• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag har för mig att jag hörde det pÄ nÄgon youtubekanal för klockor.

Edit: kom pÄ att det var frÄn ablogtowatch.
" A clear message from new Breitling head Georges Kern is the decision to forego Breitling's winged-B logo for the older simple B logo"
Men det Àr ju helt för jÀvligt, Breitling har ju snyggaste loggan utan tvekan....

Skulle tro att gamla B-logon Àr för deras retrohomage-modeller. Att sÀtta nya vinglogon pÄ sÄdana klockor kÀnns fel. Finns ingen sÄdan historia med vingarna som Àr en modern logo som inte gjordes av klassiska Breitling. Precis dÀrför de haft riktiga logon pÄ superocean heritage och transocean i flera Är.

Att de tar bort vingarna för ”moderna” klockor hoppas jag inte, och det tror jag inte heller. VĂ€ldigt inarbetat varumĂ€rke. SĂ„ dĂ„liga rĂ„dgivare fĂ„r man hoppas att de inte har.

Jag hoppas dÀremot de tar tillbaka Twinjet-logon för (riktiga) Navitimers ocksÄ. Den Àr bÀst. :)

6DBA6C07-1ABB-4A01-AEAB-F40AC74DA5B7.jpeg

Har haft pÄ mig en riktig Navitimer idag, det stÄr det pÄ baklocket i alla fall. :D

Gammal bild men den duger :)
Det var nog örnen jag tog en bild pÄ vid detta tillfÀlle.

//Simon

Senast Àndrad:
Skulle tro att gamla B-logon Àr för deras retrohomage-modeller. Att sÀtta nya vinglogon pÄ sÄdana klockor kÀnns fel. Finns ingen sÄdan historia med vingarna som Àr en modern logo som inte gjordes av klassiska Breitling. Precis dÀrför de haft riktiga logon pÄ superocean heritage och transocean i flera Är.

Att de tar bort vingarna för ”moderna” klockor hoppas jag inte, och det tror jag inte heller. VĂ€ldigt inarbetat varumĂ€rke. SĂ„ dĂ„liga rĂ„dgivare fĂ„r man hoppas att de inte har.

Jag hoppas dÀremot de tar tillbaka Twinjet-logon för (riktiga) Navitimers ocksÄ. Den Àr bÀst. :)

Jag tror samma ang retrohomage ;)

//Simon

NÀr jag bara i förrförra veckan snacka med en Breitling-ad att det var kul att Breitling var ett av fÄ bolag som fortfarande satsade pÄ quartz. SÄ hÀnder allt detta.

Senast Àndrad:
0874C949-9A7D-490F-8DAD-2E52B1E6D26E.jpeg

Till synes immun mot brattemaffians uppror...

Otroligt dryg kommentar att folk "Àntligen" börjar gilla Breitling. Man fÄr hoppas för hans skull att han har bra backning av styrelsen, finns nog risk att det börjar bubbla inom företaget pÄ en rad olika nivÄer om han fortsÀtter med sÄdana uttalanden.

Minns honom frĂ„n IWC dĂ„ han höll ett ĂŒbercyniskt föredrag för aktieĂ€garna om jag inte kommer ihĂ„g helt galet, dĂ€r hela anförandet gick ut pĂ„ hur man blĂ„ser upp ett varumĂ€rke enbart med mjuka vĂ€rden sĂ„ att man kan höja priserna markant utan att behöva Ă€ndra sjĂ€lva produkten.

Otroligt dryg kommentar att folk "Àntligen" börjar gilla Breitling. Man fÄr hoppas för hans skull att han har bra backning av styrelsen, finns nog risk att det börjar bubbla inom företaget pÄ en rad olika nivÄer om han fortsÀtter med sÄdana uttalanden.

Minns honom frĂ„n IWC dĂ„ han höll ett ĂŒbercyniskt föredrag för aktieĂ€garna om jag inte kommer ihĂ„g helt galet, dĂ€r hela anförandet gick ut pĂ„ hur man blĂ„ser upp ett varumĂ€rke enbart med mjuka vĂ€rden sĂ„ att man kan höja priserna markant utan att behöva Ă€ndra sjĂ€lva produkten.
HĂ„ller med. ”Finally”...

Vad har han Ästakommit pÄ IWC? IWCs pilotklassiker Àr ju som Breitlings pilotklassiker, odödliga och inget som nÄgon modern VD har nÄgon att göra med.
DĂ€remot tycker jag deras modernare serier som Aquatimer bara blivit fulare och fulare med Ă„ren.

HĂ„ller med. ”Finally”...

Vad har han Ästakommit pÄ IWC? IWCs pilotklassiker Àr ju som Breitlings pilotklassiker, odödliga och inget som nÄgon modern VD har nÄgon att göra med.
DĂ€remot tycker jag deras modernare serier som Aquatimer bara blivit fulare och fulare med Ă„ren.

Jag gissar baserat pÄ förelÀsningen att han ökade IWC:s lönsamhet. Cash is king helt enkelt.

Fy tusan. Jag kan lĂ€sa ut tusen dryga saker i det dĂ€r inlĂ€gget. Vem har vi hamnat i klorna pĂ„! ”Finally”
Jag brukar vara hyfsat lugn och fin men blir Àrligt talat provocerad av den dÀr karln.

George Kern har byggt mkt av IWC:s marknadsföring genom stora glammiga events dÀr han minglat och lÄtit sig fotograferas med lÄngbenta fotomodeller sÄ det kanske blir Ànnu mera flygpinuppor för Breitling nu.
7F82E9CA-1A80-45E2-B42C-AAB5F4BF1C1F.jpeg

Jag har för mig att jag hörde det pÄ nÄgon youtubekanal för klockor.

Edit: kom pÄ att det var frÄn ablogtowatch.
" A clear message from new Breitling head Georges Kern is the decision to forego Breitling's winged-B logo for the older simple B logo"
Om de nu (kanske mot förmodan) skulle helt ta bort den bevingade loggan Àr det ju nÄgot som Àr riktigt skevt. Breitling:s bevingade logga Àr ju den snyggaste som finns.

Oavsett om klockorna Àr fula eller snygga gillar jag ju inte dessa tvÀra girar oavsett mÀrke. Det som finns kvar Àr liksom bara mÀrket. Precis detta som jag inte gillar med IWC. För mig dog en del av det jag gillat med Breitling hÀr. Hoppas de inte sabbar Navitimern eller Aerospacen iaf.

Oavsett om klockorna Àr fula eller snygga gillar jag ju inte dessa tvÀra girar oavsett mÀrke. Det som finns kvar Àr liksom bara mÀrket. Precis detta som jag inte gillar med IWC. För mig dog en del av det jag gillat med Breitling hÀr. Hoppas de inte sabbar Navitimern eller Aerospacen iaf.
Navin Àr ju knas, och kvarts ska tydligen bort...

Tillbaka
Topp