• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RIKTIGT sommarur!
IMG_8390.jpeg

Pga kaos på Nice flygplats (tror jag mötte @Berns i en trapp där han gick med hund i snöre på väg till gaten, men kan ha sett fel) kom vi inte till GBG igår som tänkt utan förhoppningsvis iväll skitsent. Lång layover på ARN gav en promenad i huvudstaden och lekplats i Humlegården.
1000034175.jpg

Tjena alla Breitling-fantaster! Jag gillar skarpt de ”nya” chronomaterna med B01-verket. Jag undrar dock över hur tåligt detta urverk är mot
1. Magnetism
2. Stötar/slag
3. Temperatur

På Breitlings hemsida står det att man inte bör exponera klockorna för temperaturer utanför spannet 0-50 grader celsius m.m men inget specificeras om anti-magnetiska egenskaper. Jag har sökt på nätet mycket också kring specifikt B01-urverket och informationen verkar vara knapphändig. Jag undrar således framförallt över hur B01:an hanterar magnetism, men allmänna reflektioner och praktiska erfarenheter av dessa klockor/urverk uppskattas också!
IMG_5532.jpeg

Tillbaka
Topp