• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Finfin. Florerat nÄgra ex hÀr senaste Äret, men jag vet inte om det finns nÄgon koppling till Din. Kan det vara sÄ att det sÄlts generiska boetter mm hej vilt pga quartzkrisen?
typ, varken Breitling eller Eberhard hade vÀl ensamrÀtt pÄ boett Ä tavla som de köpt frÄn nÄn tredje part, inte helt ovanligt, tror Croisiere Àr fr 1982 nÄnting?, nÄn trodde sig ha sett en Tissot i samma stil?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
0388373E-45F2-4D94-87F1-57594E83A188.jpeg
En av de första produktionsklockorna i Navi8.
6EC45D01-2FC7-4FD5-A3BA-EF977C1CB2D1.png

Varför lÀgger du inte upp sÄ man kan se vart bilden Àr tagen ifrÄn?

Undrar Àven varför de gjort den Ànnu fulare med extratext.
 

DrDre

Patek
Jaha ok, jag följer inte honom. Han förtjÀnar inte mig som följare :artist:

Jag tycker precis tvÀrtom faktiskt. Det var lÀnge sedan jag tyckte att det skulle bli sÄ intressant att se vad Breitling kommer att slÀppa de kommande Ären som just nu. Tror/hoppas de kan gÄ en ny 80/90-tals vÄr tillmötes.

Ett nytt mgmt team som verkar intressant (bla en kille frÄn Hodinkee och en frÄn AP), man ska börja titta lite i backspegeln, driva fram Premier, lite co-branding (det blir iofs inte alltid bra) och satsa mer pÄ mindre klockor (46mm funkar inte för mig). Det ska bli riktigt spÀnnande!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker precis tvÀrtom faktiskt. Det var lÀnge sedan jag tyckte att det skulle bli sÄ intressant att se vad Breitling kommer att slÀppa de kommande Ären som just nu. Tror/hoppas de kan gÄ en ny 80/90-tals vÄr tillmötes.

Ett nytt mgmt team som verkar intressant (bla en kille frÄn Hodinkee och en frÄn AP), man ska börja titta lite i backspegeln, driva fram Premier, lite co-branding (det blir iofs inte alltid bra) och satsa mer pÄ mindre klockor (46mm funkar inte för mig). Det ska bli riktigt spÀnnande!
hqdefault.jpg

Jag vet inte hur Breitlings framtid ser ut men min utsikt för mÀrket ser ut ungefÀr sÄhÀr.
 

DrDre

Patek
Ja den bilden har mer flygardna i sig Àn det dom slÀppt nu

HÀr Àr en kort beskrivning lver bakgrunden till designen.


Historical Influence of the Navitimer 8
The Huit Aviation Department was set up in 1938 and worked exclusively on the on-board chronographs for the aircraft. The “Huit” in French means 8, a reference to the 8-day power reserve found in the cockpit instruments.

Each of the instruments went through a series of rigorous challenges including extreme temperatures and vibrations before checking the timekeeping precision. Because of this testing, military aviators were attracted to the chronographs.

Design Influence
The new collection is inspired by the design of these on board clocks. This inspiration is specifically found in the dials and bezels. The iconic pilot’s watch Reference 768 with rotating bezel and triangular pointer has also influenced the design of these new watches.

The cases of these watches feature the typical notches on the bezel, seen across the Breitling collection. There is a sporty elegance in the design with the way the lugs are shaped and the combination of high and satin polishing. The typography on the dial takes inspiration from the first pilot models. Surrounding the dial on the railway minute track you’ll spot small triangles also referencing early models from Breitling.

IMG_2229.JPG


https://www.govbergwatches.com/blog/introducing-breitling-navitimer-8-collection-pricing-specs/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
D7DA8634-53FE-4232-80A2-F8553FB4B19C.jpeg

Globen fick 2st svarta B60 idag och en blÄ, nu Àr bÄda de svarta sÄlda men den blÄa finns kvar.
Totalt har det kommit 3st svarta och 2st blÄa till Scandinavium. Tips frÄn coachen Àr att hugga den blÄa om man Àr sugen för man lÀr inte fÄ mÄnga fler chanser.
 
Topp