• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aerospace tuesday
BA02AC92-1244-4D19-85A4-C5D847F5C5F2.jpeg

Knallade in på Bo Berggren under dagen för att klämma lite på Navi 8. Är katastrof på att komma ihåg namn, men herren i butiken var oerhört trevlig och lät mig testa flertalet refs.
Tycker att nya Navi med in-house satt väldigt bra, och överlag vart jag positivt överraskad.
3E01F451-3C53-4405-B26C-6342300657D5.jpeg

Testade även den nya, borstade Chronomaten;
ED6F8D37-E466-4AD9-904A-036C8A2EAD28.jpeg

Har väl tillräckligt breda handleder för att bära upp 44 (hjälper kanske att man är 2m lång också..) men den upplevdes väldigt.. klumpig? I jmf med övriga kollektionen, samt just tidigare chronomater så känns den även väldigt dyr.

Testade även svarta varianten (den som då ej är in-house);
D4B84A9D-9F8D-4D20-9AD0-6C9B93400AE6.jpeg

Spontant kändes denna i vikten rätt ”lätt”, men inte på det sätt som tex en Linde Werdelin kan upplevas, utan främst kändes denna plastig. Tycker day/date är sjukt onödigt också, samt även att sömmarna på strapen är >mindre snygga< för att uttrycka sig milt. Högst personlig åsikt givetvis.

Bonus-bild ”Pre-Kern”=)
5ACB0765-E9CF-462D-BB7F-BA84CF573CF6.jpeg

Knallade in på Bo Berggren under dagen för att klämma lite på Navi 8. Är katastrof på att komma ihåg namn, men herren i butiken var oerhört trevlig och lät mig testa flertalet refs.
Tycker att nya Navi med in-house satt väldigt bra, och överlag vart jag positivt överraskad.

Har väl tillräckligt breda handleder för att bära upp 44 (hjälper kanske att man är 2m lång också..) men den upplevdes väldigt.. klumpig? I jmf med övriga kollektionen, samt just tidigare chronomater så känns den även väldigt dyr.

Spontant kändes denna i vikten rätt ”lätt”, men inte på det sätt som tex en Linde Werdelin kan upplevas, utan främst kändes denna plastig. Tycker day/date är sjukt onödigt också, samt även att sömmarna på strapen är >mindre snygga< för att uttrycka sig milt. Högst personlig åsikt givetvis.

Bonus-bild ”Pre-Kern”=)
Fy fan vad nice blackbirden på sista bilden är alltså :hungry:

Bonus-bild ”Pre-Kern”=)
Proportionerna på Chronomaten ser väldigt off ut, främst pga små sub dials tror jag. Om någon hade lagt upp den där bilden och skrivit "kolla min nya bratte" hade min första tanke varit att den ser fake ut...

Proportionerna på Chronomaten ser väldigt off ut, främst pga små sub dials tror jag. Om någon hade lagt upp den där bilden och skrivit "kolla min nya bratte" hade min första tanke varit att den ser fake ut...
Tycker nya Chronomaten lider av samma problem som 6 siffrig Sub. Förjävla klossig/fyrkantig. Men det kanske bara är jag?
Storleken i sig funkar väl men som nämns här ovan; proportionerna!!??

Den är mycket bra den där. Ganska platt och acceptabel stor så den går att ha även till kostym utan att det ser konstigt ut. Annat med seawolfen. ...
Ja verkligen sjukt bekväm för sin storlek och mångsidig!
Haha verkligen, inget ont om seawolfen men gmtn är betydligt mångsidigare och bekvämare på handleden :)

Tillbaka
Topp