• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Förbannat nöjd med denna svarta hÀmnare :)
image.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Söndagsstek pÄ gÄng!!
44A78F62-190F-4AB3-AA03-897954189452.jpeg

Å för er som tvekar vilken typ av ”stek” det Ă€r frĂ„gan om sĂ„ kan mi observera skinnförklĂ€det. AlltsĂ„ inte ”stek” i bemĂ€rkelsen Stureplan...;-)
 
TÀnkte kolla om nÄgon hÀr pÄ forumet har en chronospace evo night mission och i sÄ fall vad tycker du/ni om den? Börjar bli vÀldigt sugen pÄ en sÄdan :)
EBEC9496-8B38-499F-875A-47900078A568.jpeg

(Bild tagen frÄn nÀtet)
 
TÀnkte kolla om nÄgon hÀr pÄ forumet har en chronospace evo night mission och i sÄ fall vad tycker du/ni om den? Börjar bli vÀldigt sugen pÄ en sÄdan :)
EBEC9496-8B38-499F-875A-47900078A568.jpeg

(Bild tagen frÄn nÀtet)
5E5779FB-ADEC-4D4D-B876-3F26AFBFB332.jpeg

Jag har ingen Chronospace men jag har det nÀrmaste man kan komma. ;)
Perfekt storlek, klockren vikt och riktigt snygg.
Om du inte stör dig pÄ hur subdials sitter pÄ Chronospace sÄ Àr det bara att köra. :)
 
Har en Aerospace dÀr verket tyvÀrr behöver bytas. Har prisförslag frÄn breitling som övervÀgs, men undrar samtidigt om det gÄr att ÄtgÀrda pÄ annat vis? NÄgon som har erfarenhet av att lÄta fristÄende ordna detta etc?
Annars, nÄgon som har erfarenhet av att skicka till breitling för ÄtgÀrd, har ni blivit nöjda? Kan tÀnka mig att man ÄtgÀrdar andra ev brister och i princip fÄr en "ny" klocka tillbaka.
 
Har en Aerospace dÀr verket tyvÀrr behöver bytas. Har prisförslag frÄn breitling som övervÀgs, men undrar samtidigt om det gÄr att ÄtgÀrda pÄ annat vis? NÄgon som har erfarenhet av att lÄta fristÄende ordna detta etc?
Annars, nÄgon som har erfarenhet av att skicka till breitling för ÄtgÀrd, har ni blivit nöjda? Kan tÀnka mig att man ÄtgÀrdar andra ev brister och i princip fÄr en "ny" klocka tillbaka.

Den hÀr trÄden kanske kan ge dig lite ledtrÄdar:

http://breitlingsource.com/phpBB2/viewtopic.php?f=12&t=57989
 
Vad tycker ni om nya 41mm navitmer? De med valjoux.
a1332412-ca02-451a-8b.png

Jag har inte riktigt förstÄtt vad det Àr som Àr nytt med den? Breitling presenterar den som en nyhet, men Àr det inte (ungefÀr) samma gamla Navitimer som kom runt 1990? Dvs 41mm, eta 7750 och de smÄ visarna vid 6, 9 och 12? (se lÀnk nedan med gamla Navitimers)

Jag tror att, jÀmfört med den allra första modellen, sÄ har urverket blivitt lite finare och sÄ har de omtalade vingarna nu försvunnit 2018, men annars kan jag inte se att det ska vara nÄgra större skillnader.

Personligen föredrar jag Navitimer pÄ rem istf lÀnk. LÀnken Àr fin och vÀldigt vÀlgjord men pÄ en modell som Àr sÄ inspirerad av en Àldre variant sÄ tycker jag att lÀnken Àr alldeles för kraftig (samma sak gÀller ocksÄ med senare Speedmaster prof).

http://www.breitling-museum.com/Breitling-Navitimer.html
 
Haha lÄt Kern dricka RedBull!
Eller doppa de nya klockorna i det Ă„tminstone!!

Om du skriver till Glycine eller Invicta kanske du kan fÄ ett emblem att limma fast.

"Hello, I recently acquired a new Breitling but Kern is nasty and has renewed the logo. Can you please send me one of your what we in swedish refer to as a "blaffa" ?"

Glycine-Invicta-Watches-Logos-1000.jpg
 
Senast Àndrad:
Om du skriver till Glycine eller Invicta kanske du kan fÄ ett emblem att limma fast.

"Hello, I have recently aqcuired a new Breitling but Kern is nasty and has renewed the logo. Can you please send me one of your what we in swedish refer to as a "blaffa" ?"

Glycine-Invicta-Watches-Logos-1000.jpg
ALDRIG vara i kontakt med de dÀr mÀrkena. Usch!
 
Tillbaka
Topp