• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja det Àr sÄdan jag söker. Helst sÄklart den nya chronomat 44. Det Àr imo ett ruuuskigt fin klocka!
Men föregÄngaren har sin charm den med! Vill hitta en med vit tavla och den fina lÀnken som jag tror heter pilot-lÀnk(?).

Det Àr inget fel pÄ den som du söker efter ;)
Pilot lÀnk tror att den heter sÄ. den för finns med UTC

//Simon

Den officiella semester (och alla andra dagar ocksÄ för den delen) klockan.
F9E26677-F441-4B62-89D9-67FF97726617.jpeg

Ja det Àr sÄdan jag söker. Helst sÄklart den nya chronomat 44. Det Àr imo ett ruuuskigt fin klocka!
Men föregÄngaren har sin charm den med! Vill hitta en med vit tavla och den fina lÀnken som jag tror heter pilot-lÀnk(?).
Det finns ju en superfin evolution pÄ k&s.

Är det samma typ av vridning av bezeln pĂ„ Avenger GMT och Chronomaten?
KÀnt pÄ en avenger men tyckte vridning kÀndes lite b... kanske Àr vanesak iofs?

StÄr och vÀljer pÄ vilken av dessa tvÄ jag ska köpa som nÀsta klocka.

Haft bÄda och upplevde ingen större skillnad. VÀldigt nöjd med min Avenger GMT

Skulle tro att GMT har 60 klick, dÀrför kÀnns den b jÀmfört med Chronomat.

Övriga Avengers har ju 120 klick, varför skulle de fuska med den? o bara ha 60 klick. LĂ€ttare o pricka rĂ€tt pĂ„ tiden iofs.
NÀr jag tÀnker efter hur min svarta var sÄ kanske det t.o.m var sÄ att den faktiskt bara har 24 klicks, en för varje timme pÄ sin 24h-bezel. Men det har ju sin funktion och jag tyckte bezeln var solid.

NÄgon Àgare fÄr gÀrna klargöra.

NÀr jag tÀnker efter hur min svarta var sÄ kanske det t.o.m var sÄ att den faktiskt bara har 24 klicks, en för varje timme pÄ sin 24h-bezel. Men det har ju sin funktion och jag tyckte bezeln var solid.

NÄgon Àgare fÄr gÀrna klargöra.

Jag tror ocksÄ pÄ 24h för det Àr vÀldiga glapp mellan klicken. Kanske dÀrför den upplevs annorlunda.

För att det Àr GMT ja. Jag har haft en och har för mig det var 60 klick, om inte minnet sviker helt. NÄgon som har en just nu kan enkelt testa.
Vore ju mer logiskt om GMT hade 120 klick eftersom det Àr delbart med 24.
Nya Chronomaterna har 300 klick om jag inte minns fel.

AC54A0D6-6AFE-46B9-84A6-2CF897B468E8.jpeg
Inte sÄ ofta man ser nÄgon Superocean II 44 men jag tycker min Àr grym.
Tycker den Àr mycket snyggare i verkligheten dÄ den pÄ bilder kan se plottrig ut.

Jag provade den medan jag velade mellan Breitlings utbud. Har samma erfarenhet som dig: finare i verklighet Ă€n pĂ„ bild. Men trĂ„kigt att tavlan Ă€r ”platt” med dess tryck. Kanske Ă€r det oundvikligt med tanke pĂ„ dess layout med mĂ„nga siffror.

Tillbaka
Topp