• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Äntligen tillbaka till den hĂ€rliga BrattetrĂ„den efter ha varit i OmegatrĂ€sket en stund! Det trilla in en Chronomat Evolution

20181106_124909.jpg
Snyggt!

Breitlingexperter!
Jag har blivit riktigt sugen pĂ„ en aerospace med vit urtavla pĂ„ sistone. Är det bara avantage som gjorde med vit urtavla? Evo verkar ha gjorts i vit urtavla i limited edition. Har försökt leta lite men inte löst det. Hade varit hemskt uppskattat om nĂ„gon kunde hjĂ€lpa till att reda ut hur det Ă€r egentligen.

Breitlingexperter!
Jag har blivit riktigt sugen pĂ„ en aerospace med vit urtavla pĂ„ sistone. Är det bara avantage som gjorde med vit urtavla? Evo verkar ha gjorts i vit urtavla i limited edition. Har försökt leta lite men inte löst det. Hade varit hemskt uppskattat om nĂ„gon kunde hjĂ€lpa till att reda ut hur det Ă€r egentligen.

Aerospace Avantage finns med vit tavla. 2007 togs namnet Avantage bort och texten pÄ tavlan Àndrades till "Chronometre Aerospace". Det Àr förövrigt samma klocka. Den finns ocksÄ i vitt.
2010 fick Aerospace en tavla med struktur, Àven den finns i vitt.
2013 kom Evon, den tillverkades i 300 st vita exemplar.

SÄ leta efter den som bara heter Aerospace, dÄ fÄr du en nyare klocka. Gillar du den med struktur sÄ fÄr du Ànnu en lite nyare. Se bild.
sub_image_5.jpg

Edit: PÄ nÀtet heter en massa klockor Avantage, men det stÀmmer inte.
StÄr det "Chronometre Certifie" pÄ tavlan Àr det en Avantage.

Senast Àndrad:
Aerospace Avantage finns med vit tavla. 2007 togs namnet Avantage bort och texten pÄ tavlan Àndrades till "Chronometre Aerospace". Det Àr förövrigt samma klocka. Den finns ocksÄ i vitt.

SÄ leta efter den som bara heter Aerospace, dÄ fÄr du en nyare klocka. Gillar du den med struktur sÄ fÄr du Ànnu en lite nyare. Se bild.
sub_image_5.jpg

du & jens Àr nÄgra sjuka jÀvlar!
imponerande kunskaper :):):)

• Like
Reactions: bvb

sub_image_5.jpg

80B06E95-2734-45D4-A5A9-60D4C2E888A4.jpeg

Jag skulle inte vela sÀga att Breitling begravde benÀmningen "Avantage" om man tittar pÄ digi-certet för min förra E79362 med tuxedo-tavla(sista modellen och sista Äret 2013):

Senast redigerad av en moderator:
Jag skulle inte vela sÀga att Breitling begravde benÀmningen "Avantage" om man tittar pÄ digi-certet för min förra E79362 med tuxedo-tavla(sista modellen och sista Äret 2013):

Mystiskt. Det skulle dÄ innebÀra att minst 3 modeller innan Evo skulle ha extranamnet Avantage. Det Àr inte vad jag har lÀrt mig men bevisligen Àr det sÄ.

Senast redigerad av en moderator:
Mystiskt. Det skulle dÄ innebÀra att minst 3 modeller innan Evo skulle ha extranamnet Avantage. Det Àr inte vad jag har lÀrt mig men bevisligen Àr det sÄ.
Ja det Àr lite mystiskt men jag har sett det pÄ flera Aerospace-certo_O. Vet du om den vita tuxedo-tavlan egentligen hade fÀrgbeteckningen "stratus silver" dÄ den verkar ha en mycket lÀtt nyans av silver?. Har för mig det.

Senast Àndrad:
Tycker det Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rt att bedöma poleringen av gamla Breitling. NĂ„gon som kan hjĂ€lpa till? Är poleringen av detta ex nĂ„got att ha?

received_494292684401764.jpeg

received_189188835298605.jpeg

Tycker det Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rt att bedöma poleringen av gamla Breitling. NĂ„gon som kan hjĂ€lpa till? Är poleringen av detta ex nĂ„got att ha?

received_494292684401764.jpeg

received_189188835298605.jpeg
Luggar och boett Àr vÀldigt svÄra att polera fult pÄ dessa dÄ de Àr runda frÄn början. DÀremot ser man lÀtt överpolerade pÄ skorsten och bezel som ska vara rÀtt vassa. PÄ detta ex Àr bilderna för dÄliga för att kunna avgöra.

08ADCA37-23A9-4553-9A78-0462A3F221CE.gif

Cool! Tyckte det var lite mÀrkligt för Svante kör till synes alltid sin pÄ lÀnk.

F16A40D0-FD82-4951-814E-52420011D470.jpeg
EE673EDA-E14D-479A-A76A-56E8FEE5BF45.jpeg

HÀr Àr nÄgra smygfoton jag tagit pÄ Svantes. :)
Fina bilder!
Min lÀnk Àr helt oanvÀnd, kanske dags att prova den snart.
Denna klocka Àr av sentimentala skÀl skyddad frÄn flippning sÄ lika bra att nöta ut hela kitet.

Tillbaka
Topp