• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

klockodile

Dundee
2-Faktor
Navi monday!!
20180312_171911.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det kommer bli som alla gamla vresiga gubbar som hatar Tag Heuer och glorifierar allt som Àr endast Heuer :D (men ÀndÄ kan köpa en modern Tag Heuer sÄ lÀnge den har gamla Heuer-loggan (??)).

6642462.jpg

"I remember the good old days before Kern, when Breitling was a respected brand that did not sellout"
Haha ja exakt sÄ lÀr det bli. Jag kÀnner redan att jag fÄtt Heuer-syndromet.
Men för riktiga purister sĂ„ hĂ€nde detta faktiskt redan vid konkursen i slutet av 70-talet. Inga ”riktiga” Breitlings har enligt dessa tillverkats sedan dess. ;)
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Haha ja exakt sÄ lÀr det bli. Jag kÀnner redan att jag fÄtt Heuer-syndromet.
Men för riktiga purister sĂ„ hĂ€nde detta faktiskt redan vid konkursen i slutet av 70-talet. Inga ”riktiga” Breitlings har enligt dessa tillverkats sedan dess. ;)
Jag tillhör nog en av mÄnga som tycker att 90-talet fram till nu Àr "riktiga" Breitling. FörstÄr dock givetvis att jag bara Àr en wannabe.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag tillhör nog en av mÄnga som tycker att 90-talet fram till nu Àr "riktiga" Breitling. FörstÄr dock givetvis att jag bara Àr en wannabe.
Jag med. Älskar 80- och 90-tals Breitlings.

Men, ska sanningen fram sĂ„ försvann ”Breitling-Breitling” som företag vid konkursen i kvartskrisen. Schneider som inte hade nĂ„gonting att göra med Breitling köpte blott upp varumĂ€rke och mĂ„nga patent. Sen tycker jag personligen att han lyckades förvalta och utveckla varumĂ€rket extremt bra. PĂ„ 90-talet var ju Breitling det hetaste en vanlig wannabe kunde ha. Det Ă€r ju dĂ€rför jag gillar Breitling. Barndomsdrömmen, det man skulle ha nĂ€r man var klar med Camel, Casio och annat. NĂ€r man var riktigt cool. ;)
 

DrDre

Patek
Jag med. Älskar 80- och 90-tals Breitlings.

Men, ska sanningen fram sĂ„ försvann ”Breitling-Breitling” som företag vid konkursen i kvartskrisen. Schneider som inte hade nĂ„gonting att göra med Breitling köpte blott upp varumĂ€rke och mĂ„nga patent. Sen tycker jag personligen att han lyckades förvalta och utveckla varumĂ€rket extremt bra. PĂ„ 90-talet var ju Breitling det hetaste en vanlig wannabe kunde ha. Det Ă€r ju dĂ€rför jag gillar

Samma hÀr. För mig Àr 80/90-talarna de mest spÀnnande och Breitlings verkliga guldÄlder.

Precis nÀr klockindustrin var pÄ vÀg att vÀnda (runt mitten pÄ 80-talet) sÄ var kronografer hett och de hetast var dÄ Daytona, Chronomat och Navitimer. Breitling var sett som det moderna och progressiva alternativet med sin banbrytande design (i synnerhet Chronomat).
 
Topp