C
Coach
Guest
Aerospace tuesday
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fy fan vad nice blackbirden på sista bilden är alltsåKnallade in på Bo Berggren under dagen för att klämma lite på Navi 8. Är katastrof på att komma ihåg namn, men herren i butiken var oerhört trevlig och lät mig testa flertalet refs.
Tycker att nya Navi med in-house satt väldigt bra, och överlag vart jag positivt överraskad.
![]()
Testade även den nya, borstade Chronomaten;
![]()
Har väl tillräckligt breda handleder för att bära upp 44 (hjälper kanske att man är 2m lång också..) men den upplevdes väldigt.. klumpig? I jmf med övriga kollektionen, samt just tidigare chronomater så känns den även väldigt dyr.
Testade även svarta varianten (den som då ej är in-house);
![]()
Spontant kändes denna i vikten rätt ”lätt”, men inte på det sätt som tex en Linde Werdelin kan upplevas, utan främst kändes denna plastig. Tycker day/date är sjukt onödigt också, samt även att sömmarna på strapen är >mindre snygga< för att uttrycka sig milt. Högst personlig åsikt givetvis.
Bonus-bild ”Pre-Kern”=)
![]()
Proportionerna på Chronomaten ser väldigt off ut, främst pga små sub dials tror jag. Om någon hade lagt upp den där bilden och skrivit "kolla min nya bratte" hade min första tanke varit att den ser fake ut...Knallade in på Bo Berggren under dagen för att klämma lite på Navi 8. Är katastrof på att komma ihåg namn, men herren i butiken var oerhört trevlig och lät mig testa flertalet refs.
Tycker att nya Navi med in-house satt väldigt bra, och överlag vart jag positivt överraskad.
![]()
Testade även den nya, borstade Chronomaten;
![]()
Har väl tillräckligt breda handleder för att bära upp 44 (hjälper kanske att man är 2m lång också..) men den upplevdes väldigt.. klumpig? I jmf med övriga kollektionen, samt just tidigare chronomater så känns den även väldigt dyr.
Testade även svarta varianten (den som då ej är in-house);
![]()
Spontant kändes denna i vikten rätt ”lätt”, men inte på det sätt som tex en Linde Werdelin kan upplevas, utan främst kändes denna plastig. Tycker day/date är sjukt onödigt också, samt även att sömmarna på strapen är >mindre snygga< för att uttrycka sig milt. Högst personlig åsikt givetvis.
Bonus-bild ”Pre-Kern”=)
![]()
Jag tyckte också den såg helt knas ut. Bilden luras nog lite också men ser off utProportionerna på Chronomaten ser väldigt off ut, främst pga små sub dials tror jag. Om någon hade lagt upp den där bilden och skrivit "kolla min nya bratte" hade min första tanke varit att den ser fake ut...
Fattas ju text på den, borde vara en prototyp.Proportionerna på Chronomaten ser väldigt off ut, främst pga små sub dials tror jag. Om någon hade lagt upp den där bilden och skrivit "kolla min nya bratte" hade min första tanke varit att den ser fake ut...
Tycker nya Chronomaten lider av samma problem som 6 siffrig Sub. Förjävla klossig/fyrkantig. Men det kanske bara är jag?Proportionerna på Chronomaten ser väldigt off ut, främst pga små sub dials tror jag. Om någon hade lagt upp den där bilden och skrivit "kolla min nya bratte" hade min första tanke varit att den ser fake ut...
På tok för klossig för min smak men 44mm säljer säkerligen bättre ön 41mm.Tycker nya Chronomaten lider av samma problem som 6 siffrig Sub. Förjävla klossig/fyrkantig. Men det kanske bara är jag?
Storleken i sig funkar väl men som nämns här ovan; proportionerna!!??
Sant, tycker dock inte att 44mm per automatik innebär klossig. Iaf inte min definition av klossig. Inga problem med större klockor men har sjukt svårt för fyrkantigheten, if that makes any sense.På tok för klossig för min smak men 44mm säljer säkerligen bättre ön 41mm.
Förstår vad du menar och håller med.Sant, tycker dock inte att 44mm per automatik innebär klossig. Iaf inte min definition av klossig. Inga problem med större klockor men har sjukt svårt för fyrkantigheten, if that makes any sense.
Jag har provat. Finns ett gäng som varit hos Eriksson och provat prototyperna också.Ingen som testat nån av de nya coltsen?
Förstår vad du menar och håller med.![]()
Intryck? Ser lite väl minimalistiska ut på bild men sunburst tavlorna kanske gör sig bättre i verkligheten?Jag har provat. Finns ett gäng som varit hos Eriksson och provat prototyperna också.
För minimalistiska för min smak.Intryck? Ser lite väl minimalistiska ut på bild men sunburst tavlorna kanske gör sig bättre i verkligheten?
Dessa jävla prototyper alltså, dom lurar mig varje gångFattas ju text på den, borde vara en prototyp.
Tyvärr inte, men hoppas snart då jag är väldigt sugen på en 41mm med silvertavla.Ingen som testat nån av de nya coltsen?
Den är mycket bra den där. Ganska platt och acceptabel stor så den går att ha även till kostym utan att det ser konstigt ut. Annat med seawolfen. ...Fortfarande lika nöjd med denna, den har suttit på i stort sett oavbrutet i snart 2 veckor![]()
![]()
Ja verkligen sjukt bekväm för sin storlek och mångsidig!Den är mycket bra den där. Ganska platt och acceptabel stor så den går att ha även till kostym utan att det ser konstigt ut. Annat med seawolfen. ...
Kung! Älskar Seawolfen alltsåSkoja inte...
Råkade ha den på när jag provade kostym härom veckan.
![]()
Kört Skyland i 10 år nu - fortfarande stenhårdKört Skyracer i sex månader nu - fortfarande stenhård
![]()
Finns det någon blank yta kvar på den där?Kört Skyland i 10 år nu - fortfarande stenhård
![]()
Nä, sandstormar har tydligen den effektenFinns det någon blank yta kvar på den där?![]()
Har den fått några repor eller andra roliga Battlescars?Kört Skyracer i sex månader nu - fortfarande stenhård
![]()