Norda
Silver
Tack! Jag diggar den stenhÄrt!!Grattis ! Fan vad bra den Àr, Saknar min gamla nu![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Jag diggar den stenhÄrt!!Grattis ! Fan vad bra den Àr, Saknar min gamla nu![]()
Kolla kaplans. De har en âlilla klockorâ auktion. DĂ€r finns det rĂ€tt mkt tillbehör.NĂ„gon som vet var man kan fĂ„ tag pĂ„ en Breitling box under 1000-lappen?
Jag Àr uppe i 9mÄn. daglig anvÀndning av min nu, Ànnu helt upp över öronen förtjust i den. I mina ögon den pefekta klockan (bild frÄn tiden innan hela landet stog i lÄgor)Tack! Jag diggar den stenhÄrt!!![]()
Grymt! Men du har blÄ tavla?Jag Àr uppe i 9mÄn. daglig anvÀndning av min nu, Ànnu helt upp över öronen förtjust i den. I mina ögon den pefekta klockan (bild frÄn tiden innan hela landet stog i lÄgor)
![]()
Hahahaha, en Kern-ringDÄ har herrn klippt för lÄngt...
6an Àr ju upp och ner för bövelen.
Det Àr nog bara AR som lurar dig.Grymt! Men du har blÄ tavla?![]()
Skoj!Den vÀxer pÄ mig, har varit inne pÄ en mark XVI spitfire. Men denna i just blÄtt Àr helt underbar, ska vÀnta in de nya coltarna men det kan mycket sannolikt landa pÄ navi Ättan![]()
Skoj!
Jag blev lite fundersam pÄ lÀnken nÀr jag testade. KÀndes inte kvalitet. Men testar man en flÄng ny i butik sÄ Àr det sÀkert bra!
HÄller med. Siffrorna lyfter den vridningen.Den hÀr Navi8 var fin, sÀrskilt med siffror pÄ ringen.
![]()
Och nu med gummi...![]()
Hatten av för Stylechrono som levererade verktyg och en schyst strap pÄ tvÄ dagar.![]()
NÀr lÀnken Äkte av fick klockan en tvÀtt. Inte helt frÀsh mellan luggarna efter 15 Ärs anvÀndning.
JÀtteroligt men nytt band. Blir som en helt ny klocka till en brÄkdel av priset.
Nu behöver hag bara köpa nya pins för de var böjda och igengrodda Àven de.
Tips pÄ var man köper pins?
Grymt nöjd med vintagebandet. Jag vet att det Àr en vattendelare men i vÀntan pÄ ett i gummi frÄn Tyskland...
HĂ„ller med. Siffrorna lyfter den vridningen.
Edit: .men 6an... Eh
Ja det var lite en frĂ„ga till auditoriet. Jag som var otydlig. För jag tĂ€nker att om man vrider ringen och sexan Ă€r "rĂ€tt" nĂ€r den Ă€r kl 6 sĂ„ Ă€r den ju fel kl 12? Det Ă€r vĂ€l fasta glasringar typ som pĂ„ exp2 som man vrider rĂ€tt siffrorna?! Eller Ă€r jag rent off? Vad menade du @yonssonMen den 6an förhĂ„llersig pĂ„ samma sĂ€tt som â30â pĂ„ en dykring? Eller alla tolvtimmars bezel?
Fin klocka för övrigt!
Att inte skiten gÄr att vrida pÄ, dÀrmed Àr nr 6 upp och ner.Ja det var lite en frÄga till auditoriet. Jag som var otydlig. För jag tÀnker att om man vrider ringen och sexan Àr "rÀtt" nÀr den Àr kl 6 sÄ Àr den ju fel kl 12? Det Àr vÀl fasta glasringar typ som pÄ exp2 som man vrider rÀtt siffrorna?! Eller Àr jag rent off? Vad menade du @yonsson
DÄ sÄ.Att inte skiten gÄr att vrida pÄ, dÀrmed Àr nr 6 upp och ner.
Den gÄr visst att vrida, Ät bÄda hÄllen utan hack precis som förr. Skön kÀnsla.Att inte skiten gÄr att vrida pÄ, dÀrmed Àr nr 6 upp och ner.
DÄ sÄ.Den gÄr visst att vrida, Ät bÄda hÄllen utan hack precis som förr. Skön kÀnsla.
Nu förstör du vÄrt roliga!Den gÄr visst att vrida, Ät bÄda hÄllen utan hack precis som förr. Skön kÀnsla.
Valjoux 72 hit och dit, modernt krafs, jag har den riktiga urfadern med en tidigt Venus 175 som Àr en kombo med Venus 150 m.m.
... Àr det verkligen snyggt, det?I vÀntan pÄ ett gummi...
![]()
Den dÀr klockan Àr sÄ lÀckerKan inte lÄta bli. Trevlig torsdag pÄ er (trots att bilden Àr frÄn tidigare i veckan)!
![]()
Isf vad ska in i stÀllet?... Àr det verkligen snyggt, det?
Go MN!
![]()
Men hÀr dÄ, panelen? Ska Seawolfen bort?
![]()
Kan sakna min SOH sÄ de sviderKan inte lÄta bli. Trevlig torsdag pÄ er (trots att bilden Àr frÄn tidigare i veckan)!
![]()
Crosswinden bredvid.Isf vad ska in i stÀllet?
à terstÄr och se om det blir bra med gummi?! Hoppas det i alla fall. VÀntar pÄ ett Bonetto ref 280, http://www.bonettocinturini.it/en/catalogo/rubber-straps/280.html... Àr det verkligen snyggt, det?
Go MN!
![]()
Men hÀr dÄ, panelen? Ska Seawolfen bort?
![]()