Barricello
Guld
Den Àr ju ÀndÄ najs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr ju ÀndÄ najs
Den Àr ju ÀndÄ najs..man kanske ska slÄ till ÀndÄ
![]()
NÀ, men de blir nog en snart.. blev akut sugen pÄ en Chrono CockpitNÀmen tjenare hehe !
Hehe ja, har du andra brattar ocksÄ eller ?![]()
Jag förstÄr det.. dom e j*vligt snygga !NÀ, men de blir nog en snart.. blev akut sugen pÄ en Chrono Cockpit![]()
Ja...kanske det, kallas vÀl för A13350 om det Àr stÄlversionen har jag för mig! Fast förr sÄ verkar dom ha skitigt i det, gÀller alla gamla mÀrken och modeller!
Men visare görs fortfarande. Min Avenger har nya Avengers visare, dĂ„ Skyland utgĂ„tt. Detta byttes vid service, utan att frĂ„ga. Jag har via @JensBP FĂ TT visare som ska pĂ„ nĂ€r jag gör nĂ€sta tĂ€thetsserviceĂndĂ„ franken.Inget fel i det men nu stĂ„r det vĂ€l fel referens bĂ„de pĂ„ cert och baklock? DĂ„ Ă€r det en franken, trodde inte ADs sysslade med sĂ„dant ens dĂ„. Spm sagt, mĂ„nga Breitlings dĂ€r ute dĂ€r delar inte stĂ€mmer, dĂ€r lĂ€nk eller visare Ă€r fel mm mm.
Jag hĂ„ller med. Att byta originaldelar lite fram och tillbaka kĂ€nns ok, men nĂ€r man bygger sjĂ€lv sĂ„ pass att det blir en annan referens sĂ„ blir det nĂ„got av en franken, mĂ„hĂ€nda en "Ă€kta" franken.ĂndĂ„ franken.Inget fel i det men nu stĂ„r det vĂ€l fel referens bĂ„de pĂ„ cert och baklock? DĂ„ Ă€r det en franken, trodde inte ADs sysslade med sĂ„dant ens dĂ„. Spm sagt, mĂ„nga Breitlings dĂ€r ute dĂ€r delar inte stĂ€mmer, dĂ€r lĂ€nk eller visare Ă€r fel mm mm.
Ja, exakt. Baksida och pepper matchar ju inte med klockan lÀngre, inget jag hade köpt. Men sÄklart kul att man kunde göra sÄ förr i tiden.Jag hÄller med. Att byta originaldelar lite fram och tillbaka kÀnns ok, men nÀr man bygger sjÀlv sÄ pass att det blir en annan referens sÄ blir det nÄgot av en franken, mÄhÀnda en "Àkta" franken.
Men ska man behÄlla sÄ varför inte? Att sÀlja en TT A13050 som inte ens finns pÄ riktigt kan bli svÄrare för andrahandsvÀrdet dock.
Packningarna Ă€r ju standard-delar som kan bestĂ€llas via Cousins. Verkligen inte mĂ€rkesspecifika. Ganska enkelt; det dĂ€r Ă€r en Breitling med fel vridring eller fel inlĂ€gg.Vad Ă€r egentligen en franken? Min absolut coolaste âfrankenâ Ă€r denna Monnin. En av mina favoritbrattar med den snyggaste bratte-lĂ€nken jag nĂ„gonsin haft. Allt Ă€r original förutom insert som satt pĂ„, det kommer sannolikt Ă€r frĂ„n samtida Aquadive som körde dessa, brattarna körde det vanliga insert-stuket alaâ Heuer men jag orkar inte sourca ett sĂ„nt dĂ„ denna Ă€r snyggare. Jag fick ocksĂ„ klockan vattentĂ€tad med packningar frĂ„n Heuers motsvariga boetter dĂ„ Breitling inte tillhandahĂ„ller reservdelar (vilket Tag Heuer gör).
Ăr det franken att ha âfelâ insert och gummipackningar frĂ„n Heuer? IsĂ„fall jĂ€vligt cool franken iallafall.
![]()
InlÀgg bara, den gÄr att spÄra pÄ serienummet tillbaka till en kaplans-auktion i risigt skick, utan inlÀgget, för nÄgra Är sedan. Sen har nÄgon satt i nytt inlÀgg, sÄlt den pÄ bukowski dÀr en av vÄra forumbröder plockade upp den och flippade den till en annan forumbroder som flippa den till moi.Packningarna Àr ju standard-delar som kan bestÀllas via Cousins. Verkligen inte mÀrkesspecifika. Ganska enkelt; det dÀr Àr en Breitling med fel vridring eller fel inlÀgg.
Bratte + Adidas Àr ju rÀtt tung Hood om du frÄgar migBratteAdidas.
![]()
Det Àr sen gammalt![]()
Hehe.Bratte + Adidas Àr ju rÀtt tung Hood om du frÄgar mig
Det Àr ju inte vÀsterort tungt men vÀl akalla, fittja tungt....vilket Àr tungt nog![]()
Per stadsplanering möjligen men i hjÀrtat Àr det gröna linjenHehe.
Men du vet att Akalla rÀknas till VÀsterort va?
Per stadsplanering möjligen men i hjÀrtat Àr det gröna linjen![]()
Eeeeh. Akalla Àr blÄa.Men Akalla Àr ju den röda linjen (som man undviker om men inte har kevlar samt vapen med sig eller ett just blade med sig)Brandrisk mm hehe
//Simon
Eeeeh. Akalla Àr blÄa.
Hehe Àven 10 Är sen var den blÄ men tror ingen nÄgon hÀr blev ledsen i ögatSÄ pass nu sÄ har jag inte anvÀnt tunnelbana pÄ ca 10 ÄrSorry
för dom som bor pÄ den röda
Men jag vet att den till HÀsselby/VÀllingby Àr Grön eller sÄ var den det pÄ den tiden![]()
Eeeeh. Akalla Àr blÄa.
SÄ pass nu sÄ har jag inte anvÀnt tunnelbana pÄ ca 10 ÄrSorry
för dom som bor pÄ den röda
Men jag vet att den till HÀsselby/VÀllingby Àr Grön eller sÄ var den det pÄ den tiden![]()
Hehe Àven 10 Är sen var den blÄ men tror ingen nÄgon hÀr blev ledsen i ögat![]()
VĂ€stra skogen Ă€r ju rena Ăstermalm jĂ€mfört med det nĂ„gra stationer lĂ€ngre norrut pĂ„ samma linjeFör att vi inte ska snurra helt OT sĂ„ hade jag farsans Blue Angels Chronomat en gĂ„ng nĂ€r jag rĂ„kade gĂ„ av i vĂ€stra skogen(blĂ„a)....det var inte alls bra![]()
VĂ€sterut!VĂ€stra skogen Ă€r ju rena Ăstermalm jĂ€mfört med det nĂ„gra stationer lĂ€ngre norrut pĂ„ samma linje![]()
Hahaha...VĂ€sterut!
![]()
Jaha.. dÄ har man just köpt sen en Bratte som din
Har varit +10st ute pĂ„ k&s sĂ„ de kommer ut som beg dĂ„ och dĂ„Tjenare. Ăr ute efter en ny klocka. Vill ha en klocka som jag vĂ„gar ha pĂ„ mig alltid Ă€ven i jobbet. Jobbar fysiskt och vill inte vara rĂ€dd för att fĂ„ repor osv.
Kollat pÄ Colt skyracer. Men tycker det sÀllan dyker upp nÄgra begagnade.
Har det sÄlts lite av den eller vÀljer folk helt enkelt att behÄlla dom bara?
Grattis! Nu vÀntar vi pÄ bildbevisJaha.. dÄ har man just köpt sen en Bratte som din![]()