• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Enligt handlaren med gott rykte Àr den genomgÄngen och testad och skall inte behöva en service men som vanligt sÄ vet man aldrig. Box och cert ingÄr och bakboetten ser ut sÄ hÀr:

1153881f.jpg
LÄter ju bra, men be verkligen om en bild dÀr kronan Àr inskruvad innan köpet.

Hoppas det, vÀntar pÄ svar.
SvĂ„rt det dĂ€r med pris. Du fĂ„r ju ett sunkigare ex för 10-ish. Men den dĂ€r ser extremt fin ut + kanske papper dĂ„ som inte Ă€r sĂ€rskilt vanligt för dessa gamla ute i vĂ€rlden. 12-13 kanske om orgbox+cert finns och pga skicket. Är det en handlare som lĂ€mnar garanti och öppet köp? DĂ„ kan du ju kolla verkets status direkt sjĂ€lv.

Hej alla Breitling-experter!

Undrar om jag kan fÄ nÄgra rÄd inför ett eventuellt klockköp.
Har tittat pĂ„ Breitling Colt modellerna, 38 mm, quartz, och fĂ„tt en offert nu av sĂ€ljaren som begĂ€r 970 € (~9 202 kr).

Min frÄga: Àr det ett rimligt pris?

Har lite erfarenhet av slutpriser pÄ Breitling och undrar om jag Àr pÄvÀg att bli helt blÄst.
Klockan levereras utan box, papper och har inte originalarmband.
(Se bilder nedan)

Uppskattar alla svar!:D
Skärmklipp 2017-09-02 19.02.15.png
Skärmklipp 2017-09-02 19.03.26.png
Skärmklipp 2017-09-02 19.03.35.png
Skärmklipp 2017-09-02 19.03.38.png

Har tittat pĂ„ Breitling Colt modellerna, 38 mm, quartz, och fĂ„tt en offert nu av sĂ€ljaren som begĂ€r 970 € (~9 202 kr).

Har lite erfarenhet av slutpriser pÄ Breitling och undrar om jag Àr pÄvÀg att bli helt blÄst.
(Se bilder nedan)

Nej >>>>> hÀr Àr en auto med lÀnk och papper pÄ forumet Ànnu billigare.
https://klocksnack.se/threads/breitling-colt-a17350-nu-9000kr.77089/

(Se bilder nedan)

Lyssna pÄ @JensBP :)

(Se bilder nedan)

Det lÄter lite i dyraste laget nÀr det bara Àr klockan och inget annat.

IMG_7747.JPG

IMG_5252.JPG

Jag kör vikspÀnne i stÄl + svart BREITLING Pro3-gummi. Det finns ju massa olika kombinationer man kan köra sÄklart men denna gillar jag. SpÀnnet finns i titan men titanspÀnne Àr dyrt, riktigt dyrt.

Och bra köpt! Älskar min, köpte den mest som en kul grej och blev mycket positivt överraskad.
Ja den kÀnns verkligen hel rÀtt. Mina andra kommer nog fÄ sig vÀldigt lite handledstid nu framöver.
Kollade med Eriksson ur och fick uppgift om att viklÄset i titan skulle gÄ loss pÄ ca 4900. Sen priset för gummit pÄ det...
Men det verkar i alla fall vara Pro3-gummi som Àr mest uppskattat. SÄ kanske köpa ett sÄnt och sen leta upp ett beggat titan-spÀnne, men de ser man inte inte lika ofta de i stÄl. SÄ kanske smartare att gÄ pÄ ett borstat stÄl-spÀnne...

DÄ kan man med allvar posta i den hÀr trÄden!

För nÄgon dag sedan sÄ bestÀmde jag mig för att leta rÀtt pÄ en Seawolf med gul tavla.
Sen nÄgra timmar tillbaka sÄ sitter den nu, provtryckt och redo, pÄ min arm! Fan va grym den Àr! Extra kul Àr att den Àr i riktigt bra skick, fullset och att den Àr uttagen pÄ Bergströms i december 2008.
Första bilden:
IMG_1689.JPG

NÀsta blir att köpa gummiband till den. Vilket skall man gÄ pÄ? Hur Àr det med lÄs i titan? Vet att viklÄs finns men hur Àr det med törnlÄs?
Grymt! Var hittade du den?

Grymt! Var hittade du den?
Jag hade spanade pÄ Chrono24, kollade forumet sÄklart, blocket osv. Men sÄ av en slump kom jag in pÄ Sefina i Norrköping. Den var i bra yttre skick men dom kunde ju inte svara för service historik. Men dÄ jag köpte den pÄ nÀtet (hÀmtade den sen fysiskt i butiken) sÄ har jag ju 14 dagars öppetköp. SÄ jag tog den till urmakare som provtryckte och gjorde en snabb bedömning att den var i gott skick. Sen fÄr vi se hur gÄngen Àr framöver. Men Àr grymt nöjd sÄ hÀr lÄngt!

Jag hade spanade pÄ Chrono24, kollade forumet sÄklart, blocket osv. Men sÄ av en slump kom jag in pÄ Sefina i Norrköping. Den var i bra yttre skick men dom kunde ju inte svara för service historik. Men dÄ jag köpte den pÄ nÀtet (hÀmtade den sen fysiskt i butiken) sÄ har jag ju 14 dagars öppetköp. SÄ jag tog den till urmakare som provtryckte och gjorde en snabb bedömning att den var i gott skick. Sen fÄr vi se hur gÄngen Àr framöver. Men Àr grymt nöjd sÄ hÀr lÄngt!
Kul, jag sÄg annonsen men avfÀrdade den dÄ jag inte visste nÄgot om verkets skick. Du löste det pÄ ett finurligt sÀtt. Vi hÄller tummarna att allt Àr som det ska Àven i fortsÀttningen.

Hej,
Vet nÄgon varför man inte har sollcellsladdning eller liknande pÄ b50 och b55 istÀllet för sladden? Ger det inte tillrÀckligt med krÀm?

Kul, jag sÄg annonsen men avfÀrdade den dÄ jag inte visste nÄgot om verkets skick. Du löste det pÄ ett finurligt sÀtt. Vi hÄller tummarna att allt Àr som det ska Àven i fortsÀttningen.
Tack, tror faktiskt det var ett bra köp men vi fÄr avvakta lite till och se. Oavsett vad sÄ Àlskar jag verkligen tavlan och hur den sitter. Köpte en Panerai precis innan sommarsemestern och den har suttit pÄ nÀstan hela tiden sen dess (bl.a. SÄ var vi i Italien pÄ semestern sÄ det kÀndes ju som ett mÄste :)) men tror den kommer fÄ ligga ett tag nu i lÄdan...

Idag firar min fantastiska fru och jag 1Ärig bröllopsdag. Det har vi firat enligt konstens alla regler och som kronan pÄ verket och eftersom gul Àr kÀrleken och höstens fÀrg sÄ slog jag ikvÀll till pÄ denna!
IMG_1284.JPG

Sicken pjÀs! TrÄkigt ljus nu, fler bilder kommer imorgon. Tack @chribba75 för en smidig affÀr och alla ni som visat upp era gulingar.

Idag firar min fantastiska fru och jag 1Ärig bröllopsdag. Det har vi firat enligt konstens alla regler och som kronan pÄ verket och eftersom gul Àr kÀrleken och höstens fÀrg sÄ slog jag ikvÀll till pÄ denna!
IMG_1284.JPG

Sicken pjÀs! TrÄkigt ljus nu, fler bilder kommer imorgon. Tack @chribba75 för en smidig affÀr och alla ni som visat upp era gulingar.
Dubbelt grattis!!

IMG_1284.JPG

BAAM - Ett Stort Dubbel Grattis. HÀrlig pjÀs ;)

Tillbaka
Topp