• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ett varningens ord dock. Jag köpte en A13356 oservad och fick betala riktigt mycket i service dÄ hela inre huset fick bytas pga av slitage och avsaknad av service. Kan bli dyrt.

Hej
Det nÀmns en i denna trÄd om jag minns rÀtt sÄ var det en med UTC och pilot lÀnk rep kostnaden gick pÄ ca 20.000 tkr
Vem som nu Àgde denna kommer jag inte pÄ just nu.

//Simon

Vad Àr "inre hus" för ngt?
Vet sjÀlv inte, har för mig det var det som stod pÄ kvittot.

Edit: Mellan boett ska det vara. Kollade upp nu.
Screenshot_20180717_190824.jpg

Senast Àndrad:
Vet sjÀlv inte, har för mig det var det som stod pÄ kvittot.

Edit: Mellan boett ska det vara. Kollade upp nu.
Screenshot_20180717_190824.jpg
Varför byttes mellanboetten? 4500 dÀr Àr ju kosmetiskt strunt iaf.
Edit: lÀste lite dÄligt. Aha den integrerade halsen var paj. Gick inte kronan att skruva ner eller?

Nu nÀr man lagt Omega-kepsen pÄ hyllan och snörat pÄ sig stÄlhettorna (höhö)... Vilket gummi Àr att föredra? Finns nÄgra olika alternativ. Hade velat ha med viklÄs.

HĂ€mtar ut min nya klocka imorgon hos AD! :woot:

Nu nÀr man lagt Omega-kepsen pÄ hyllan och snörat pÄ sig stÄlhettorna (höhö)... Vilket gummi Àr att föredra? Finns nÄgra olika alternativ. Hade velat ha med viklÄs.

HĂ€mtar ut min nya klocka imorgon hos AD! :woot:
Beror ju pÄ klocka men ocean racer med hÄl Àr absolut bekvÀmast, funkar Àven pÄ sommaren.

Varför byttes mellanboetten? 4500 dÀr Àr ju kosmetiskt strunt iaf.
Edit: lÀste lite dÄligt. Aha den integrerade halsen var paj. Gick inte kronan att skruva ner eller?
Kan ju knappast vara vanligt att hela boetten behöver bytas? GÄr det inte byta kronhals utan att byta boett pÄ dessa?

Kan ju knappast vara vanligt att hela boetten behöver bytas? GÄr det inte byta kronhals utan att byta boett pÄ dessa?

Jag hade inte heller hört att kronhalsen Àr helt integrerad i boetten förrÀn JensBP nÀmnde det nyligen. En ganska dÄlig lösning (tror jag). Kanske billigare att tillverka eller för att det blir tÀtare? Hur som helst sÄ hör man ju aldrig om nÄgon som behöver byta hela boetten sÄ det Àr nog ganska ovanligt och den var ju heller inte sÄÄÄÄ dyr. Men köper man en beg Àr det ju ngt man bör kolla i samband med köpet.

Jag hade inte heller hört att kronhalsen Àr helt integrerad i boetten förrÀn JensBP nÀmnde det nyligen. En ganska dÄlig lösning (tror jag). Kanske billigare att tillverka eller för att det blir tÀtare? Hur som helst sÄ hör man ju aldrig om nÄgon som behöver byta hela boetten sÄ det Àr nog ganska ovanligt och den var ju heller inte sÄÄÄÄ dyr. Men köper man en beg Àr det ju ngt man bör kolla i samband med köpet.
Ja absolut. jag brukar alltid kolla att kronan gÀngar in. Ibland Àr det en liten glipa pÄ t ex gamla chronomater, vilket Àr normalt, men inte för mycket. Bland UFOn vet jag att 81950 kan man byta hals löst pÄ, sen bytte de design. Jag tror Àven 13047 Àr sÄ dÄ det Àr samma klocka. Men sen t ex 13050 etc Àr kört, dÄ gÀller ny boett. Det var bl a dÀrför jag skickade tillbaka en gul Frecce A13050 som jag köpte frÄn Tyskland.

Tillbaka
Topp