• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick precis mail ifrÄn min AD som berÀttade att ett av mina Basel 2016 inköp hade kommit hem :D!
Gissa vad det Àr för modell. Förmodligen inte svÄrt att lista ut om man kan lite Breitling :).
Bretling Hurricane.jpg

Jag kommer att skriva ytterligare om denna paketöppning nÀr jag hÀmtat klockan.
Grymt! KlÀmde pÄ den under mÀssan och den Àr verkligen sjukt lÀtt. Kul köp!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Vackert! Har du lÀnk till den dÀr klockan ocksÄ?
Nej, och saknar det inte heller dÄ jag oftast bÀr mina klockor pÄ lÀder eller nato. Jag fick med ett blÄtt orginallÀder men det Àr sÄpass nytt att det fortfarande inte Àr inkört och bekvÀmt. FÄr bli till vintern. Fast Àr det nÄgon som har rÀtt lÀnk i ok skick sÄ Àr jag kanske intresserad:)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nej, detta Àr en helt annan klocka som dök upp pÄ bukten ett tag senare. RÀtt skick och rÀtt pris:). Bilder finns i paketöppningstrÄden: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-med-varning-för-digital-och-flygnostalgi.54698/
Ah hÀrligt. Nu har jag kollat in öppningen. SÀtt en skyddssticker pÄ bakboetten Àr mitt tips. Speciellt om du kör nato som sliter. Etsningen eller vad man kan kalla det Àr ju inte sÄ bra pÄ dessa. Din Àr ju toppskick och man borde behÄlla bakboetten sÄ. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
SjÀlv har jag just klickat hem en gammal goding frÄn tyskland. En ut, en in. :D Min Cockpit fick ny Àgare hÀrom dagen.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Shit pommes frites! Nu dyker de upp efter alla Ă„r, en till med rĂ€tt serienummer. UFO nummer 358, Aopa 81950. Dock med fel sekundvisare (vanligt att B byter vid service). GÅr att fixa rĂ€tt visare. Jag Ă€r sĂ„ sugen pĂ„ att köpa denna. Är jag dum dĂ„? Skulle den haft den vita tavlan skulle jag klippt den direkt, eller om den hade ett en- eller tvĂ„siffrigt serienummer. Min egen har serienummer 425, och jag har ju Ă€ven nummer 349 med utbytestavla.
https://www.chrono24.se/breitling/c...aopa-limited-500-pz-n-358-rare--id4446341.htm
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Och en till. Vad Àr det frÄgan om??? HÀr letar jag i massor av Är och sÄ ploppar de upp direkt i massor. SÄklart egentligen. Denna stÄr det inget serienummer om dock sÄ det kan ju vara en franken eller fel serienummer som den tredje frÄn italien som legat pÄ C24 lÀnge. Men sannolikt inte. Dock i tvÄtons vilket jag personligen inte föredrar.
https://www.chrono24.se/breitling/chronomat-aopa--id4313734.htm
 

Rulle

Audemars
Blev en bratte för mig med ikvÀll tackvare mulders ufo vÀn jens !
Nu ska den bara skickas frÄn moldavien till sverige .... har man tur sÄ dyker den upp samtidigt som min glycine airman i nösta vecka :):):):):)
 

Ninen79

Audemars
Ännu en hĂ€rlig beganad modell som jag inte kunde lĂ„ta bli att köpa. Mer om denna kommer ocksĂ„ senare. Den heter Chronomat B13050.1. En riktig klassiker med UTC-del, sĂ„ som en Chronomat skulle se ut runt millennieskiftet 2000. Det var före B01-verkets tid. Klockan har det klassiska Valjoux 7750-verket. Valjoux blev sedan ETA. OBS! bilden Ă€r lĂ„nad.
B130501.jpg
Otroligt snygg model med utc.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hehe. Tydligt tecken pÄ att jag köper för mycket. Jag har shoppat loss pÄ tre klockor sista dygnet frÄn Tyskland och Ungern. Bankens sÀkerhetsavdelning ringde mig nu och frÄgade om kortet blivit kapat eller nÄgot. :D:D
 

Jone

Omega
2-Faktor
HjÀÀÀlp! MÀrkte i dag att ena subdialen pÄ min chronomat har ett par mystiska flÀckar.
Vet nÄgon vad det kan vara och Àr det möjligt att fÄ bort de under nÀsta service? :arghh:
breitlingsubdial.jpg
 
Topp