Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
haha ,sanningen sviderBratte-maffian
Visste att jag inte kunde ha sÄ fel nÀr jag skrev igÄr att nya Navitimer 8 pÄminde om gamla Navi jag sett. DÀr Àr den ju nu Premier. Den som sa att jag hade fel fÄr stÄ för det.Dock inte första gÄngen namnet Navitimer mjölkas. Det skedde redan pÄ 50-talet första gÄngen dÄ de sÄlde en vanlig dressliknande tre-handare ett tag med namnet. Hittar ingen bild nu. Sedan nÀr Schneider tog över rodret efter kvartskris-konkursen sÄ har Àven de mjölkat varumÀrket pÄ mÄnga klockor som inte jag rÀknar som Navitimers:
Navitimer Aerospace
Navitimer Chronomat
Navitimer Grand Premier
Navitimer Premier
Navitimer (new) AVI
Navitimer Aviastar
Vi fÄr vÀl helt enkelt stÄ ut med att varumÀrket Navitimer fortsÀtter att mjölkas precis som vanligt. Men alla BreitlingvÀnner vet ju att en riktig Navitimer har slide rule. DÀrmed basta.
Jag sa att du hade fel. Gamla Navi Àr 806 och alla riktiga Navi har utvecklats ur den, 806 i sin tur bygger pÄ Chronomat 769 som Àr fadern till stilen.Visste att jag inte kunde ha sÄ fel nÀr jag skrev igÄr att nya Navitimer 8 pÄminde om gamla Navi jag sett. DÀr Àr den ju nu Premier. Den som sa att jag hade fel fÄr stÄ för det.
TillÀggas Àr att dessa ingen av dessa ovan har varit Navitimers som modell, utan tillhört Navitimer-serien men haft egna modellnamn. Schneider har varit vÀldigt inkonsekventa med modellserier, vilken modell som tillhör vilken serie och bytt fram och tillbaka. Traditionella Navitimers har dock alltid tillhört Navi-serien. Ett skrÀckexempel Àr t ex den moderna chronomaten som om jag inte minns fel gÄtt frÄn serierna Navitimer>Chronoliner>Windrider>eget namn pÄ serien.Visste att jag inte kunde ha sÄ fel nÀr jag skrev igÄr att nya Navitimer 8 pÄminde om gamla Navi jag sett. DÀr Àr den ju nu Premier. Den som sa att jag hade fel fÄr stÄ för det.
"Hört"? KÀlla?Hört att han dessutom skippat vingarna och ankaret i loggan och nu bara kör pÄ B:et. Trist om det stÀmmer dÄ Breitling har den frÀckaste loggan.
Jag har för mig att jag hörde det pÄ nÄgon youtubekanal för klockor."Hört"? KÀlla?
Ingen expert pÄ tvÄton, men spontant kÀnns den lite dyr - ingen lÀnk; ingen box; ingen servicehistorik?Halloj klockexperter!
Jag blev hÀnvisad till denna trÄd. Jag undrar om nÄgon av er har koll pÄ begagnatmarknaden och era tankar kring detta begÀrda pris?
https://www.chrono24.se/breitling/chronomat-evolution--id6897996.htm
Tack för hjÀlpen!
Jag snor den dÀr bilden till en liten sak som jag skulle tycka vara intressant. Men du har ju redan snott den sÄ.En överblick av hela serien.
Daydaten Àr rÀtt schysst!En överblick av hela serien.
Dags att lÀmna det hÀr sjunkande skeppet @yonsson!
Dödar vÀrldens potentiellt bÀsta klocka och ett helt nyutvecklat urverk....
Vi fÄr vÀl hÄlla oss till vintage helt enkelt.Dags att lÀmna det hÀr sjunkande skeppet @yonsson!
100 %
...och med vintage menar vi nu pre-2017?!Vi fÄr vÀl hÄlla oss till vintage helt enkelt.
Jupp. Nya def av brattevintage!...och med vintage menar vi nu pre-2017?!
StÀmmer ,WTF
Stop quarts chronograph as i dont think it is valuable for a brand like Breitling?
Gubben Àr ute och cyklar vad Àr det som hÀnder?
Vart Àr det ifrÄn?Bratte-maffian
Se det sÄ hÀr istÀllet: Ska man köpa kvartsbreitling, typ Skyracer eller Exospace sÄ Àr det dags nu.Dags att lÀmna det hÀr sjunkande skeppet @yonsson!
100 %
LÀmpligt att det blev B-Unit 2017 dÄ.Jupp. Nya def av brattevintage!
"Breitling owners Club 130"Vart Àr det ifrÄn?
Se det sÄ hÀr istÀllet: Ska man köpa kvartsbreitling, typ Skyracer eller Exospace sÄ Àr det dags nu.
https://instagram.com/p/BeirXTcgehe/Vilken tur att man redan hade en klar instÀllning redan tidigt 2017
Snacka om att bli vingklippt pÄ den nya lanseringen
//Simon
Nu vÀnder det!Jag tycker 7750-chronon i blacksteel faktiskt Àr riktigt snygg. Ser ut som en riktig tuff flieger. Den ser jag mest fram emot att se IRL.
https://instagram.com/p/BeirXTcgehe/
Det hÀr Àr nog vÀrsta responsen jag lÀst nÄgonsin pÄ en release av en ny modell, brutal sÄgning.
Jag hade fel, detta var vÀrre:https://instagram.com/p/BeirXTcgehe/
Det hÀr Àr nog vÀrsta responsen jag lÀst nÄgonsin pÄ en release av en ny modell, brutal sÄgning.