Kvartskronograf med vinglogo, fy.Hej hej......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kvartskronograf med vinglogo, fy.Hej hej......
29k för en 2009'a låter lite mycket.. Men skicket kanske var mint? Och full set?Vad skulle ni ge för en fräsch Chronomat Superocean A13340? Köpte en för några månader sedan, hittade inte så många olika valmöjligheter och klockintresset hade jag liksom nyss funnit.
Betalade 29.000... ovärt? Vad kan man få ett fullset för?
Noteras bör att denna faktiskt som sagt var väldigt fräsch, bra skick, 2009. Men känns lite surt nu i efterhand och att jag kunde ha funnit ett bättre pris...? Vad säger ni?
Hemskt eller hur....Kvartskronograf med vinglogo, fy.
Vem skäller på 2824? Det är ju ett väl beprövat och pålitligt verk!+ 4 sekunder på 12 dygn är grymt imponerande för ett utskällt ETA 2824...
Jag har burit klockan oavbrutet sen jag ställde den, vilket kanske hjälpt till att hålla den så exakt.
Fö är jag sjukt nöjd med denna klocka och bryr mig noll om att det inte är ett inhouseverk i den. ETA har ju trots allt längre historia inom detta än Breitling
Vem skäller på 2824? Det är ju ett väl beprövat och pålitligt verk!
29k för en 2009'a låter lite mycket.. Men skicket kanske var mint? Och full set?
Gör allt jäkligt mycket dyrare hos de flesta märken, men höjer ju statusen kan jag ändå tycka.Ok då: B17
Allt som inte är inhouse skälls det väl lite allmänt på här på KS.
Jag förstår grejen med inhouse, men lägger själv ingen vikt vid det.
Äh, ren marknadsföring i 99% av fallen.Gör allt jäkligt mycket dyrare hos de flesta märken, men höjer ju statusen kan jag ändå tycka.
Det är möjligt men känslan som marknadsföringen frambringar är att det är lyxigareÄh, ren marknadsföring i 99% av fallen.
Vem skäller på 2824? Det är ju ett väl beprövat och pålitligt verk!
Läser inte dina inlägg längre, du måste byta avatar. Den där med vingarna känns väldigt 2017.Det är möjligt men känslan som marknadsföringen frambringar är att det är lyxigare
B17 är 7750. Väljer ett 7750 över deras inhouse alla dagar i veckan.Ok då: B17
Eeeeexactly my point. Ett bra verk helt enkelt... Använt av massor av just den anledningen. Bra pris vs funktionDet är väl intre precis sett som sexigt eller spännande. Men perfekt i den typen av klocka. Robust, pålitligt, beprövat och smidigt/billigt att serva.
Det finns ju en vidareutvecklad variant i form av Powermatic 80 (dubbelt så lång power reserve) men det finns bara i (vad jag känner till) Certina, Tissot och Hamilton.
Va fan, jag hann bli ledsen...Läser inte dina inlägg längre, du måste byta avatar. Den där med vingarna känns väldigt 2017.
Hehe. Mycket som förändras här nu, gäller att hänga med i svängarna.Va fan, jag hann bli ledsen...
Och snabbt går det. Vi kommer hinna byta formspråk flera gånger de närmaste veckorna.Hehe. Mycket som förändras här nu, gäller att hänga med i svängarna.
Finns ju inhouse och inhouse ocksåOk då: B17
Japp. Orient framför superocean varje dagDet är möjligt men känslan som marknadsföringen frambringar är att det är lyxigare
Jag kan tycka det är coolt med exvis Seiko som har allt in-house. Allt är inte lyxigt eller ger en sådan känsla men det är jäkligt coolt. När jag tittar runt på klockor så noterar jag alltid vad det är för verk och det säger ändå en del om att det spelar roll (iaf för mig). Sen älskar jag 7750-verken så det är inget snobberi i det. Jaja skit sammaJapp. Orient framför superocean varje dag
Och deras marknadsföring går väl knappast ut på att förmedla lyxJapp. Orient framför superocean varje dag
B17 är 7750. Väljer ett 7750 över deras inhouse alla dagar i veckan.
Ja
B17 är väl ETA 2824-2?
Min Colt börjar på 17.
O känslan ska vi ju inte förringa eller bortse frånDet är möjligt men känslan som marknadsföringen frambringar är att det är lyxigare
Ja sorry såklart B13 är 7750. Jag gillar båda men 7750 är favoriten. Den är en traktor som är lättfixad, högljudd och tuff.
B17 är väl ETA 2824-2?
Min Colt börjar på 17.
Bra samling!Skiter i Kern. Det blir nog bra. Tyckte 7750 varianten av nya Nav 8 var snygg.
Här kommer ett gäng opolerade bevingade jävlar...
Vad är det för konstiga ving-logos? Invicta eller?Skiter i Kern. Det blir nog bra. Tyckte 7750 varianten av nya Nav 8 var snygg.
Här kommer ett gäng opolerade bevingade jävlar...