• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uteslutande kronograferna (b01)? I övrigt är det väl ETA/Sellita och Kenissi som gäller. Tror alla kronografer med Valjoux är discade nu. Kern minns jag har hintat om inhouse three hander lansering under 2024.

Classic Avi 42 har en ETA-baserad kronograf, men jag tror (dock långtifrån 100) att det är den enda, tyvärr. Jag hade gärna sett fler varianter med ETA. Bra urverk, lägre pris och smidigare längre fram när den behöver service eller om man köper beg.

Classic Avi 42 har en ETA-baserad kronograf, men jag tror (dock långtifrån 100) att det är den enda, tyvärr. Jag hade gärna sett fler varianter med ETA. Bra urverk, lägre pris och smidigare längre fram när den behöver service eller om man köper beg.

Det är sant, Classic AVI har fortfarande kvar Valjoux! Men det är nog bara en tidsfråga till de får b01 också. Lite synd då det förändrar prisläget rejält. Gillar Breitling som ett ”prisvärt” alternativ.

Det är sant, Classic AVI har fortfarande kvar Valjoux! Men det är nog bara en tidsfråga till de får b01 också. Lite synd då det förändrar prisläget rejält. Gillar Breitling som ett ”prisvärt” alternativ.

Jag hoppades att Classic Avi 42 när den kom för ung ett pr sedan, skulle bli början på ett nytt spår och att den skulle få motsvarigheter även bland deras andra "collections". Dvs en lite mindre, betydligt billigare variant och med Eta. Tex, en lite mindre Chronomat m Eta hade varit väldigt intressant. Tyvärr har det inte blivit så (än). vi får se hur det går.

För mig har Breitling aldrig varit ett märke man köper pga urverket (jfr t.ex. JLC) å jag tycker inte att inhouse är värt nästan dubbelt så mkt.

793FDAA0-F071-4855-A4CF-799BA69FC08E.jpeg

Jag hoppades att Classic Avi 42 när den kom för ung ett pr sedan, skulle bli början på ett nytt spår och att den skulle få motsvarigheter även bland deras andra "collections". Dvs en lite mindre, betydligt billigare variant och med Eta. Tex, en lite mindre Chronomat m Eta hade varit väldigt intressant. Tyvärr har det inte blivit så (än). vi får se hur det går.

För mig har Breitling aldrig varit ett märke man köper pga urverket (jfr t.ex. JLC) å jag tycker inte att inhouse är värt nästan dubbelt så mkt.

793FDAA0-F071-4855-A4CF-799BA69FC08E.jpeg

Håller med helt. Verkligen inget fel med ETA överlag. Har blivit en extrem hype kring ”inhouse” i branschen och typ något man måste ha i det segmentet Breitling verkar. Och då har man också alibi för att höja priserna.

Har blivit dags att lämna in för service. Fått prisförslag på 4700kr från urmakare. Är det ok?
Gäller en Breitling E13360 med ETA 7750 verk. 12 månaders garanti på arbete.

Har blivit dags att lämna in för service. Fått prisförslag på 4700kr från urmakare. Är det ok?
Gäller en Breitling E13360 med ETA 7750 verk. 12 månaders garanti på arbete.
Tycker spontant det låter som ett bra pris, vilken urmakare? Antar att det är någon mindre självständig urmakare?

Tillbaka
Topp