• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Karlsson

Panerai
Å nu Ă€r jag tibax i trĂ„dfan igen.. :oops:

E6CF27B6-3431-4FBE-9325-A0A18DED6BF4.jpeg

Bra val av modell! :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
ett klassiskt pro 1 gummi pÄ denna borde ju kunna funka bra ?!
Problemet med pro1 Àr att de flesta har passerat bÀst före, köper man ett beg pÄ ebay sÄ kanske man fÄr ett torrt ex med sprickrisk.
Jag har ett som Àr rÀtt ok pÄ monnin-bratten, men vete tusan om jag skulle vÄga anvÀnda det dagligen under lÀngre tid.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
ursÀkta mig men denna lÀnk hör vÀl knappast till pÄ denna klockan va?
9deb119a-a0c4-4b6d-93a7-2b5a26c44c3a.jpg

Eller Àr jag ute och cyklar?
Bild stulen frÄn aktuell utlÀndskauktionsannons. Utan ngn information om att det skulle vara ngt annat Àn original?
LĂ€nken Ă€r ok och en del navis kom pĂ„ dessa. Innan Schneider hade hittat sin egen stil pĂ„ 80-talet sĂ„ fanns en del rena plankningar, som denna ”oyster” med ”submariner”-lĂ„s.
 

Sompa

Cartier
3C4CA959-F010-4A75-879C-E773C44272D7.jpeg
98FA8FFB-D095-490A-92F4-60024CC0D368.jpeg
NÄgon som har bra koll pÄ springbars?
Ett av mina till min Breitling gick sönder vid bandbyte men jag fick nya till den meshlÀnk jag köpte frÄn Geckota.
Dessa Àr ocksÄ 22 mm men de Àr kortare Àn de som satt pÄ Breitling.
Brukar de som sitter pÄ Breitling vara lÀngre och Àr det nÄgon som har erfarenhet av springbars frÄn Geckota?
Funkar dessa?
 

Code

AKA Vincent B
3C4CA959-F010-4A75-879C-E773C44272D7.jpeg
98FA8FFB-D095-490A-92F4-60024CC0D368.jpeg
NÄgon som har bra koll pÄ springbars?
Ett av mina till min Breitling gick sönder vid bandbyte men jag fick nya till den meshlÀnk jag köpte frÄn Geckota.
Dessa Àr ocksÄ 22 mm men de Àr kortare Àn de som satt pÄ Breitling.
Brukar de som sitter pÄ Breitling vara lÀngre och Àr det nÄgon som har erfarenhet av springbars frÄn Geckota?
Funkar dessa?
JĂ€mnför "hattarna" pĂ„ gamla och nya. Är dom lika breda Ă€r det lungt.. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
3C4CA959-F010-4A75-879C-E773C44272D7.jpeg
98FA8FFB-D095-490A-92F4-60024CC0D368.jpeg
NÄgon som har bra koll pÄ springbars?
Ett av mina till min Breitling gick sönder vid bandbyte men jag fick nya till den meshlÀnk jag köpte frÄn Geckota.
Dessa Àr ocksÄ 22 mm men de Àr kortare Àn de som satt pÄ Breitling.
Brukar de som sitter pÄ Breitling vara lÀngre och Àr det nÄgon som har erfarenhet av springbars frÄn Geckota?
Funkar dessa?
De till lĂ€nk Ă€r aningen kortare Ă€n de till band. Är du nojjig sĂ„ gĂ„ till nĂ€rmaste AD och köp originalsprintar till bĂ„de lĂ€nk och band.
 

Sch0nning

Cartier
Ok tack för svar.
Har testat och de verkar funka men finns det nÄgon anledning till att de som sitter pÄ Breitling Àr lÀngre?
Den tjocka "mittendelen" ser ju ut att vara lika lÄng pÄ bÄda? SÄ det verkar vara den fjÀdrade delen som skiljer i lÀngd. SÄ lÀnge som att stiften fjÀdrar ut ordentligt i hÄlen sÄ funkar det. Titta sÄ att "hatten" har fjÀdrat ut hela vÀgen mot bandhornet.
 

Sompa

Cartier
De till lĂ€nk Ă€r aningen kortare Ă€n de till band. Är du nojjig sĂ„ gĂ„ till nĂ€rmaste AD och köp originalsprintar till bĂ„de lĂ€nk och band.
SÄ det finns alltsÄ olika till lÀnk och band, det hade jag inte koll pÄ.
Ska ha det till gummi sÄ kanske bÀttre att skaffa nya hos AD som du sa.
Tack för info.
 

Ninen79

Audemars
En lite fundering kring min Breitling Skyland med caliber 13. Enligt uppgifter pÄ nÀtet sÄ har Breitling cal 13 en gÄngreserv pÄ 42 tim.

Gjorde en mÀtning för ett par dagar sedan med min Skyland dÄ mÀtte jag den till 51,5 tim gÄngreserv och gÄngavikelsen Àr prick +-0 sek/dygn (liggande i klocklÄdan med tavlan uppÄt).
Klockan Àr frÄn 2007 och okÀnd servicehistorik.

PÄ min gamla Chronomat med cal 13 mÀtte jag gÄngreserven till 47 tim och 42 tim enligt Breitling sjÀlva.

Har ni ocksÄ lÀngre gÄngreserv Àn spec pÄ era Breitling? Hur kommer det sig att det kan diffa sÄ mycket?
 

Henkan

Cartier
En lite fundering kring min Breitling Skyland med caliber 13. Enligt uppgifter pÄ nÀtet sÄ har Breitling cal 13 en gÄngreserv pÄ 42 tim.

Gjorde en mÀtning för ett par dagar sedan med min Skyland dÄ mÀtte jag den till 51,5 tim gÄngreserv och gÄngavikelsen Àr prick +-0 sek/dygn (liggande i klocklÄdan med tavlan uppÄt).
Klockan Àr frÄn 2007 och okÀnd servicehistorik.

PÄ min gamla Chronomat med cal 13 mÀtte jag gÄngreserven till 47 tim och 42 tim enligt Breitling sjÀlva.

Har ni ocksÄ lÀngre gÄngreserv Àn spec pÄ era Breitling? Hur kommer det sig att det kan diffa sÄ mycket?

Min gamla Super Avenger hade jag ocksÄ över 50h gÄngreserv pÄ. Men den tappade typ 40 sekunder per dygn och var troligen i behov av service
 
Topp