C
Coach
Guest
Smarta alternativet lÄter klokt i det hÀr falletDet Àr det smarta alternativet. Jag tÀnkte mer agera i vredesmod.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Smarta alternativet lÄter klokt i det hÀr falletDet Àr det smarta alternativet. Jag tÀnkte mer agera i vredesmod.![]()
Lite slarvigt beskrivet: Det var ju ett familjeÀgt företag men nÀr gubben dog och sonen skulle ta över sÄ behövdes det köpas ut nÄgra systrar, dÀrför behövdes investerare.Jag skulle vÀl kunna göra min egen rresearch, men orkar inte/vet inte exakt hur jag skulle göra.
Hur har det sett ut för Breitling tent ekonomiskt de senaste Ären? Har de följt med övriga klockindustrin hyfsat, eller har de gÄtt nedÄt? Jag tÀnker alltsÄ pÄ vad som motiverar en sÄdan hÀr omstyrning.
Mycket bra sammanfattat!Lite slarvigt beskrivet: Det var ju ett familjeÀgt företag men nÀr gubben dog och sonen skulle ta över sÄ behövdes det köpas ut nÄgra systrar, dÀrför behövdes investerare.
Ekonomiskt gick det helt OK för Breitling utifrÄn vad ryktena sÀger.
Jag skulle vÀl kunna göra min egen rresearch, men orkar inte/vet inte exakt hur jag skulle göra.
Hur har det sett ut för Breitling tent ekonomiskt de senaste Ären? Har de följt med övriga klockindustrin hyfsat, eller har de gÄtt nedÄt? Jag tÀnker alltsÄ pÄ vad som motiverar en sÄdan hÀr omstyrning.
Direkt missvisande att jÀmföra med Richemont och Swatch Group pÄ det sÀttet. Breitling Àr ju ett enskilt mÀrke till skillnad frÄn de andra.HÀr Àr lite om finanserna och ekonomin bakom försÀljningen.
https://www.bloomberg.com/gadfly/articles/2017-04-28/breitling
"CVC is paying about 2 times trailing 12-months sales, a discount to both Swatch Group AG at 2.7 times, and Richemont's 3.8 times. That looks about right, as Breitling is much smaller than the industry leaders and in need of some renovation."
Direkt missvisande att jÀmföra med Richemont och Swatch Group pÄ det sÀttet. Breitling Àr ju ett enskilt mÀrke till skillnad frÄn de andra.
Sorry sÄg det dÀr precis, Àr det första april idag eller?
Vad fan Àr detta?
Edit: RĂ€tt logga i alla fall!
![]()
Den Àr nog inriktad mot segling och de dÀr fÀrgerna Àr troligen nÄgon form av nedrÀkningsfunktion. Yachting kronografer har ju funnits lÀnge (Àven Breitling har haft ett par, bla en Chronomat frÄn 80/90-tal) men den hÀr Àr lite mer modern.
Finns en hel del nytt pÄ hemsidan.Sorry sÄg det dÀr precis, Àr det första april idag eller?
Denna var absolut inte dum.
SÄg det, det kÀnns spontant som de lite för snabbt jobbat om en hel del modeller vilket för mig misstÀnker att de inte övervÀgt designen tillrÀckligt bra.Finns en hel del nytt pÄ hemsidan.
Men Àr det allt de kommer med sÄ blir Basel trist i Är.
Champagne och grÄ tavla pÄ Colt Àr i 41mm. Svart o blÄ 44mmInte alls dum. Den dÀr strama enkla urtavlan passar bra ihop med borstad finish.
Personligen skulle jag föredra 42 istf för 44mm men ÀndÄ, helt OK och med ett rimligt pris.
Superocean heritage 3 hands slÀpps i 44mm sÄg jag nu.. Nu har Kern tÀckt upp sÄg gott han kan, 42,44 och 46mm
Ser ut sÄ? Skyracern blir ju en raritet nucolt skyrscer, B66 och superocean 44 special Àr bye bye!?!
Ser ut sÄ? Skyracern blir ju en raritet nu.
ps. Skyracern gÄr att hitta om man söker efter den -> https://www.breitling.com/se-en/watches/chronomat/colt/skyracer/X74320E4-BF87-293S-X20S-1/
![]()
Ny hemsida, Avenger Àr dödad, sa ju det.