• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

49656901-3600-42B4-B224-E56463906E6F.jpeg

Hej,

Är lite sugen på att skaffa en Breitling Chronomat gmt 40. Är det någon som har en, som kan dela med sig om för och nackdelar?
Den verkar inte vara så vanlig här på forumet? Letade lite på köp och sälj men hittar inget där.

Bild.jpeg
Väldigt snygg, tycker jag också. Jag har kollat in denna och provat vid flera tillfällen i flera olika färger. Jag har dock blivit ännu mer hooked på Chronomat B01 42 mm som känns lite mer plusmeny på något sätt. Jag tycker den får GMTn att blekna lite. I övrigt så gillar jag inte riktigt att det är ett icke-inhouse-verk i GMTn, samt att det är en s.k ”caller GMT”, dvs inte äkta GMT. Men med allt detta sagt tycker jag det är en skitsnygg klocka och finishen är otrolig. Så om du tycker att den är snygg och blir glad av att se den på handleden så kör!

Väldigt snygg, tycker jag också. Jag har kollat in denna och provat vid flera tillfällen i flera olika färger. Jag har dock blivit ännu mer hooked på Chronomat B01 42 mm som känns lite mer plusmeny på något sätt. Jag tycker den får GMTn att blekna lite. I övrigt så gillar jag inte riktigt att det är ett icke-inhouse-verk i GMTn, samt att det är en s.k ”caller GMT”, dvs inte äkta GMT. Men med allt detta sagt tycker jag det är en skitsnygg klocka och finishen är otrolig. Så om du tycker att den är snygg och blir glad av att se den på handleden så kör!
Ska testa den när jag får tillfälle. Tror tyvärr att B01 med 42 mm kommer att kännas för stor, brukar gilla lite mindre klockor. Har en 36mm Explorer idag.
Lite synd med urverket, GMT funktionen kommer nog inte användas så flitigt ändå.

Ska testa den när jag får tillfälle. Tror tyvärr att B01 med 42 mm kommer att kännas för stor, brukar gilla lite mindre klockor. Har en 36mm Explorer idag.
Lite synd med urverket, GMT funktionen kommer nog inte användas så flitigt ändå.
Breitling brukar känna mindre än måtten säger . Väldigt ofta armband går rakt ner så lug to lug brukar vara mindre än på andra klockor med samma måtten 😅
Här har du navi 43 och Blackbird 43.5 på mina 18 cm handled
IMG_9540.jpeg
IMG_9545.jpeg

Breitling brukar känna mindre än måtten säger . Väldigt ofta armband går rakt ner så lug to lug brukar vara mindre än på andra klockor med samma måtten 😅
Här har du navi 43 och Blackbird 43.5 på mina 18 cm handled
Tack för svar! Jag har 17,5-18cm handled så jag tror att det skulle passa, men jag tycker att det är bekvämare att ha en lite mindre klocka. Jag har haft en 42mm Speedmaster som jag tyckte kändes lite för "Klumpig"

Men dina klockor ser ut att sitta perfekt!

Tack för svar! Jag har 17,5-18cm handled så jag tror att det skulle passa, men jag tycker att det är bekvämare att ha en lite mindre klocka. Jag har haft en 42mm Speedmaster som jag tyckte kändes lite för "Klumpig"

Men dina klockor ser ut att sitta perfekt!
Jag tycker också speedmaster är lite klumpig 🤣men om vi pratar om nya chronomat 42 du märker direkt att bullet länk är den mest bekväma länken man kan ha .
Gå till butiken och prova de finns på plats

38 mm Endurance. Bild från test hos AD i somras.

IMG_0187.jpeg
Cool, 38mm!!! Dyr kvartsare...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp