• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skulle jag haft en trasif dubbel doa-klocka sÄ skulle jag skickat den samma dag, inte smekt den i veckor. ;)
Jag antar att du tröttnat totalt och inte ens vill ha modellen lÀngre eller?
Har ingen aning om vad det dÀr Àr för klocka men min Àr ju första HAQ-kronon med in house för bövelen. RÀcker vÀl att kunna ta fram den och kittla den lite ibland, förutsatt att den funkar alltsÄ. :)

Tycker fortfarande den Àr schysst men det börjar bli irriterande sÄklart. FÄr se om de kan laga den, annars fÄr det vÀl bli Äterköp eller dylikt.

Har ingen aning om vad det dÀr Àr för klocka men min Àr ju första HAQ-kronon med in house för bövelen. RÀcker vÀl att kunna ta fram den och kittla den lite ibland, förutsatt att den funkar alltsÄ. :)

Tycker fortfarande den Àr schysst men det börjar bli irriterande sÄklart. FÄr se om de kan laga den, annars fÄr det vÀl bli Äterköp eller dylikt.
Kern har byggt in en bugg sÄ ingen ska behÄlla en utgÄngen modell..

Vet du inte vad en trasif dubbel doa-klocka Àr? Trodde du kunde det hÀr med dinkor... :)

Breitling Chronomat The Red Arrows.

image.jpg
4C5B090C-6306-47DE-B74F-90120BB9B619.jpeg

Vad Àr tillverkningstid för en genomsnittlig breitling.
Rolex hÀvdar att det tar ca 1 Är att tillverka en Rolex. De tillverkar dock 2000 klockor per dag.
Jag har en chronomat evoluation med breitling tillverkat valjoux 7750.hur lÄng tid kan de ha tagit att tillverka denna ?
kul att veta nÀr man sÀtter det i relation med kostnanden.

Vad Àr tillverkningstid för en genomsnittlig breitling.
Rolex hÀvdar att det tar ca 1 Är att tillverka en Rolex. De tillverkar dock 2000 klockor per dag.
Jag har en chronomat evoluation med breitling tillverkat valjoux 7750.hur lÄng tid kan de ha tagit att tillverka denna ?
kul att veta nÀr man sÀtter det i relation med kostnanden.
Det beror pĂ„ vad du menar med ”hur lĂ„ng tid” och vad som ska innefattas. Att det tar ett Ă„r att genomföra en förĂ€ndring i produktionen Ă€r ganska vedertaget, det gĂ€ller i princip alla större klocktillverkare. DĂ„ menar jag exempelvis förĂ€ndringar pĂ„ boett, visare, datumskiva. Ju mindre skala det Ă€r pĂ„ produktionen och ju minde eförĂ€ndringen Ă€r ju snabbare gĂ„r det.

NÀr Breitling lanserar en modell i mars (Basel) Àr den sÀllan i butik innan augusti. Dessförinnan ska det designas och tillverkas prototyper som ska förÀndras lÀngsmed vÀgen.

Jag menar produktionsledtid. För att fÄ ett mÄtt pÄ hur pÄkostad och nogrann och hantverkar mÀssig produktionen Àr.

Tillbaka
Topp