• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Finns liksom inte sÄ mycket att diskutera med folket pÄ Breitling, klockan Àr redan visad och döpt. :) Olyckligt val av namn, tror mycket handlar om just namnet faktiskt.

Nej det har du rÀtt i dÄ det Àr centralt styrt har HK bestÀmt nÄgot sÄ Àr det som gÀller :)
Japp namnet gissar jag med pÄ.
Men pÄ vissa tycker jag att det fattas detaljer dÄ man Àr van med dom iofs.
Vi fÄr se hur dessa sÀljer ?
Undra vart B60 har fastnat :rolleyes:

//Simon

Nej det har du rÀtt i dÄ det Àr centralt styrt har HK bestÀmt nÄgot sÄ Àr det som gÀller :)
Japp namnet gissar jag med pÄ.
Men pÄ vissa tycker jag att det fattas detaljer dÄ man Àr van med dom iofs.
Vi fÄr se hur dessa sÀljer ?
Undra vart B60 har fastnat :rolleyes:

//Simon
01F76ADD-663A-4C25-A980-3054B7E83FC6.jpeg

6F21E457-891F-4496-97AF-51AAC26277D7.jpeg
76DC3625-DC77-4011-A4AB-41D7CB818920.jpeg
2D8848F7-82F8-411D-A6BF-3901CC9E3D9C.jpeg

Ny i lÄdan, eller pÄ armen rÀttare sagt.
Breitling Cosmonaute A12019 med manuellt 24hrs Lemaniaverk. 41mm, perfekt size.

37045C75-FF8F-4D52-A6D9-9CA27D3A50AD.jpeg

Myspystritium, bandet var riktigt Àckligt sÄ det fÄr bli nato tills bandet jag bestÀllt kommer. BlÄnerade visare var jag inte beredd pÄ. :)
Grattis Yonsson!
Nu sitter man pÄ helspÀnn och undrar om det kommer en recension dÀr man Àntligen fÄr lÀsa om all magi som kan göras med dom tusen skalorna vridring.

SÄÄÄÄ, nu nÀr Navi 8 Àr slÀppt - vad fÄr vi se pÄ Basel? Kern har ju hintat pÄ sin Instagram i kommentarerna om nya slÀpp och utförande pÄ mÀssan..

DĂ€r ser man :eek: RIP B60
@yonsson Livet gÄr vidare nu fÄr du tÀnka om vad du ska nu ha för nÄgot ist.
Om det mycket smÀrtsamt sÄ kan jag trixa fram en stor fin Breitling logga till dej som du kan ha pÄ vÀggen som tröst :D
Tillsvidare sÀtt pÄ dej Breitling jackan vet jag och krama denna den som du Àger ;)
Denna Àr min :)
IMG_0946.JPG

//Simon

Senast Àndrad:
Ok.
Den gode Georgeeskern har tagit plats pÄ brattescenen och ganska snabbt gjort ett avtryck.
-han har lanserat ett antal nya modeller som bÀst genererar en axelryckning frÄn Bratte folket.
- han har dödat B60
-vÄldfört sig pÄ Navitimer formsprÄket

Vad har vi som Àr positivt i det hela?

Lite trist kan jag tycka. B60 var ju det roligaste frÄn Breitling pÄ förra Ärets Basel, och snyggaste.

Jag hoppas att de inte fimpar Aerospace. MÄhÀnda har inte Aerospace riktigt gammalt DNA frÄn Breitling-tiden, dÄ det Àr en Schneider-produkt. Men jag tycker Aerospace har fÄtt Àkta DNA med Ären. Modellen Àr ju Breitling och har varit de senaste 30 Ären. Dessutom sÀljer den bra.

Lite trist kan jag tycka. B60 var ju det roligaste frÄn Breitling pÄ förra Ärets Basel, och snyggaste.

Jag hoppas att de inte fimpar Aerospace. MÄhÀnda har inte Aerospace riktigt gammalt DNA frÄn Breitling-tiden, dÄ det Àr en Schneider-produkt. Men jag tycker Aerospace har fÄtt Àkta DNA med Ären. Modellen Àr ju Breitling och har varit de senaste 30 Ären. Dessutom sÀljer den bra.
Kanske borde hamstra dem...

Hört att han dessutom skippat vingarna och ankaret i loggan och nu bara kör pÄ B:et. Trist om det stÀmmer dÄ Breitling har den frÀckaste loggan.

Dock inte första gÄngen namnet Navitimer mjölkas. Det skedde redan pÄ 50-talet första gÄngen dÄ de sÄlde en vanlig dressliknande tre-handare ett tag med namnet. Hittar ingen bild nu. Sedan nÀr Schneider tog över rodret efter kvartskris-konkursen sÄ har Àven de mjölkat varumÀrket pÄ mÄnga klockor som inte jag rÀknar som Navitimers:

Navitimer Aerospace
breitling-aerospace.png

Navitimer Chronomat
DSCN9677.jpg

Navitimer Grand Premier
142672_01_full.jpg

Navitimer Premier
6298822_xxl.jpg

Navitimer (new) AVI
breitit.jpg

Navitimer Aviastar
home_image.2910968.jpg

Vi fÄr vÀl helt enkelt stÄ ut med att varumÀrket Navitimer fortsÀtter att mjölkas precis som vanligt. Men alla BreitlingvÀnner vet ju att en riktig Navitimer har slide rule. DÀrmed basta. :)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp