• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

För att spÀda ut debatten kring Skern sÄ kan jag meddela att ordningen Àr ÄterstÀlld. Borstad krona pÄ borstad klocka! JS fixade det med lite hjÀlp frÄn TP.
20180130_235625.jpg
Hurra! Gud sÄ skönt

7B592687-B5FF-4952-A890-237C5B836A75.jpeg

Man blir ju nyfiken pĂ„ vad de skrev i gruppen. Kikade igĂ„r men hittade inget anmĂ€rkningsvĂ€rt. Å andra sidan har de sĂ€kert censurerat i efterhand.

7B592687-B5FF-4952-A890-237C5B836A75.jpeg

Man blir ju nyfiken pĂ„ vad de skrev i gruppen. Kikade igĂ„r men hittade inget anmĂ€rkningsvĂ€rt. Å andra sidan har de sĂ€kert censurerat i efterhand.
Tror det ligger kvar en del kommentarer frÄn hans första post i gruppen dagen de droppade första bilden pÄ Navi 8. En hel del "fugly" "wtf are you doing ruining the brand" etc etc. Men som jag förstod det var det ocksÄ mycket PM direkt till Kern som fick honom att lÀmna

Otroligt dryg kommentar att folk "Àntligen" börjar gilla Breitling. Man fÄr hoppas för hans skull att han har bra backning av styrelsen, finns nog risk att det börjar bubbla inom företaget pÄ en rad olika nivÄer om han fortsÀtter med sÄdana uttalanden.

Minns honom frĂ„n IWC dĂ„ han höll ett ĂŒbercyniskt föredrag för aktieĂ€garna om jag inte kommer ihĂ„g helt galet, dĂ€r hela anförandet gick ut pĂ„ hur man blĂ„ser upp ett varumĂ€rke enbart med mjuka vĂ€rden sĂ„ att man kan höja priserna markant utan att behöva Ă€ndra sjĂ€lva produkten.
GÀllande citatet sÄ tror jag absolut att de som Àr kvar sedan tidigare klart blir lite upprörda, men sÄ ska vi inte glömma att Kern har tagit med sig ett 20tal spelare frÄn IWC nÀr han tilltrÀdde ocksÄ. Backning frÄn styrelsen har han givetvis dÄ CVC bara vill vÀrdeöka nu och dÄ placerar de ju nya gubbar dÀr.
GÀllande hans föredrag sÄ var det inte för aktieÀgare utan pÄ Zurich Minds dÀr han egentligen förklarar hur marknadsföring fungerar inom lyxindustrin.
Kort sammanfattat - ta fram en enkel design, spendera USD 5M pÄ en weekend med filmstjÀrnor, ta med hela storyn in i all marknadsföring och försÀljning pÄ SIHH/Basel, kalla klockan Portofino, generera försÀljning pÄ USD 20M.

GÀllande citatet sÄ tror jag absolut att de som Àr kvar sedan tidigare klart blir lite upprörda, men sÄ ska vi inte glömma att Kern har tagit med sig ett 20tal spelare frÄn IWC nÀr han tilltrÀdde ocksÄ. Backning frÄn styrelsen har han givetvis dÄ CVC bara vill vÀrdeöka nu och dÄ placerar de ju nya gubbar dÀr.
GÀllande hans föredrag sÄ var det inte för aktieÀgare utan pÄ Zurich Minds dÀr han egentligen förklarar hur marknadsföring fungerar inom lyxindustrin.
Kort sammanfattat - ta fram en enkel design, spendera USD 5M pÄ en weekend med filmstjÀrnor, ta med hela storyn in i all marknadsföring och försÀljning pÄ SIHH/Basel, kalla klockan Portofino, generera försÀljning pÄ USD 20M.
Du glömde en viktigt detalj.
”Gör fanbasen förbannad” :(

Åh fan. SĂ„ de fasar Schneider-logon helt. Det trodde jag inte.

Personligen bryr jag mig inte sÄ mycket om det, kan inte tÀnka mig att brattemaffian ute i vÀrlden gör det heller, iallafall inte gamla rÀvar. Vingloggan har inget med det klassiska Breitling att göra, det Àr en ren Schneider-skapelse. Jag antar mÄlet Àr att göra Breitling till fornstora dagar, ett klassiskt mÀrke med de bÀsta kronograferna.

Men lite synd Àr det. Inarbetad logo sista 35 Ären.

Jag skulle löst det sÄ hÀr: Alla "Heritage/retro"-modeller kör gamla B, och moderna nya klockor som Colt och Aerospace kör vingar. Det skulle sÀrskilja serierna tydligt och bra.

Åh fan. SĂ„ de fasar Schneider-logon helt. Det trodde jag inte.

Personligen bryr jag mig inte sÄ mycket om det, kan inte tÀnka mig att brattemaffian ute i vÀrlden gör det heller, iallafall inte gamla rÀvar. Vingloggan har inget med det klassiska Breitling att göra, det Àr en ren Schneider-skapelse. Jag antar mÄlet Àr att göra Breitling till fornstora dagar, ett klassiskt mÀrke med de bÀsta kronograferna.

Men lite synd Àr det. Inarbetad logo sista 35 Ären.

Jag skulle löst det sÄ hÀr: Alla "Heritage/retro"-modeller kör gamla B, och moderna nya klockor som Colt och Aerospace kör vingar. Det skulle sÀrskilja serierna tydligt och bra.

FÄan ocksÄ! DÄ mÄste man dumpa alla gamla Brattarna i lÄdan. Vill inte....

Vad skulle ni ge för en frÀsch Chronomat Superocean A13340? Köpte en för nÄgra mÄnader sedan, hittade inte sÄ mÄnga olika valmöjligheter och klockintresset hade jag liksom nyss funnit.
Betalade 29.000... ovÀrt? Vad kan man fÄ ett fullset för?
Noteras bör att denna faktiskt som sagt var vÀldigt frÀsch, bra skick, 2009. Men kÀnns lite surt nu i efterhand och att jag kunde ha funnit ett bÀttre pris...? Vad sÀger ni?

Vad skulle ni ge för en frÀsch Chronomat Superocean A13340? Köpte en för nÄgra mÄnader sedan, hittade inte sÄ mÄnga olika valmöjligheter och klockintresset hade jag liksom nyss funnit.
Betalade 29.000... ovÀrt? Vad kan man fÄ ett fullset för?
Noteras bör att denna faktiskt som sagt var vÀldigt frÀsch, bra skick, 2009. Men kÀnns lite surt nu i efterhand och att jag kunde ha funnit ett bÀttre pris...? Vad sÀger ni?
VÀlkommen. Upp med lite bilder pÄ den. Kolla pÄ Chrono24 sÄ fÄr du ganska snabbt en uppfattning om vad de gÄr för. Men lite dyrt lÄter det i mina öron. Men jag kan ha fel.

Tillbaka
Topp