• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Iofs Men det var det personalen berÀttade vad dom fick betala för att sÀlja Breitling sedan om det var en kostnad för att vara AD eller inte kan jag inte svara pÄ.

Tror inte just den butiken sÄlde sÄ mycket Breitling

Som tur finns AD i Sundbyberg. Samt nÀra till TÀby TP ;) :breitling:

//Simon
Tror snarare att de var tvungna att köpa in ett visst antal modeller för att fÄ vara kvar som AD och att de avböjde för att de inte ville köpa in sÄ mÄnga.

Iofs Men det var det personalen berÀttade vad dom fick betala för att sÀlja Breitling sedan om det var en kostnad för att vara AD eller inte kan jag inte svara pÄ.

Tror inte just den butiken sÄlde sÄ mycket Breitling

Som tur finns AD i Sundbyberg. Samt nÀra till TÀby TP ;) :breitling:

//Simon
DÄlig bortförklaring tycker jag det lÄter som.

Blyg tomte, trevlig 3:e advent..
1DFC3CBA-641A-48CA-B93B-9A2726CDA983.jpeg

Visst Àr det sÄ, en AD mÄste hÄlla en viss volym annars blir man av med mÀrket. Att skylla pÄ montrarna Àr en riktigt dÄlig ursÀkt.
FrÄgan Àr hur kul det Àr att vara AD nÀr Breitling sprutar ut nya modeller som fÄr tveksamt mottagande. Vore intressant att höra hur Navi 8 sÀljer jÀmfört med tidigare modeller.

Man kan sÀkert ha Äsikter om den nya modellen, men jag tyckte de var bÀttre i verkligheten Àn pÄ bild. Sen om det rÀcker för att fÄ upp försÀljningen vet jag inget om.

• Like
Reactions: bvb
Ang försÀljningen - förhoppningsvis slÀpper CVC nÄgon rapport för Äret. Inte helt ovanligt att man vill flexa om bolaget markant ökat rev/vinst bara ett Är efter uppköp.
Det skulle vara mycket förvÄnande om inte omsÀttningen för 2018 ökat tvÄsiffrigt mht enorma investeringar bÄde nya slÀpp men framförallt marketing (digital social influencer) som varit tunga. Vinsten lÀr inte synas detta Är eller nÀsta vilket man kommer skylla pÄ re-branding och ny strategi (Asien+ monobrand stores)
Men det Àr ju bara en gissning - den som lever fÄr se=)

Ang försÀljningen - förhoppningsvis slÀpper CVC nÄgon rapport för Äret. Inte helt ovanligt att man vill flexa om bolaget markant ökat rev/vinst bara ett Är efter uppköp.
Det skulle vara mycket förvÄnande om inte omsÀttningen för 2018 ökat tvÄsiffrigt mht enorma investeringar bÄde nya slÀpp men framförallt marketing (digital social influencer) som varit tunga. Vinsten lÀr inte synas detta Är eller nÀsta vilket man kommer skylla pÄ re-branding och ny strategi (Asien+ monobrand stores)
Men det Àr ju bara en gissning - den som lever fÄr se=)

Det har varit en del stÄhej under Äret med Kern som farit land och rike runt och tvÄ (hyggligt) nya serier, sÄ nog borde vÀl omsÀttningen kunna fÄ sig en skjuts upp.

Det finns massor av navtimier 8 pÄ C24 för ganska lÄngt under listpris. Kanske tidigt att sÀga men utvecklingen ser inte riktigt likadan ut för premier.

Tillbaka
Topp