppenbarligen fanns 18000 (eller liknande vad det nu stÄr som Àr omöjligt att utlÀsa för den Àr sÄ polerad) klockor före den sÄ klockan Àr knappast en av de första 500.
Den klockan har legat ute till salu i flera Är, inte sÄ konstigt. Den fanns ute lÄngt innan jag hittade min korrekta #0425 men jag ratade den sÄklart frÄn början.

Snygg klocka men vill man ha en tidig samt vara sÀker pÄ att det Àr en 84a sÄ Àr det inte rÀtt klocka att köpa.

Jag har redan styrt över han till en korrekt likadan opolerad med lÀgre serienummer Àn min egen. :)

Fint jobbat jens :D

Du ska fÄ en Röd Breitling logga lazer cutad (i folierings film vid tillfÀlle)

//Simon

Först trodde jag att jag hade drömt. Eller blivit knÀpp. Men sen gick jag tillbaka i inlÀggen för sÄ dement Àr jag inte. Jag visste att jag mindes rÀtt, du visade en bluebird a13353 pÄ bilden nÀr du köpte nu som du sen Àndrat till bild pÄ din a13050/13350. Kolla vÄra grattis-svar, dÀr Àr bluebirden kvar.
Tack och lov Àr jag inte dement. :)
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-717#post-2138466
Fan ocksÄ....försökte iaf luras lite, men Breitlingpolisen kom ikapp!! :D
Den ligger i posten och anlÀnder i morgon!!
Förhoppningsvis...

Mitt minne Àr tydligen helt slut, har för mig att jag har lÀst hÀr eller nÄgon annanstans vad som Àr skillnaden mellan pro3 168a och 169a?

Den dÀr Àr cool men helt svart-tavlan kronograf borde ju betyda kass lÀsbarhet.
Nej inga problem att lÀsa, de flesta av mina moderna brattar Àr ju svarta tavlor. Ufo-chronomaterna, Leo, Blackbird. Det Àr ju som med klassiska mÄnklockan. Du hade ju en svarttavlad Colt Chrono, den var vÀl inte svÄr?

Tillbaka
Topp