• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tjena! Är sugen pĂ„ en chronomat 36. Marknadsförs vĂ€l egentligen som en damklocka, men kommit fram till att jag föredrar nĂ„got mindre ur. Finns det nĂ„gon i trĂ„den? Hur bĂ€rs den? 🙂

Trevlig fredag đŸ‘‹đŸ»
1000013299.jpg

Hej,

Ska nu för första gÄngen sÀlja en klocka, en helt ny vÀrld för mig dÀr mycket Àr oerhört oklart. Vilken djungel!! SÄ mÄnga frÄgor att ta beslut om;

Vad Àr klockan vÀrd?
- Hur vet jag vad klockan Àr vÀrd?
- Var hittar jag historiska priser?
- Kan jag lita pÄ denna vÀrderingssida?

Hur ska jag sÀlja?
  • Vad Ă€r sĂ€kert? Vill inte ha hem nĂ„gon?
  • SĂ€lja pĂ„ distans, hur inte blir lurad? Hur fraktar jag etc?
  • Blocket, tradera?
  • Auktionshus?
  • Finns det andra kanaler...

Suck man bli lÀtt distraherad! Men hursomhelst sÄ har nu min resa mot att sÀlja min klocka, som Àr en Breitling Montbrilliant Legende Rose Gold, startat. Nu kör vi!

DÄ ska jag börja med att finna ett nÄgorlunda vÀrde pÄ klockan? Vart skulle ni börjat?
Det finns en trÄd specifikt för det pÄ klocksnack. Den heter : https://klocksnack.se/threads/vad-Àr-ett-rimligt-pris-för-vÀrde-vÀrdering.26910/

Brukt lĂŠrreim er no-GO, uansett om man renser reimen med lĂŠrerens. KjĂžpte en brukt Breitling og fikk med en helt ny lik reim.

Satte pÄ den helt nye OEM-reima, og Breitling mÄ jo levere en av de aller beste lÊrreimene i industrien! Tykk. Solid. Myk.

Sitter som ett skudd allerede etter noen fÄ minutter. Magisk bra. :)

IMG_6016.jpeg

NÄgon som kan rekommendera butik eller hemsida som sÀljer lÀderband till folding clasp? :)

GÀller för min ref B13048 med folding clasp.

Vill du sÀlja den och lÀnken Àr minst 20cm sÄ hör mer Àn gÀrna av dig i PM.
Tips:

Tips:
LÀnken Àr för kort och nya lÀnkbitar kostar massor för denna lÀnk.

Massiv, Dahab & Kilomatik​

BREITLING​

Man fÄr ÀndÄ tillstÄ att sen tickar i alla stereotypiska fördomar.
Men Ă„ andra sidan Ă€r det ett verk dedikerat till Breitling sĂ„ det ska förstĂ„s hyllas đŸ„ł

Tillbaka
Topp