• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
Nu Àr inte jag med, vilket "vanliga" för 4k? ViklÄs till lÀnk?

Inte 4000, 400-500 kronor :)

Ett sÄnt hÀr.
image.jpg


(LĂ„nad bild)
 

Simpatico

Rolex
Vad innebÀr soldatstuket? Jag Àr dessutom vÀldigt nyfiken pÄ vad en PVD coating klarar av. Har mÄnga gÄnger varit inne pÄ att köpa en PVD edition men aldrig vÄgat dÄ jag Àr skeptisk till att den verkligen klarar av daglig anvÀndning utan att repor och dings ska trÀda fram i form av stÄl.

Det innebÀr klockan uppochner för att undvika reflektioner i glaset samt att det Àr lÀttare att lÀsa av klockan om du hÄller i ett gevÀr :) finns sÀkert fler anledningar till att dom har klockan inÄt.

Kan bidra med lite förtydling samt utveckla det lite:
Ang soldatstuket sÄ Àr Oli pÄ rÀtt spÄr. Kunna lÀsa av klockan i anlÀggning med gevÀret/AKn motsv. Spec för Chefer nÀr det gÀller synkoniserad eldgivning mellan grupper och eller pluton osv.
Sen Àr det ju fiffigt att kunna ropa ut tiden vid en stridskontakt utan att slÀppa anlÀggningen av vapnet.
Vet med sÀkerhet att köra den stilen var utbredd bland vassraggarna och kustjÀgarna pÄ 90-talet.
Bara mina 5-ören hÀr.
SÄ ÄtergÄ till Breitling och fler bilder.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Kan bidra med lite förtydling samt utveckla det lite:
Ang soldatstuket sÄ Àr Oli pÄ rÀtt spÄr. Kunna lÀsa av klockan i anlÀggning med gevÀret/AKn motsv. Spec för Chefer nÀr det gÀller synkoniserad eldgivning mellan grupper och eller pluton osv.
Sen Àr det ju fiffigt att kunna ropa ut tiden vid en stridskontakt utan att slÀppa anlÀggningen av vapnet.
Vet med sÀkerhet att köra den stilen var utbredd bland vassraggarna och kustjÀgarna pÄ 90-talet.
Bara mina 5-ören hÀr.
SÄ ÄtergÄ till Breitling och fler bilder.
Jag skulle aldrig fÄ för mig att kolla klockan i anlÀggning. DÄ ska jag ju skjuta mÀnniskor... Chefen ska befinna sig sÄ han/hon kan leda striden oberoende hur denne bÀr klockan. Stridskontakt anmÀls till toc och de har det koll pÄ tiden. Chef pÄ plats anmÀler in tiden och Àr som sagt oberörd ang hur klockan bÀrs. Inga exakta sekunder eller ens pÄ minuten som efterfrÄgas. Jag sÀger mytbildning... Men det finns ju alltid den dÀr förbannade kustjÀgaren som alla hÀnvisar till (alt en KB i matsalen). Slut frÄn fanjunkaren

Sorry för ot.
 

Konsul

Cartier
Haha, dÄ vÀljer jag denna dÄ jag saknar den rÀtt mkt faktiskt.

image.jpg
Underbar liten diskret sak! Det finns en enkelhet och renhet i designsprÄket som jag Àlskar. Kanske egentligen inte sÄ mycket Breitling?? Nu blir jag sjÀlv förvirrad... Eftersom jag trÄnar efter nya Breitlings...
 
Senast Àndrad:

Dixie

Audemars
2-Faktor
Underbar liten diskret sak! Det finns en enkelhet och renhet i designsprÄket som jag Àlskar. Kanske egentligen inte sÄ mycket Breitling?? Nu blir jag sjÀlv förvirrad... Eftersom jag trÄnar efter nya Breitlings...
Den Àr inte sÄ nÀtt, mÀter in pÄ 43mm men formen pÄ ffa bandhornen gör att intrycket blir lite mindre.

Vidare tycker jag definitivt att det Àr "Breitling". Spana in de gamla/första Transoceanmodellerna, finns mycket likheter kvar tycker jag. Bild finns bland annat i min recension av klockan
https://klocksnack.se/threads/breitling-transocean-day-date.27563/
 

Oli

Omega
2-Faktor
Men vafan.. Fick precis besked att min nya klocka som skulle komma imorgon blir lite försenad.. Ca 1 vecka?! Wtf!? Hade vÀl kunna förstÄ en dag eller tvÄ, men en vecka? Hatar redan mÄndagar men detta var nog den sÀmsta mÄndagen pÄ lÀnge! Kommer vara arg hela veckan nu. Fan dÄ :(
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Men vafan.. Fick precis besked att min nya klocka som skulle komma imorgon blir lite försenad.. Ca 1 vecka?! Wtf!? Hade vÀl kunna förstÄ en dag eller tvÄ, men en vecka? Hatar redan mÄndagar men detta var nog den sÀmsta mÄndagen pÄ lÀnge! Kommer vara arg hela veckan nu. Fan dÄ :(
SÀger man A fÄr man sÀga B!
Vad vÀntar du pÄ för roligt? :happyhappy:
 

Oli

Omega
2-Faktor
SÀger man A fÄr man sÀga B!
Vad vÀntar du pÄ för roligt? :happyhappy:
Det fÄr ni se! Avslöjar inget!
Med mycket tur Àr den hÀr pÄ torsdag, med lite tur pÄ fredag, men med den otur jag brukar ha sÄ verkar det som att den kommer nÄn gÄng nÀsta vecka... Riktigt surt. Har suttit och vÀntat hela helgen pÄ att det ska bli tisdag, sÄ fÄr man sÄnt trÄkigt besked istÀllet.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Det fÄr ni se! Avslöjar inget!
Med mycket tur Àr den hÀr pÄ torsdag, med lite tur pÄ fredag, men med den otur jag brukar ha sÄ verkar det som att den kommer nÄn gÄng nÀsta vecka...
Sitter nÀstan i samma bÄt som dig. Jag köpte Blackbirden som lÄg uppe pÄ köp och sÀlj för 3 veckor sedan och Àgaren bor i Schweiz och nÀr jag köpte den hade jag för mig att Schweiz va med i EU. De gjorde det visst inte och att fÄ den skickad frÄn Schweiz innebÀr 25% moms plus 10-20% tullavgift :rage: SÄ jag fÄr sÄ vackert vÀnta tills sÀljaren kommer till Sverige denna veckan :) Och som du sa med lite tur har jag den pÄ fredag men med det flytet jag brukar ha sÄ Àr jag rÀtt sÀker pÄ att den inte hinner fram innan helgen. Lika bra att ha den instÀllningen sÄ blir man inte besviken ifall den inte hinner fram pÄ fredag.

Jag har hört att den som vÀntar pÄ nÄgot gott... :D
 
  • Like
Reactions: Oli

Oli

Omega
2-Faktor
Tjena gubbar! (Och gummor?)
Kommer bli nÄgra dagars förskjutning pÄ bestÀllningen av band. TÀnkte meddela er detta. Detta pga min kontakt Àr bortrest resten av denna veckan och inte har möjlighet att ta hem grejerna förrÀns nÀsta vecka. Det innebÀr alltsÄ att den som vill vara med har tills pÄ söndag kvÀll att bestÀmma sig för om man vill ha ett band, spÀnne eller annat original tillbehör. Kommer att skicka bestÀllningen mÄndagen den 5e oktober. (NÀsta mÄndag.) hoppas detta Àr lugnt för er!
Mvh Oli
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nu har ni vÀl fÄtt vÀnta lÀnge nog :)
drar hela paketöppningen lite senare men hÀr fÄr ni en bild iallafall. Nu Àr det dags för band byte och sedan kÀk!
image.jpeg
Tjusigt;)
(Men dra inte paketöppningen hÀr, Spencer kanske spanar, han Àr lite smÄsugen pÄ en Bratte, men det pratar han inte sÄ högt om)
 
Topp