Simon.x
Silver
Tar en dubbelposts.. Har ett bandstift som har gÄtt sönder, Àr det AD som man ska köpa nya hos eller vart köper ni?
Det Àr till en A17380 med 20mm ifall det spelar nÄgon roll
AD
//Simon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tar en dubbelposts.. Har ett bandstift som har gÄtt sönder, Àr det AD som man ska köpa nya hos eller vart köper ni?
Det Àr till en A17380 med 20mm ifall det spelar nÄgon roll
Det dÀr Àr ju en fruktansvÀrt trÄkig klocka, inte ens kul att titta pÄ.Ingen som köpt nya Navitimer 8?
Bild frÄn mini Basel.
Har du sett den irl eller följer du gÀngse uppfattning i forumet?Det dÀr Àr ju en fruktansvÀrt trÄkig klocka, inte ens kul att titta pÄ.
Otroligt ful bezel har den ocksÄ.
NÀ det har jag ej gjort men det rÀcker med de bilder man sett. Andas ju inte Breitling överhuvudtaget.Har du sett den irl eller följer du gÀngse uppfattning i forumet?
Det kÀnns som de flesta som sett den IRL tycker likadant. Jag tror Àrligt talat inte trehandaren blir lÄngvarig.Har du sett den irl eller följer du gÀngse uppfattning i forumet?
PÄ mini Basel var det flera som uttryckte sitt gillande sÄ jag tror det finns en marknad för den. Det Àr ju mer vintage Breitling Àn de nuvarande och jag gillar den!Det kÀnns som de flesta som sett den IRL tycker likadant. Jag tror Àrligt talat inte trehandaren blir lÄngvarig.
Smaken Àr ju som bakenPÄ mini Basel var det flera som uttryckte sitt gillande sÄ jag tror det finns en marknad för den. Det Àr ju mer vintage Breitling Àn de nuvarande och jag gillar den!
Jag har dessutom provat den
Anus imo, men kronograferna Àr mkt trevliga i verkligheten. Men Breitling Àr i en svÄr sits nÀr klockorna visas bredvid ikonen Navitimer. SvÄrt att toppa den gÀllande kronografer.Smaken Àr ju som baken
Ja sÄ Àr det vÀl. Kronograferna ser ok ut speciellt den svarta pÄ 43 mm.Anus imo, men kronograferna Àr mkt trevliga i verkligheten. Men Breitling Àr i en svÄr sits nÀr klockorna visas bredvid ikonen Navitimer. SvÄrt att toppa den gÀllande kronografer.
Aj aj! Bra info!Ja absolut. jag brukar alltid kolla att kronan gÀngar in. Ibland Àr det en liten glipa pÄ t ex gamla chronomater, vilket Àr normalt, men inte för mycket. Bland UFOn vet jag att 81950 kan man byta hals löst pÄ, sen bytte de design. Jag tror Àven 13047 Àr sÄ dÄ det Àr samma klocka. Men sen t ex 13050 etc Àr kört, dÄ gÀller ny boett. Det var bl a dÀrför jag skickade tillbaka en gul Frecce A13050 som jag köpte frÄn Tyskland.
Men det Àr ju likadan bezel som var sÄ ful pÄ 41 mm??Ja sÄ Àr det vÀl. Kronograferna ser ok ut speciellt den svarta pÄ 43 mm.
Skrev ju att kronograferna Àr ok men taskig bezel.Men det Àr ju likadan bezel som var sÄ ful pÄ 41 mm??
Jag kan ha fattat fel men Ă€r inte detta âback to rootsâ? SĂ„ detta om nĂ„got borde vĂ€l andas Breitling?
Att man inte tycker om utseendet Àr vÀl iofs högst subjektivt.
Fast grejen Àr ju den att de flesta tÀnker Schneider-eran nÀr de tÀnker "Àkta Breitling". Sedan om Kerns brattar Àr inspirerade av nÄgon skit frÄn 30, 40- eller nÄgot liknande-talet sÄ tycker inte de flesta nuvarande fans att det andas Breitling. Men det Àr ju inte tanken heller, tanken Àr ju att göra mellanmjölk som tilltalar fler för att kunna sÀlja fler klockor.Men det Àr ju likadan bezel som var sÄ ful pÄ 41 mm??
Jag kan ha fattat fel men Ă€r inte detta âback to rootsâ? SĂ„ detta om nĂ„got borde vĂ€l andas Breitling?
DÄ har herrn klippt för lÄngt...Helt ok. Gillar gummi generellt. Dock Àr detta precis pÄ grÀnsen storleksmÀssigt att det passar. Breitling har ju Àven det fantastiska spÀnnet med microjustering som du enkelt justerar med en knapptryckning direkt i lÄset nÀr handleden svÀller lite vid vÀrmen. Dock Àr mitt redan i yttersta lÀget som det Àr.
6an Àr ju upp och ner för bövelen.Den hÀr Navi8 var fin, sÀrskilt med siffror pÄ ringen.
Jag tycker inte det Àr back to the roots. Spana in mina vintage. Ser inte direkt likheterna...Men det Àr ju likadan bezel som var sÄ ful pÄ 41 mm??
Att plocka valda delar som exempelvis typsnitt och kalla det âHeritageâ blir ganska godtyckligt och trĂ„kigt enligt mig. Jag har inget problem med modellen i sig men jag tycker inte den passar i Breitlings sortiment bara för att det stĂ„r Breitling pĂ„ tavlan. Det dĂ€r skulle lika gĂ€rna kunna vara en IWC.Men det Ă€r ju likadan bezel som var sĂ„ ful pĂ„ 41 mm??
Eller Kronaby.Att plocka valda delar som exempelvis typsnitt och kalla det âHeritageâ blir ganska godtyckligt och trĂ„kigt enligt mig. Jag har inget problem med modellen i sig men jag tycler inte den passar i Breitlings sortiment bara för att det stĂ„r Breitling pĂ„ tavlan. Det dĂ€r skulle lika gĂ€rna kunna vara en IWC.
Absolut men kollar man pÄ IWC och kopplingen till Kern sÄ Àr det tydligt att de kör samma race med Breitling. Exempelvis sunburst-tavlor pÄ i princip allt och mycket blÄtt.Eller Kronaby.
Jag tycker inte det Àr back to the roots. Spana in mina vintage. Ser inte direkt likheterna...
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-breitling-vintage-trÄden.74749/
Ja, herrn som Àgde den före mig vill sÀga.DÄ har herrn klippt för lÄngt...
Ja den har ju siffror och visare iaf
Urtavlan pÄ Navitimer 8 kÀnns hyfsat lik en premier.
Ytterst fÄ saker frÄn den tiden som utseendemÀssigt var specifikt för just Breitling, de flesta klockorna sÄg ju vÀldigt lika ut oavsett tillverkare. Att dÄ göra en stor grej om att nuvarande modeller Àr hÄrt inspirerade av just Breitlings modeller frÄn den tiden blir ett vÀldigt löst argument för att hÀvda sin nya design.
Urtavlan pÄ Navitimer 8 kÀnns hyfsat lik en premier.
Grattis ! Fan vad bra den Àr, Saknar min gamla nuOkej dÄ... jag vÀljer att falla för grupptrycket!
Avenger II GMT - LOVE IT!
Den vÀxer pÄ mig, har varit inne pÄ en mark XVI spitfire. Men denna i just blÄtt Àr helt underbar, ska vÀnta in de nya coltarna men det kan mycket sannolikt landa pÄ navi ÄttanIngen som köpt nya Navitimer 8?
Bild frÄn mini Basel.