• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_4648.jpeg
Sharken ska fĂ„ simma lite idag pĂ„ Falkenberg strandbad ☀

Slumpade in pÄ en auktion innehÄllandes en flying B & kan inte bestÀmma mig för om jag Àlskar eller hatar denna.. ? Vad tycker ni? NÄgon som har erfarenhet av detta monster?
Rimligt maxbud? (Nyservad)
Antagligen rÀtt svÄrburen men otroligt cool!
IMG_3824.jpeg

En stor selling point för Breitling för mig! DÄlig kristall drar ner intrycket pÄ en klocka omedelbart, framförallt en gÄng man Àr van med t ex en Breitling
Ja, helt klart! Trodde jag inte skulle sakna det nĂ€r jag skaffade en panna istĂ€llet för mopen, men seawolfen pĂ„minde mig. Nu mĂ„ste det ju alltid finnas minst en Bratte i min lĂ„da. SĂ„n jĂ€kla fröjd AR:n! đŸ€©

Tjena alla Breitling-fantaster! Jag gillar skarpt de ”nya” chronomaterna med B01-verket. Jag undrar dock över hur tĂ„ligt detta urverk Ă€r mot
1. Magnetism
2. Stötar/slag
3. Temperatur

PÄ Breitlings hemsida stÄr det att man inte bör exponera klockorna för temperaturer utanför spannet 0-50 grader celsius m.m men inget specificeras om anti-magnetiska egenskaper. Jag har sökt pÄ nÀtet mycket ocksÄ kring specifikt B01-urverket och informationen verkar vara knapphÀndig. Jag undrar sÄledes framförallt över hur B01:an hanterar magnetism, men allmÀnna reflektioner och praktiska erfarenheter av dessa klockor/urverk uppskattas ocksÄ!
IMG_5532.jpeg
NĂ„gon som Ă€ger en av dessa klockor som kan ge input? 🙏😊

NĂ„gon som Ă€ger en av dessa klockor som kan ge input? 🙏😊

B01-verket gillar ej att utsÀttas för stark magnetism.
GÄr att ÄterstÀlla funktion genom avmagnetisering av B01-urverket hos TP (Time Promotion TÀby).
Om detta Àr en dealbreaker för dig, sÄ vÀlj annan modell med ex. ett Àldre moddat 7750 verk alt. annat fabrikat pÄ klocka.

B01-verket gillar ej att utsÀttas för stark magnetism.
GÄr att ÄterstÀlla funktion genom avmagnetisering av B01-urverket hos TP (Time Promotion TÀby).
Om detta Àr en dealbreaker för dig, sÄ vÀlj annan modell med ex. ett Àldre moddat 7750 verk alt. annat fabrikat pÄ klocka.
Tack för svar! Var i samhÀllet kan man tÀnkas utsÀttas för stark magnetism? GÄr det att passera sÀkerhetskontrollen pÄ flygplatsen/sitta i flygplan? Ha klockan nÀra mobiltelefon? Med mera..

Tack för svar! Var i samhÀllet kan man tÀnkas utsÀttas för stark magnetism? GÄr det att passera sÀkerhetskontrollen pÄ flygplatsen/sitta i flygplan? Ha klockan nÀra mobiltelefon? Med mera..
Vissa starka magnetiska fordral till Ipads etc bör du ej ha som klockunderlÀgg..
MR bör absolut undvikas..
Röntgenapparater pÄ flygplatser skall ej vara nÄgra problem.
Mobiltelefon bör ej heller vara nÄgra problem.
Om urverket skulle bli magnetiserat, sÄ mÀrker du det pÄ kraftig gÄngavvikelse, uppemot flera minuter/dygn.
GÄr dock som sagt att ÄtgÀrda.
1000000452.jpg

B01-verket Àr l övrigt riktigt bra om Àn lite pricey

Senast Àndrad:
Vissa starka magnetiska fordral till Ipads etc bör du ej ha som klockunderlÀgg..
MR bör absolut undvikas..
Röntgenapparater pÄ flygplatser skall ej vara nÄgra problem.
Mobiltelefon bör ej heller vara nÄgra problem.
Om urverket skulle bli magnetiserat, sÄ mÀrker du det pÄ kraftig gÄngavvikelse, uppemot flera minuter/dygn.
GÄr dock som sagt att ÄtgÀrda.
1000000452.jpg

B01-verket Àr l övrigt riktigt bra om Àn lite pricey
Tack!

Tillbaka
Topp