• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Luftar intresset för att se om nÄgon eventuellt Àr sugen pÄ en Skyracer?
Uttagen nyligen pÄ svensk AD med bÄde grönt och svart band.

Dra ett PM isf sÄ berÀttar jag mer :)

Ingen lÀnk! Det Àr sedan gammalt.. du Àr gammal. ;)
Förmodligen inte den snyggaste kronografen, men den har en av dom coolaste designen!

C7BF4862-BA22-46F0-B75D-AF8757CFDFFB.jpeg
2D6FBC3A-8749-48B8-8AAB-11E24CFFDF3D.jpeg
602C5B08-87A6-4CDA-848A-8607D3A85C6B.jpeg
883BBAC9-444A-4446-95CA-E1093EEFD064.jpeg

Köpte en likadan nyligen. Den dÀr klarröda fÀrgen Àr lite speciell. Den blir lite svÄrare att kombinera med klÀderna men den Àr jÀkligt charmig.
IMG_2284.JPG

Detta svar frÄn Nymans tycker jag lÄter riktigt bra! :)
"Ett glasbyte pÄ en Breitling B13358 kostar 2300kr och vi kan göra det hos oss.
Om vi ska kunna lÀmna nÄgon garanti pÄ tÀtheten efter glasbytet sÄ rekommenderar vi att man utför en tÀthetsservice i samband med glasbytet, dvs byte av alla packningar, rengöring av boett och lÀnk samt trycktest. En tÀthetsservice kostar 1000kr."
Den tar vi sa polisen!

Köpte en likadan nyligen. Den dÀr klarröda fÀrgen Àr lite speciell. Den blir lite svÄrare att kombinera med klÀderna men den Àr jÀkligt charmig.
IMG_2284.JPG

Grattis fĂ„r man vĂ€l sĂ€ga dĂ„! Älskar den röda fĂ€rgen pĂ„ urtavlan, betrĂ€ffande klĂ€dval kontra klockan sĂ„ Ă€r det inget jag sjĂ€lv tĂ€nkt pĂ„ :D! Men det kan nog ligga i nĂ„got i det du skriver...

Hur Àr tidhÄllningen pÄ era SOH2 med Tudorverk?? NÄgon som kört ett tag och kan uttala sig?

Hur Àr tidhÄllningen pÄ era SOH2 med Tudorverk?? NÄgon som kört ett tag och kan uttala sig?

Har fortfarande inte mÀtt det med app eller utrustning men ruskigt bra, Àven om den legat oanvÀnd över helgen kan jag inte mÀrka nÄgon större skillnad. Den hÄller sin cosc ;)
Det dÀr med kisel verkar vara helt rÀtt vÀg att gÄ

Är det jag som ser dĂ„ligt/blĂ€ddrar för snabbt genom sidorna eller Ă€r det vĂ€ldigt dĂ„ligt med navitimers hĂ€r pĂ„ klocksnack?
Den vanliga (B1?) 43mm Àr jÀkligt fin. Det som stör Àr den totalt vÀrdelösa tÀtheten pÄ 3 arm..
Sen Àr det fÄ klockor över 40mm jag tkr funkar. Speedy PRO med sina 42mm Àr dock en, sÄ kanske en navitimer pÄ 43 ocksÄ kan funka och kan fÄ pryda min handled nÄn gÄng i framtiden, om jag kan komma över det hÀr med att klockan inte tÄl nÄgon vÀta. (Och storleken.):rolleyes:

NÄgra bilder skulle inte göra ont! :)

Mvh Roffe

Och ÀndÄ la du inte in nÄgra ;)
Screenshot_20171114-060203.png
hÀr Àr en goding!
Anledning till att jag inte lade in nÄn bild Àr att jag eg inte alls gillar Breitling. Deras modeller Àr i regel för klumpiga, för glammiga/blingig, för stora och Helt enkelt rent av ofta ganska fula.
SÄ jag Àger faktiskt ingen Breitling och har aldrig gjort. - dÀrför har jag heller inga bilder...
Men just den hÀr tkr jag Àr ganska snygg.
Den Àr inte vÀrd nÄgra 65 lök, eller vad man kan fÄ tÀnkas betala efter avdragen rabatt. Men en fin begagnad kanske, om jag lyckas komma ifrÄn OCD tankarna om att allt ska vara NYTT och jag första/enda bÀrare.. hehe:rolleyes:

Mvh.

Har fortfarande inte mÀtt det med app eller utrustning men ruskigt bra, Àven om den legat oanvÀnd över helgen kan jag inte mÀrka nÄgon större skillnad. Den hÄller sin cosc ;)
Det dÀr med kisel verkar vara helt rÀtt vÀg att gÄ
Fast COSC Àr ju ingen höjdare. Jag menar snarare om de hÄller +-1 spd eller typ +-5.

Sen Àr det fÄ klockor över 40mm jag tkr funkar. Speedy PRO med sina 42mm Àr dock en, sÄ kanske en navitimer pÄ 43 ocksÄ kan funka och kan fÄ pryda min handled nÄn gÄng i framtiden, om jag kan komma över det hÀr med att klockan inte tÄl nÄgon vÀta. (Och storleken.):rolleyes:

NÄgra bilder skulle inte göra ont! :)

Mvh Roffe

Navitimer 41 som slÀpptes nyligen borde kunna vara ngt för dig? Listpris ca 55 tkr om jag minns rÀtt.

583C6D82-A5F7-4EDA-AF18-26C1DE3457B0.jpeg
E369FE7E-F89D-406B-AC35-45FBE82576E2.jpeg

Är vĂ€l nĂ€rmast en smaksak. Min, en Old Navitimer II, har vingar men det Ă€r vĂ€l hugget som stucket om man gillar vingar eller föredrar det snirkliga B:et som Ă€r mycket Ă€ldre Ă€n vingarna. De tidigare Navitimer (och Ă€ven nĂ€r modellen hette Chronomat) hade den ju inte vingar.

Breitling Navitimer.JPG

Grattis fĂ„r man vĂ€l sĂ€ga dĂ„! Älskar den röda fĂ€rgen pĂ„ urtavlan, betrĂ€ffande klĂ€dval kontra klockan sĂ„ Ă€r det inget jag sjĂ€lv tĂ€nkt pĂ„ :D! Men det kan nog ligga i nĂ„got i det du skriver...

Ang fÀrgen. Min fick vandra vidare. Men inte sÄ lÄngt. NÀrmare bestÀmt till min hustru:

"Vilken underbar fÀrg! Den matchar ju mitt nagellack perfekt, den vill jag ha!"

Hur kan man neka nÄgon som har ett sÄ bra argument?

Å andra sidan. Jag fĂ„r vara glad, av flera skĂ€l, att det inte var Blackbird:en som rök med samma motivering. :)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp