• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

6E9D3024-632F-4CE1-B9ED-B8113F8AF7EE.jpeg
4CDBDA84-3651-4201-AF4F-8AD6D87EC1E1.jpeg

Inte helt ovÀntad skepsis frÄn Brattemaffian.
Men men, bilder Àr en sak, IRL en annan. Förhoppningsvis Àr den grym IRL Àven om namnet kÀnns skevt.
Vad lÀnkar gubben till?

nÄgon som vet hur breitling sverige stÀller sig till att Àndra en ny chronomat frÄn den högblanka poleringen till borstat ?

SlÀpptes ikvÀll!

We have a new watch to announce from Breitling on this Sunday afternoon. It's a 43mm chronograph designed with pilots in mind, it's part of the Navitimer family, and it comes with a chronometer-certified, in-house Breitling 01 movement. The watch's design channels the aesthetic of vintage Breitling pilot's pieces with its coin-edge bezel and a reverse panda dial. The name, Breitling 8, comes from the Huit Aviation Department (huit meaning "eight" in French) that Breitling set up in the 1930s to make onboard chronographs for aviators. At the time, the name referred to the lengthy eight days of power reserve with which the instruments came. This watch is automatic, however, so its 70 hours of reserve seems more than enough. Breitling announced the Navitimer 8 Chronograph – the first in a line that will include other executions – this morning on its corporate Instagram as well as the personal Instagram of the brand's CEO, Georges Kern. Hodinkee.com

Bilagor

• IMG_0152.JPG
    IMG_0152.JPG
    299.4 KB · Visningar: 58
  • IMG_0153.JPG
    IMG_0153.JPG
    297.8 KB · Visningar: 57
En mix av transocean, premier och 765. Knappast en Navitimer. Men ser man den som en ny klocka och inte en Navitimer sÄ Àr den helt ok. Tror den kommer att vÀxa.
Den ska vÀl dra tankarna till gamla tiders Navitimer och dÄ sÄg de ju ut sÄ hÀr men jÀmfört med nutidens Navi sÄ förstÄr jag att det kan finnas besvikna supporters.

Var sjukt nyfiken pÄ Navi8 men mÄste sÀga att bezelen ser ut att innehÄlla lite för mkt stÄl utan nÄgra som helst markeringar förutom kl12. Inte helt övertygad Àn pÄ de bilder som dykt upp.

Se nedan för exempel

8FC87A68-18F2-444D-BE91-CA66E757CE36.jpeg
Gillar den skarpt, inte för plottrig och trevligt luftig urtavla. pÄminner och gamla tiders Navi som jag Àr ett stort fan av, 43mm kÀnns lagom modernt utan att bli för stort.

Den ska vÀl dra tankarna till gamla tiders Navitimer och dÄ sÄg de ju ut sÄ hÀr men jÀmfört med nutidens Navi sÄ förstÄr jag att det kan finnas besvikna supporters.
Nej gamla tiders Navis ser ut ungefÀr som dagens gör med sliderulers. Den första Navin Àr ref 806.
Den dÀr ser inget ut som nÄgon gammal Navi, utan ser ut som en aviator.

Jag tycker bilderna pÄ nya "Navitimern" Àr riktigt grymma. Som nÄgon skrev, tÀnka sig den med blÄ sunbööörst tavla och habegÀret vÀxer :)

Nej gamla tiders Navis ser ut ungefÀr som dagens gör med sliderulers. Den första Navin Àr ref 806.
Den dÀr ser inget ut som nÄgon gammal Navi, utan ser ut som en aviator.
Ok, har för mig att jag sett vintage Navi med snarlikt utseende. Ganska ny pÄ detta sÄ man lÀr sig alltid nÄgot nytt

SlÀpptes ikvÀll!

We have a new watch to announce from Breitling on this Sunday afternoon. It's a 43mm chronograph designed with pilots in mind, it's part of the Navitimer family, and it comes with a chronometer-certified, in-house Breitling 01 movement. The watch's design channels the aesthetic of vintage Breitling pilot's pieces with its coin-edge bezel and a reverse panda dial. The name, Breitling 8, comes from the Huit Aviation Department (huit meaning "eight" in French) that Breitling set up in the 1930s to make onboard chronographs for aviators. At the time, the name referred to the lengthy eight days of power reserve with which the instruments came. This watch is automatic, however, so its 70 hours of reserve seems more than enough. Breitling announced the Navitimer 8 Chronograph – the first in a line that will include other executions – this morning on its corporate Instagram as well as the personal Instagram of the brand's CEO, Georges Kern. Hodinkee.com
Godmorgon :D

Ok, har för mig att jag sett vintage Navi med snarlikt utseende. Ganska ny pÄ detta sÄ man lÀr sig alltid nÄgot nytt
Lite kul kuriosa Àr att det finns en Navitimer som Àr vÀÀÀldigt lÄngt ifrÄn Navitimer-looken. Det var precis i början av Schneider-eran nÀr de just fÄtt ut egna modeller och lÀmnade den generiska smörjan (som visserligen Àr cool som monnin).

Detta Àr Navitimer Chronomat. Japp, sÄ hette de i början. De första moderna Chronomaterna tillhörde Navitimer-serien nÄt Är dÀr 1984.
6E41E058-03B5-46F7-A58C-A1F9878C6A60.jpeg

Tillbaka
Topp