• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
SÄdÀr ja, tysken jag köpte den av verkar ha hÀrjat runt med en spritpenna...
DSC_0209.JPG
FÄr man frÄga vad du fick betala för klockan? :)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag tÀnkte köpa mig ett Diver Pro III gummi till min nya colt chrono. Tycker ni att
det Àr vÀrt att lÀgga 3k (?) extra för det nya lÄset istÀllet för vanligt spÀnne?

Har ett DP III med vanligt spÀnne till min aerospace och det Àr schysst men jag blir lite sugen pÄ lÄset nÀr man ser det pÄ bild.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Kommer lÀgga bestÀllning av band pÄ Onsdag denna veckan.
Alla medlemmar som hÀnger hÀr i trÄden och Àr sugna pÄ Breitling original band Àr vÀlkomna att sÀga till mig pÄ PM innan onsdag sÄ kan jag bestÀlla Ät er ocksÄ.
Var dock vÀldigt specifika i vilket band och vilket lÄs det gÀller. Det allra bÀsta hade varit om ni kan fÄ tag pÄ sjÀlva artikelnumret pÄ bandet ni vill ha, detta för att undvika att nÄgot skulle bli fel.

Trevlig söndag!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ok. Han vill inte sÀlja alltsÄ. Men tack för att du kollade, det Àr sÀkert en jÀkligt bra rabatt.
Han tjÀnar inget pÄ att sÀlja dem till mig och har ett annat jobb ocksÄ. Har försökt fÄ fram exakta priser pÄ banden men har frÄgat om sÄ mÄnga olika nu att det förmodligen Àr dÀrför jag bara fÄtt svaret att jag fÄr 25% rabatt pÄ listpriset. Sedan fÄr jag forska fram priset sjÀlv och har tyvÀrr inte haft tid att besöka en ad för att fÄ fram exakta listpriser.

Kan tyvÀrr inte erbjuda bÀttre Àn sÄhÀr i dagslÀget. :( Jag tjÀnar inte en krona pÄ att göra detta, utan gör det bara för att vara vÀnlig och kamratlig mot likasinnade Breitling fans nÀr jag ÀndÄ ska ta hem ett military strap till mig sjÀlv.

Mvh O
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Han tjÀnar inget pÄ att sÀlja dem till mig och har ett annat jobb ocksÄ. Har försökt fÄ fram exakta priser pÄ banden men har frÄgat om sÄ mÄnga olika nu att det förmodligen Àr dÀrför jag bara fÄtt svaret att jag fÄr 25% rabatt pÄ listpriset. Sedan fÄr jag forska fram priset sjÀlv och har tyvÀrr inte haft tid att besöka en ad för att fÄ fram exakta listpriser.

Kan tyvÀrr inte erbjuda bÀttre Àn sÄhÀr i dagslÀget. :( Jag tjÀnar inte en krona pÄ att göra detta, utan gör det bara för att vara vÀnlig och kamratlig mot likasinnade Breitling fans nÀr jag ÀndÄ ska ta hem ett military strap till mig sjÀlv.

Mvh O

Jag tycker att det Àr jÀkligt schysst av dig och som jag sa sÄ Àr det sÀkert en bra rabatt, men för mig sÄ blir det svÄrt att handla nÀr han inte vill sÀga ett pris.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag tycker att det Àr jÀkligt schysst av dig och som jag sa sÄ Àr det sÀkert en bra rabatt, men för mig sÄ blir det svÄrt att handla nÀr han inte vill sÀga ett pris.
FörstÄr dig, kanske nÄgon pÄ forumet har listpris pÄ lÀder med viklÄs? Annars ska jag förbi Jarl Sandin imorgon eller tisdag sÄ kan jagnkolla hos dem dÄ.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Hittade ett viklÄs med gummi för 3000 i pvd stÄl pÄ blocket. HÀmtade det idag faktiskt. Tror pvd varianten Àr en dyrare variant Àn vanliga stÄlen sÄ det var nog ett kap kÀnns det som. Visserligen kortat gummi men oanvÀnt. :) nu ska jag bara hitta nÄgon som har ett matt borstat viklÄs att byta mot mitt pvd dÄ min klocka inte Àr pvd. :)
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Hittade ett viklÄs med gummi för 3000 i pvd stÄl pÄ blocket. HÀmtade det idag faktiskt. Tror pvd varianten Àr en dyrare variant Àn vanliga stÄlen sÄ det var nog ett kap kÀnns det som. Visserligen kortat gummi men oanvÀnt. :) nu ska jag bara hitta nÄgon som har ett matt borstat viklÄs att byta mot mitt pvd dÄ min klocka inte Àr pvd. :)
Bra pris! Mitt viklÄs Àr matt borstat :) Men jag vill inte ha pvd viklÄs till min blackbird :p
 

Oli

Omega
2-Faktor
Bra pris! Mitt viklÄs Àr matt borstat :) Men jag vill inte ha pvd viklÄs till min blackbird :p
Spelar egentligen inte sÄ stor roll för mig, bandet Àr ÀndÄ svart och jag kör inte soldatstuket pÄ klockan sÄ det Àr inte sÄ mÄnga som ser spÀnnet :) hellre pvd Àn blankpolerat.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Spelar egentligen inte sÄ stor roll för mig, bandet Àr ÀndÄ svart och jag kör inte soldatstuket pÄ klockan sÄ det Àr inte sÄ mÄnga som ser spÀnnet :) hellre pvd Àn blankpolerat.
Vad innebÀr soldatstuket? Jag Àr dessutom vÀldigt nyfiken pÄ vad en PVD coating klarar av. Har mÄnga gÄnger varit inne pÄ att köpa en PVD edition men aldrig vÄgat dÄ jag Àr skeptisk till att den verkligen klarar av daglig anvÀndning utan att repor och dings ska trÀda fram i form av stÄl.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Vad innebÀr soldatstuket? Jag Àr dessutom vÀldigt nyfiken pÄ vad en PVD coating klarar av. Har mÄnga gÄnger varit inne pÄ att köpa en PVD edition men aldrig vÄgat dÄ jag Àr skeptisk till att den verkligen klarar av daglig anvÀndning utan att repor och dings ska trÀda fram i form av stÄl.
En polare fick vÀrldens ding, som om man hyvlat av pÄ ena bandhornet. Svart hela vÀgen... Men pÄ ring och sÄ mÀrks det lite mer
 

Oli

Omega
2-Faktor
Vad innebÀr soldatstuket? Jag Àr dessutom vÀldigt nyfiken pÄ vad en PVD coating klarar av. Har mÄnga gÄnger varit inne pÄ att köpa en PVD edition men aldrig vÄgat dÄ jag Àr skeptisk till att den verkligen klarar av daglig anvÀndning utan att repor och dings ska trÀda fram i form av stÄl.
Det innebÀr klockan uppochner för att undvika reflektioner i glaset samt att det Àr lÀttare att lÀsa av klockan om du hÄller i ett gevÀr :) finns sÀkert fler anledningar till att dom har klockan inÄt.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
En polare fick vÀrldens ding, som om man hyvlat av pÄ ena bandhornet. Svart hela vÀgen... Men pÄ ring och sÄ mÀrks det lite mer
Men de lÄter ju bra för att vara en applicering. PÄ ring? Bezel?

Det innebÀr klockan uppochner för att undvika reflektioner i glaset samt att det Àr lÀttare att lÀsa av klockan om du hÄller i ett gevÀr :) finns sÀkert fler anledningar till att dom har klockan inÄt.
Ja de Àr ju klart! :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Det innebÀr klockan uppochner för att undvika reflektioner i glaset samt att det Àr lÀttare att lÀsa av klockan om du hÄller i ett gevÀr :) finns sÀkert fler anledningar till att dom har klockan inÄt.
Under 10 Är i armén har jag aldrig sett det. Har aldrig behövt kolla klockan samtidigt som jag velat skjuta... Sen ang reflektion sÄ vette fan, finns de som har band med flÀrp över glaset men det Àr mest för att skydda glaset Àr min uppfattning. JackÀrmen döljer bra sÄ, nja... Tror det Àr mest mytbildning. Kanske nÄgon enstaka som har det sÄ, nÄgon eldledare eller kanske prickskytt men som sagt, aldrig sett det sjÀlv
 

Oli

Omega
2-Faktor
Under 10 Är i armén har jag aldrig sett det. Har aldrig behövt kolla klockan samtidigt som jag velat skjuta... Sen ang reflektion sÄ vette fan, finns de som har band med flÀrp över glaset men det Àr mest för att skydda glaset Àr min uppfattning. JackÀrmen döljer bra sÄ, nja... Tror det Àr mest mytbildning. Kanske nÄgon enstaka som har det sÄ, nÄgon eldledare eller kanske prickskytt men som sagt, aldrig sett det sjÀlv
Är vĂ€l mest amerikaner & britter som gör det? Har aldrig sett en svensk soldat göra det som du sĂ€ger.
 

Oli

Omega
2-Faktor
DÀr sÀger jag pass, men aldrig sett det i heller... Men inte kollat sÄ noga iofs
Har nog sett det nÄgra gÄnger nÀr jag bodde i USA. NÀstan alltid nÄgot g-shock liknande ur ocksÄ. Och sÄ en liknande pryl med kompass eller nÄgot pÄ andra armen. Annars har jag sett det rÀtt ofta pÄ film osv.
 
Topp