• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

20180130_143928.jpg

Glömt att Àndra datum sÄg jag nu. Pinsamt!

Dock inte första gÄngen namnet Navitimer mjölkas. Det skedde redan pÄ 50-talet första gÄngen dÄ de sÄlde en vanlig dressliknande tre-handare ett tag med namnet. Hittar ingen bild nu. Sedan nÀr Schneider tog över rodret efter kvartskris-konkursen sÄ har Àven de mjölkat varumÀrket pÄ mÄnga klockor som inte jag rÀknar som Navitimers:

Navitimer Aerospace
breitling-aerospace.png

Navitimer Chronomat
DSCN9677.jpg

Navitimer Grand Premier
142672_01_full.jpg

Navitimer Premier
6298822_xxl.jpg

Navitimer (new) AVI
breitit.jpg

Navitimer Aviastar
home_image.2910968.jpg

Vi fÄr vÀl helt enkelt stÄ ut med att varumÀrket Navitimer fortsÀtter att mjölkas precis som vanligt. Men alla BreitlingvÀnner vet ju att en riktig Navitimer har slide rule. DÀrmed basta. :)
Visste att jag inte kunde ha sÄ fel nÀr jag skrev igÄr att nya Navitimer 8 pÄminde om gamla Navi jag sett. DÀr Àr den ju nu Premier. Den som sa att jag hade fel fÄr stÄ för det.

Visste att jag inte kunde ha sÄ fel nÀr jag skrev igÄr att nya Navitimer 8 pÄminde om gamla Navi jag sett. DÀr Àr den ju nu Premier. Den som sa att jag hade fel fÄr stÄ för det.
Jag sa att du hade fel. Gamla Navi Àr 806 och alla riktiga Navi har utvecklats ur den, 806 i sin tur bygger pÄ Chronomat 769 som Àr fadern till stilen.

Premier-modellerna jag visade bilder pÄ ovan Àr inte ens vintageklockor, utan moderna klockor med modern teknik frÄn Schneider-eran.

TillÀggas Àr att dessa ingen av dessa ovan har varit Navitimers som modell, utan tillhört Navitimer-serien men haft egna modellnamn. Schneider har varit vÀldigt inkonsekventa med modellserier, vilken modell som tillhör vilken serie och bytt fram och tillbaka. Traditionella Navitimers har dock alltid tillhört Navi-serien. Ett skrÀckexempel Àr t ex den moderna chronomaten som om jag inte minns fel gÄtt frÄn serierna Navitimer>Chronoliner>Windrider>eget namn pÄ serien.

Jag tycker 7750-chronon i blacksteel faktiskt Àr riktigt snygg. Ser ut som en riktig tuff flieger. Den ser jag mest fram emot att se IRL.

Vilken tur att man redan hade en klar instÀllning redan tidigt 2017 :D :breitling:
Snacka om att bli vingklippt pÄ den nya lanseringen :rolleyes:

//Simon

Tillbaka
Topp