Gyyyyyuuulllld!Idag Àr dagen alltsÄ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gyyyyyuuulllld!Idag Àr dagen alltsÄ..
Tankar?
Nej! Inte alls. VÀldigt besviken. Missade Navitimer mÄlet med cirka 600meterTankar?
Enig. Tror dessutom blÄ sunburst tavla kan vara riktigt fin. Sen Àr det ett rÀtt stort kliv frÄn vad man tÀnker Navitimer idag, men sÄ ligger det en helt ny strategi till grund för det ocksÄ.En mix av transocean, premier och 765. Knappast en Navitimer. Men ser man den som en ny klocka och inte en Navitimer sÄ Àr den helt ok. Tror den kommer att vÀxa.
Klassisk Navitimer behöver inte utvecklas direkt. Legenden har förvaltats bra hela tiden. Det Àr den som i stort sett Àr likadan frÄn 806 till dagens navi 01. Kan tycka de borde slÀppa en vanlig Navi i originalstorleken 41mm bara.Enig. Tror dessutom blÄ sunburst tavla kan vara riktigt fin. Sen Àr det ett rÀtt stort kliv frÄn vad man tÀnker Navitimer idag, men sÄ ligger det en helt ny strategi till grund för det ocksÄ.
+1 pÄ alltKlassisk Navitimer behöver inte utvecklas direkt. Legenden har förvaltats bra hela tiden. Det Àr den som i stort sett Àr likadan frÄn 806 till dagens navi 01. Kan tycka de borde slÀppa en vanlig Navi i originalstorleken 41mm bara.
Jag tycker namnvalet Àr fel. Kalla den för en modern (765) Aviator och ingen skulle klaga tror jag. Den Àr ju snygg men vÀntar man sig en Navi med sliderule etc sÄ blir det knasigt.
Plus 2Klassisk Navitimer behöver inte utvecklas direkt. Legenden har förvaltats bra hela tiden. Det Àr den som i stort sett Àr likadan frÄn 806 till dagens navi 01. Kan tycka de borde slÀppa en vanlig Navi i originalstorleken 41mm bara.
Jag tycker namnvalet Àr fel. Kalla den för en modern (765) Aviator och ingen skulle klaga tror jag. Den Àr ju snygg men vÀntar man sig en Navi med sliderule etc sÄ blir det knasigt.
70 loppor i Schweiz. Kan möjligen bli aningen mer hÀr hemma. Tycker de borde lagt sig pÄ 50k, dÄ öppnas marknaden mycket mer. Samma prislÀge som konkurrenten Auctavia heritage.
Nja. Jag gillar Sinn som du vet, men deras 903 Àr trist. Att köpa nÄgon annans design gör det inte legit i mina ögon, snarare vÀldigt trÄkigt.Jag tror att det kan bli ett lyft för Sinn som kanske i större utstrÀckning mot tidigare kommer att locka över de som vill ha den mer klassiska looken och 41mm. Dessutom till ett pris runt 30ŽpÄ lÀnk.
EDIT: Menar naturligtvis deras 903.
Nja. Jag gillar Sinn som du vet, men deras 903 Àr trist. Att köpa nÄgon annans design gör det inte legit i mina ögon, snarare vÀldigt trÄkigt.
Men Sinn har mkt annat skoj.
Kan inte tÀnka mig att de pensionerar de klassiska Navitimers:arna. DÄ skulle hela vÀrldens Breitlingfolk skrika i uppror. Rent sjÀlvmord. Jag skulle sÀkert sÄlt allt och börjat samla Steinhart i ren frustration.Nu var det inte menat som ett reklaminlÀgg för Sinn Snarare en reflektion att Breitling slÀpper den traditionella Navitimer-designen och pÄ sÄ sÀtt riskerar att tappa den kundkretsen som gillar just det. Det hade kunnat vara vilket mÀrke som helst med liknande design som dÀrmed troligtvis fÄtt ett gÀng gratiskunder.
Diskussionen om köpt design finns det massor att sÀga om, men jag har sjÀlvbevarelsedrift nog att Inte ta den i Breitling-trÄden
HĂ€delse att teasa en âNavitimerâ i flera veckor och dĂ€refter slĂ€ppa denn. Var Ă€r alla plottriga skalor man aldrig har nytta av?Tankar?
Kan inte tÀnka mig att de pensionerar de klassiska Navitimers:arna. DÄ skulle hela vÀrldens Breitlingfolk skrika i uppror. Rent sjÀlvmord. Jag skulle sÀkert sÄlt allt och börjat samla Steinhart i ren frustration.
De kommer aldrig ta bor den modell som ska efterlikna originalet. Vore ju som om Rolex slutade med Submariner.Ok, dÄ missförstod jag. Trodde att det hÀr var en ny Navitimer-ref och att den helt skulle ersÀtta den gamla.
Nja. De kan i vart fall fÄ till rÀtt WRNja. Jag gillar Sinn som du vet, men deras 903 Àr trist. Att köpa nÄgon annans design gör det inte legit i mina ögon, snarare vÀldigt trÄkigt.
Men Sinn har mkt annat skoj.
Ser fan inte bra ut. Datumet för lÄngt in och alldeles för bred bezel precis som du sÀger. För mycket luft ocksÄ, de skulle skippat 5-min markeringarna och gjort den mindre istÀllet.Var sjukt nyfiken pÄ Navi8 men mÄste sÀga att bezelen ser ut att innehÄlla lite för mkt stÄl utan nÄgra som helst markeringar förutom kl12. Inte helt övertygad Àn pÄ de bilder som dykt upp.
Se nedan för exempel
Ja, men som stÄlmannen sa sÄ tar vi diskussionen en annan dag. PÄ min arm som fanboy kommer iallafall aldrig nÄgon Sinn Navi eller O&W Aviator att sitta (O&W köpte konkurslager och satte egna logor.) DÀremot gillar jag Wakmann men de hade nÀra samarbete nÀr bÄda företagen var i liv.Nja. De kan i vart fall fÄ till rÀtt WR
klassiskt snyggt!!!!Mr Navi