• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Hur kÀnns klockor med UTC? Sugen pÄ en chronomat (ufo) och tycker ju UTC Àr ballt men Àr det bekvÀmt osv? LÄter ocksÄ pÄ @Simon.x som att de kan vara dyrt om det hÀnder nÄgot med dem?
UTC Àr grymt, speciellt pÄ Àldre Chronomat. Gör sÄ mycket för helhetskÀnslan tycker jag! Typ sÄ mycket att jag inte skulle köpt Àldre chronomat utan UTC.
 
D02F088E-FAB4-45A2-B206-F7A7DF240151.jpeg
93FB16EF-73FA-4A51-820D-65A9E79FC4C3.jpeg

FrÄn Kerns egen insta idag
 
HJÄLP! =)

Funderar pÄ en Navitimer Cosmonaute, hittat en A12023 som Àr i bra skick, med papper, men ingen box. Aldrig varit servad. Han vill ha 30 500 för den.

TÀnker att den borde kunna vara en framtida bra investering dÄ det Àr limited edition och C24 ligger som regel högre Àn sÄ, dock servade o med box dÄ.

Vad tror ni som vet?
Bra deal?
 
Fy fasiken, @M a r c u s nu fÄr du ta Ä sÀlja din Red Strike sÄ att den inte ligger dÀr och suktar pÄ K&S. Den Àr sÄ j-a bra sÄ det inte Àr sant, och jag har inte rÄd. SÀlj den snabbt sÄ att jag slipper torteras av se den bumpas. ;)
 
Kanske inte. Jag gillar bÄde sliderule-chronomater och UFO-chronomater mer Àn nuvarande Star Trek-chronomater sÄ det kan inte bli fel oavsett. :)
För nĂ„got Ă„r sedan tyckte jag ”nya” Chronomat var ful som stryk men nu gillar jag den, 44mm stĂ„l blir dĂ€remot lite för tungt för min smak.

Jag gillar att raiders Àr integrerade i vridringen nu för tiden men har fortfarande lite svÄrt för nya fonten, tycker inte fonten kÀnns sÀrskilt hi-end.
 
För nĂ„got Ă„r sedan tyckte jag ”nya” Chronomat var ful som stryk men nu gillar jag den, 44mm stĂ„l blir dĂ€remot lite för tungt för min smak.

Jag gillar att raiders Àr integrerade i vridringen nu för tiden men har fortfarande lite svÄrt för nya fonten, tycker inte fonten kÀnns sÀrskilt hi-end.
Jag ogillar att de flesta Àr helpolerade, Àven bezel. + fonten sÄklart. Flying fish var ok, men en lÀtt match bredvid min blackbird jag dÄ hade samtidigt. Vridringen kÀnns dessutom mekaniskt som att höra hemma hos en statoil-klocka.
 
Jag ogillar att de flesta Àr helpolerade, Àven bezel. + fonten sÄklart. Flying fish var ok, men en lÀtt match bredvid min blackbird jag dÄ hade samtidigt. Vridringen kÀnns dessutom mekaniskt som att höra hemma hos en statoil-klocka.
chronomat-44-3.png

Det blir lite knas med sÄ mÄnga klick, det hÄller jag med om. Men samtidigt Àr det ju charmigt, man har ju snurrat pÄ tillrÀckligt mÄnga 60/120-klicks bezeln.

Det jag har störst problem med Àr fyrkanten i mitten av tavlan, vad gör den dÀr? Har aldrig förstÄtt mig pÄ det faktiskt.
 
chronomat-44-3.png

Det blir lite knas med sÄ mÄnga klick, det hÄller jag med om. Men samtidigt Àr det ju charmigt, man har ju snurrat pÄ tillrÀckligt mÄnga 60/120-klicks bezeln.

Det jag har störst problem med Àr fyrkanten i mitten av tavlan, vad gör den dÀr? Har aldrig förstÄtt mig pÄ det faktiskt.
Det Àr inte klicken jag störde mig pÄ, utan kÀnslan och snarare det fattiga ljudet. SÀmsta jag haft. LÀste om sÄdana klagomÄl bland nördar innan jag köpte min, och de hade rÀtt. Tack och lov har alla mina andra brattar jag Àgt varit kanon. Men bÀsta kÀnslan nÄgonsin Àr Pelagos, den vridringen Àr orgasmisk. :)

Ja fyrkanten ja, solklar överdesign.
 
Aldrig kÀnt pÄ.

Jag Àr anal för kÀnslan i vridringen. AnvÀnder den varje dag i stort sett till matlagning. Pelagos saknar jag enbart för vridringen. De Rolex jag haft har inte ens spelat i samma liga ljud- och kÀnslemÀssigt. Inte heller Breitling tyvÀrr Àven om de flesta Àr riktigt bra. :)
 
DÄ var man tillbaka i Breitling-trÄden med mitt nytillskott :)
611C9E4F-5E5F-47C7-BB8B-0B37B0A481D5.jpeg
Den dÀr klockan kan vÀl nu utses till brattetrÄdens vandringspokal/l#der? KÀnns som om de flesta Àgt den snart. Fortfarande verkar den vara i nyskick nÀstan eller? Riktigt grym Àr den, fattar inte varför alla tröttnar? SuperbekvÀm pÄ gummi.
 
Den dÀr klockan kan vÀl nu utses till brattetrÄdens vandringspokal/l#der? KÀnns som om de flesta Àgt den snart. Fortfarande verkar den vara i nyskick nÀstan eller? Riktigt grym Àr den, fattar inte varför alla tröttnar? SuperbekvÀm pÄ gummi.
Hehe jag tÀnkte likadant! Ja den Àr verkligen i nyskick, kan inte finna nÄgot pÄ boetten som tyder att den blivit utsatt för nÄgon yttre pÄverkan. Denna kommer nog fÄ stanna ett bra tag dÄ jag behöver en sÄdan typ av klocka i jobbet :)
 
Dessutom Àr den vÀldigt skön pÄ cordurat men kommer nog inom en snar framtid köpa ett gummi till den!
 
Senast Àndrad:
Universums Àckligaste och slitnaste A17730 ligger pÄ mitt bord. Den tillhör en o-kinkig bekant. Han vill att jag gör rent den och ful-borstar den litet. Jag Àr sÀllan omöjlig pÄ fullösningar ;).
Visst har denna haft helborstad lÀnk (google antyder det)?
Hur tar man loss bezeln?
IMG_8374.JPG
IMG_8376.JPG
IMG_8373.JPG
 
Universums Àckligaste och slitnaste A17730 ligger pÄ mitt bord. Den tillhör en o-kinkig bekant. Han vill att jag gör rent den och ful-borstar den litet. Jag Àr sÀllan omöjlig pÄ fullösningar ;).
Visst har denna haft helborstad lÀnk (google antyder det)?
Hur tar man loss bezeln?
IMG_8374.JPG
IMG_8376.JPG
IMG_8373.JPG
A13380 ser det ut att stÄ. Det Àr en Skyland dÄ. Helpolerad.
 
Universums Àckligaste och slitnaste A17730 ligger pÄ mitt bord. Den tillhör en o-kinkig bekant. Han vill att jag gör rent den och ful-borstar den litet. Jag Àr sÀllan omöjlig pÄ fullösningar ;).
Visst har denna haft helborstad lÀnk (google antyder det)?
Hur tar man loss bezeln?
IMG_8374.JPG
IMG_8376.JPG
IMG_8373.JPG
Nu Àr det ju inte samma modell, men gissar att man gör likadant
 
Tillbaka
Topp