• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tycker det Àr lite klent drag i SkyracerpassaroundtrÄden. Det testas för lite tycker jag sÄ ikvÀll visar jag hur det ska gÄ till.

The ultimate toolwatchtest!

DC67CAAD-7843-4EA9-A7D1-75F1AB961DAD.jpeg

Montera Ikeamöbler...

Halloj!

Tog idag det största klivet in i det riktiga klocktrÀsket! FrÄn min första Pulsar jag fick i konfrimations present till Seiko Pressage, Green Turtle till nu Breitling Chronomat 81950 AOPA!
Sjukt nöjd!
Att det blev just denna Àr frÀmst för att min födelseÄr Àr det samma som klockan och att den Àr sjukt snygg med Rouleaux-lÀnk.
51938DBC-655A-40FC-935B-A246487F776A.jpeg

1F90B662-A6A4-4F09-9B9D-0C0D930C57DC.jpeg

FD27EF57-DF20-4C50-8529-30BB57D59301.png

Halloj!

Tog idag det största klivet in i det riktiga klocktrÀsket! FrÄn min första Pulsar jag fick i konfrimations present till Seiko Pressage, Green Turtle till nu Breitling Chronomat 81950 AOPA!
Sjukt nöjd!
Att det blev just denna Àr frÀmst för att min födelseÄr Àr det samma som klockan och att den Àr sjukt snygg med Rouleaux-lÀnk.
51938DBC-655A-40FC-935B-A246487F776A.jpeg

1F90B662-A6A4-4F09-9B9D-0C0D930C57DC.jpeg

FD27EF57-DF20-4C50-8529-30BB57D59301.png
LÀs dina PM och stoppa överföringen/betalningen.

Utveckla gÀrna för oss som inte ser vad som Àr fel hÀr.
Fel ref för att vara de första, A-reffen kom lite senare + serienummer som Àr fem siffror och ser ut att starta pÄ 18xxx, blankpolerad lÀnk som ska vara matt (möjligen fel lÀnk eller efterhandpolerad korrekt f.d matt lÀnk), bakboetten sÄ efterpolerad/sliten runtom sÄ den ser blank ut + man knappt kan utlÀsa serienummer frÄn mittendelen. Att dÄ skriva first series Àr inte ok, uppenbarligen fanns 18000 (eller liknande vad det nu stÄr som Àr omöjligt att utlÀsa för den Àr sÄ polerad) klockor före den sÄ klockan Àr knappast en av de första 500.
Den klockan har legat ute till salu i flera Är, inte sÄ konstigt. Den fanns ute lÄngt innan jag hittade min korrekta #0425 men jag ratade den sÄklart frÄn början.

Snygg klocka men vill man ha en tidig samt vara sÀker pÄ att det Àr en 84a sÄ Àr det inte rÀtt klocka att köpa.

Jag har redan styrt över han till en korrekt likadan opolerad med lÀgre serienummer Àn min egen. :)

Senast Àndrad:
Lyckan blev kortlivad men Àr sjukt tacksam för din uppmÀrksamhet och varning Jens!
AffÀren Àr hÀvd!

Klockan utgavs för att va en av de första 500 men med ett bra mycket högre serienummer. Just denna va Àven enligt Jens sönder polerad.
Det Àr bara komma igen och sen om ett tag Àr det kanske du som hjÀlper nÄgon annan hÀr i trÄden! VÀlkommen i vilket fall, hoppas du hittar det du söker efter

Lyckan blev kortlivad men Àr sjukt tacksam för din uppmÀrksamhet och varning Jens!
AffÀren Àr hÀvd!

Klockan utgavs för att va en av de första 500 men med ett bra mycket högre serienummer. Just denna va Àven enligt Jens sönder polerad.
Boetten ser skitfin ut, Àven bezel. SÄ inte direkt sönderpolerad, men bakboett Àr definitivt polerad/sliten och sÄ har vi lÀnken som antingen Àr fel eller polerad blank.

SĂ„ hĂ€r ser en fin korrekt och orörd baksida ut. Knivskarp med "bra" repor. Även mellanboetten kan man se den har sin fina sandsatin kvar och inga stora mĂ€rken av sopiga bandbyten. Kan tillĂ€gga att denna baksida Ă€r mycket finare Ă€n pĂ„ min egen. (Även om min ocksĂ„ Ă€r fin ;) )

s-l1600-2.jpg

JÀmfört med detta. Polerad baksida, knappt lÀsbart, stÄr det 12xxx, 16xxx eller 18xxx? Plus en mellanboett som ser ut som om nÄgon blind har hackat loss banden nÀr de bytt... (sÄ jag drar tillbaka mitt tidigare om att boetten ser fin ut, möjligen fin ovanifrÄn).
Namnlöst 66.jpg

Namnlöst 6.jpeg

Senast Àndrad:
Fel ref för att vara de första, A-reffen kom lite senare + serienummer som Àr fem siffror och ser ut att starta pÄ 18xxx, blankpolerad lÀnk som ska vara matt (möjligen fel lÀnk eller efterhandpolerad korrekt f.d matt lÀnk), bakboetten sÄ efterpolerad/sliten runtom sÄ den ser blank ut + man knappt kan utlÀsa serienummer frÄn mittendelen. Att dÄ skriva first series Àr inte ok, uppenbarligen fanns 18000 (eller liknande vad det nu stÄr som Àr omöjligt att utlÀsa för den Àr sÄ polerad) klockor före den sÄ klockan Àr knappast en av de första 500.
Den klockan har legat ute till salu i flera Är, inte sÄ konstigt. Den fanns ute lÄngt innan jag hittade min korrekta #0425 men jag ratade den sÄklart frÄn början.

Snygg klocka men vill man ha en tidig samt vara sÀker pÄ att det Àr en 84a sÄ Àr det inte rÀtt klocka att köpa.

Jag har redan styrt över han till en korrekt likadan opolerad med lÀgre serienummer Àn min egen. :)
Det Àr sÄn hÀr kunskap och KS-Anda som gör att man Àlskar detta forumet! Schysst att du hjÀlper en forumbroder :)

Vilken koll... imponerande...

Hej, har följt den hÀr trÄden nu ett par veckor och bestÀmt mig för att köpa en breitling efter att ha sett alla fina klockor ni lÀgger ut. Jag har bestÀllt en aerospace evo med gummiband och viklÄs, tÀnkte börja med den som första.

Fast nu fick jag syn pÄ modellen navitimer och dÀr finns det en Heritage 42mm och en 01 43mm bÄda med svart urtavla.

Vilken ska man slÄ till pÄ enligt er? Vad Àr det för skillnad pÄ dom hÀr tvÄ navitimers? BÄda sÀljs hos uret.

Hej, har följt den hÀr trÄden nu ett par veckor och bestÀmt mig för att köpa en breitling efter att ha sett alla fina klockor ni lÀgger ut. Jag har bestÀllt en aerospace evo med gummiband och viklÄs, tÀnkte börja med den som första.

Fast nu fick jag syn pÄ modellen navitimer och dÀr finns det en Heritage 42mm och en 01 43mm bÄda med svart urtavla.

Vilken ska man slÄ till pÄ enligt er? Vad Àr det för skillnad pÄ dom hÀr tvÄ navitimers? BÄda sÀljs hos uret.
Avvakta pÄ Navi tills imorgon =)

Tillbaka
Topp