• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Vad Àr en rimlig nivÄ? Jag har svÄrt att bilda mig en uppfattning via K&S och Chrono24.

Det Àr vÀl aldrig fel att lÀgga ett bud om man nu Àr intresserad. Det knepiga kan vara att lÀgga ett bud sÄ att sÀljaren INTE blir förbannad utan vill förhandla vidare;)
Lycka till!
 

svesam

Rolex


Gryyyyym klocka !
Priset Àr dÀremot knashögt...
Gissar att den Àr köpt för cirka 33-35k 2013 ( kanske Ànnu mindre om köparen har bra kontakt med AD:n...).
Att dÄ försöka fÄ ut 27,5k nu Àr fantasifullt men inte sÄ realistiskt :meh:
HÄller dÀrför med skaran som menar att det Àr förhandlingsbart.
Jag skulle sikta pÄ runt 22-23k för att tycka det var ett bra pris som köpare.
Kanske lite lÄgt med tanke pÄ sÀljarens instÀllning...
Kanske kan ni mötas kring 24-25k om klockan riktigt fin sÄklart :)

Lycka till!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Gryyyyym klocka !
Priset Àr dÀremot knashögt...
Gissar att den Àr köpt för cirka 33-35k 2013 ( kanske Ànnu mindre om köparen har bra kontakt med AD:n...).
Att dÄ försöka fÄ ut 27,5k nu Àr fantasifullt men inte sÄ realistiskt :meh:
HÄller dÀrför med skaran som menar att det Àr förhandlingsbart.
Jag skulle sikta pÄ runt 22-23k för att tycka det var ett bra pris som köpare.
Kanske lite lÄgt med tanke pÄ sÀljarens instÀllning...
Kanske kan ni mötas kring 24-25k om klockan riktigt fin sÄklart :)

Lycka till!

Bilnasarfasoner;)
Men dessvÀrre sÄ inser jag att jag tÀnker likadant:)
 

VCalmen

Cartier
Gryyyyym klocka !
Priset Àr dÀremot knashögt...
Gissar att den Àr köpt för cirka 33-35k 2013 ( kanske Ànnu mindre om köparen har bra kontakt med AD:n...).
Att dÄ försöka fÄ ut 27,5k nu Àr fantasifullt men inte sÄ realistiskt :meh:
HÄller dÀrför med skaran som menar att det Àr förhandlingsbart.
Jag skulle sikta pÄ runt 22-23k för att tycka det var ett bra pris som köpare.
Kanske lite lÄgt med tanke pÄ sÀljarens instÀllning...
Kanske kan ni mötas kring 24-25k om klockan riktigt fin sÄklart :)

Lycka till!

Tack! Jag tÀnkte faktiskt ringa och prata lite med honom ikvÀll. Kanske blir en tripp ner till SkÄne i helgen... :)
 

svesam

Rolex
Finns ju dessutom en gÀng nya pÄ Chrono24 för 28-29k vilket
gör det riktigt jobbigt att fÄ ut 27,5k för en frÄn 2013 :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dubbelpostar denna. Men en nÀrbild Àr pÄ sin plats i BreitlingtrÄden..;-)
image.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Gryyyyym klocka !
Priset Àr dÀremot knashögt...
Gissar att den Àr köpt för cirka 33-35k 2013 ( kanske Ànnu mindre om köparen har bra kontakt med AD:n...).
Att dÄ försöka fÄ ut 27,5k nu Àr fantasifullt men inte sÄ realistiskt :meh:
HÄller dÀrför med skaran som menar att det Àr förhandlingsbart.
Jag skulle sikta pÄ runt 22-23k för att tycka det var ett bra pris som köpare.
Kanske lite lÄgt med tanke pÄ sÀljarens instÀllning...
Kanske kan ni mötas kring 24-25k om klockan riktigt fin sÄklart :)

Lycka till!
Är nog med pĂ„ att priset Ă€r en aning högt men tĂ€nk pĂ„ att detta Ă€r version 2 (nyare mod) den "vanliga" (ver. 1) gĂ„r för strax över 20'...
 

VCalmen

Cartier
Om det eventuellt blir ett köp. Kan ni dÄ ge lite tips vad man ska kolla efter, sÄ man inte köper en kopia menar jag.

Den Àr köpt pÄ Bergströms Ur i Malmö. NÄgot speciellt man ska titta efter i certifikatet? Aldrig köpt ett begagnat ur tidigare.
 

Beech

Cartier
Om det eventuellt blir ett köp. Kan ni dÄ ge lite tips vad man ska kolla efter, sÄ man inte köper en kopia menar jag.

Den Àr köpt pÄ Bergströms Ur i Malmö. NÄgot speciellt man ska titta efter i certifikatet? Aldrig köpt ett begagnat ur tidigare.


Nu vet jag inte vart ni ska mötas isf men om de finns en urmakare i nÀrheten kan ni ju trÀffas dÀr och dom fÄr ta en titt pÄ klockan?
 

Winblad

Breitling
Hej!

VÀnder mig till er proffs för lite input. Vad Àr detta för en modell? Tycker sjÀlv att den ser vÀldigt suspekt ut. Jag har heller inte hittat nÄgot pÄ nÀtet nÀr man googlar "Breitling Chronometer".
XBXYi5f.jpg
 

Hassler

Omega
Hej!

VÀnder mig till er proffs för lite input. Vad Àr detta för en modell? Tycker sjÀlv att den ser vÀldigt suspekt ut. Jag har heller inte hittat nÄgot pÄ nÀtet nÀr man googlar "Breitling Chronometer".


"Chronometer" Àr inte nÄgot namn pÄ modellen utan snarare att den Àr klassificerad som en chronometer. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Chronometer_watch )

Det finns en bra sida som listar de allra flesta modeller som gjorts av Breitling som du kan kika lite pÄ; http://www.breitlingsource.com/breitling_model_categories.shtml .

Kan sjÀlv sÀga att jag inte kÀnner igen modellen, men jag Àr dÀremot inget proffs pÄ gamla modeller.

PS. KlÀttrat mycket i rep pÄ sistone? :D
 

tissoter

Audemars
"Chronometer" Àr inte nÄgot namn pÄ modellen utan snarare att den Àr klassificerad som en chronometer. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Chronometer_watch )

Det finns en bra sida som listar de allra flesta modeller som gjorts av Breitling som du kan kika lite pÄ; http://www.breitlingsource.com/breitling_model_categories.shtml .

Kan sjÀlv sÀga att jag inte kÀnner igen modellen, men jag Àr dÀremot inget proffs pÄ gamla modeller.

PS. KlÀttrat mycket i rep pÄ sistone? :D
Tycker det ser ut som nÄgon 70 tals design, vill ha bild pÄ baksidan.
 

Camo00

Patek
Hej!

VÀnder mig till er proffs för lite input. Vad Àr detta för en modell? Tycker sjÀlv att den ser vÀldigt suspekt ut. Jag har heller inte hittat nÄgot pÄ nÀtet nÀr man googlar "Breitling Chronometer".
XBXYi5f.jpg

SÀtter en hundring pÄ att den Àr tokfejk! Var har Du fÄtt den ifrÄn??
 

Winblad

Breitling
"Chronometer" Àr inte nÄgot namn pÄ modellen utan snarare att den Àr klassificerad som en chronometer. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Chronometer_watch )

Det finns en bra sida som listar de allra flesta modeller som gjorts av Breitling som du kan kika lite pÄ; http://www.breitlingsource.com/breitling_model_categories.shtml .

Kan sjÀlv sÀga att jag inte kÀnner igen modellen, men jag Àr dÀremot inget proffs pÄ gamla modeller.

PS. KlÀttrat mycket i rep pÄ sistone? :D


Har kikat dÀr utan att hitta den, dÀrför jag frÄgade om nÄgon hÀr visste modellnamnet :)

Haha det Àr inte jag pÄ bilden, och heller inte min klocka. Jag utgick frÄn att det var en gammal kopia, tÀnkte dÀrför dubbelkolla hÀr..
 

Max75

Breitling
Hoppas sÀllskapet stÄr ut med en nybörjarfrÄga sÄ hÀr pÄ kvÀllskvisten..
GÄr och suktar efter en första 'riktig klocka' inför sommaren och har fastnat för Superocean Heritage, den vanliga 46'an eller Ànnu hellre crono'n.. JÀkligt sexig pÄ meshlÀnken men med prislapp pÄ dryga 45.kkr Àr den lite i dyraste laget för min del.
Har ju hört om begreppet 'grÄ-handlare' - Àr det nÄn som har nÄgot tips pÄ dylik?
NÄgot sÀrskilt man bör tÀnka pÄ eller akta sig för om man köper via sÄn firma?
Tacksam för alla tips!
//Max
 

tissoter

Audemars
Hoppas sÀllskapet stÄr ut med en nybörjarfrÄga sÄ hÀr pÄ kvÀllskvisten..
GÄr och suktar efter en första 'riktig klocka' inför sommaren och har fastnat för Superocean Heritage, den vanliga 46'an eller Ànnu hellre crono'n.. JÀkligt sexig pÄ meshlÀnken men med prislapp pÄ dryga 45.kkr Àr den lite i dyraste laget för min del.
Har ju hört om begreppet 'grÄ-handlare' - Àr det nÄn som har nÄgot tips pÄ dylik?
NÄgot sÀrskilt man bör tÀnka pÄ eller akta sig för om man köper via sÄn firma?
Tacksam för alla tips!
//Max
Ja, det beror pÄ. Finns olika seriösa grÄhandlare. En som Àr seriös Àr uret.se . De e vÀl ocksÄ den med bÀst erkÀnnande upplever jag det som. Men nÄgra frÄgor, har du prövat sph 46? Den Àr rÀtt stor men du kanske har stora handleder. Snygg Àr den i alla fall :) sen kan ett tips vara att gÄ till en AD och vissa intresse, dÄ kanske du kan fÄ ner listpriset nÄgot.
 

Max75

Breitling
Ja, det beror pÄ. Finns olika seriösa grÄhandlare. En som Àr seriös Àr uret.se . De e vÀl ocksÄ den med bÀst erkÀnnande upplever jag det som. Men nÄgra frÄgor, har du prövat sph 46? Den Àr rÀtt stor men du kanske har stora handleder. Snygg Àr den i alla fall :) sen kan ett tips vara att gÄ till en AD och vissa intresse, dÄ kanske du kan fÄ ner listpriset nÄgot.
Tack för svaret!
Jo jag hade 46'an (crono'n) hÀngandes pÄ handleden hÀr om dagen. Gillar den skarpt Àven om den, som du sÀger, Àr en rejÀl pjÀs..! Har inga Karl-Alfred armar direkt men upplevde att den ÀndÄ gick att bÀra upp utan att skÀmmas..
Ok, sÄ Uret.se klassas som grÄ-handlare alltsÄ? Vet du hur det fungerar med stÀmplar, cert. mm. som jag har förstÄtt Àr en frÄga just nÀr det gÀller köp hos andra Àn direkt frÄn AD?
Har du sjÀlv handlat frÄn dom?
 

tissoter

Audemars
Tack för svaret!
Jo jag hade 46'an (crono'n) hÀngandes pÄ handleden hÀr om dagen. Gillar den skarpt Àven om den, som du sÀger, Àr en rejÀl pjÀs..! Har inga Karl-Alfred armar direkt men upplevde att den ÀndÄ gick att bÀra upp utan att skÀmmas..
Ok, sÄ Uret.se klassas som grÄ-handlare alltsÄ? Vet du hur det fungerar med stÀmplar, cert. mm. som jag har förstÄtt Àr en frÄga just nÀr det gÀller köp hos andra Àn direkt frÄn AD?
Har du sjÀlv handlat frÄn dom?

Mjo, vi har haft en del trÄdar hÀr om grÄhandlare, du kan söka pÄ forumet högst upp. Finns mÀngder om du söker pÄ Uret.se.
Det Àr ju en mellanhand, funkar typ sÄhÀr.
Du ser en klocka och lÀgger en bestÀllning, om uret ej har i lager köper de av nÄgon AD och sÀljer vidare till dig om jag förstÄtt saken rÀtt. SÄ dÀrför vet man inte vem som stÀmplar certet. Kan vara en AD i nÄgot annat land. (Troligtvis)

AngÄende frÄgan om jag handlat av Uret sÄ Àr svaret Ja. Jag har köpt Rolex av dem och det fungerade mycket bra. Snabb leverans och sÄ ska de Àven ha bra returpolicy.

Den hÀr tycker jag du kan lÀsa lite i, https://klocksnack.se/threads/skulle-klockbutiker-pÄ-internet-vara-seriösa.36826/page-16#post-852388
 

VCalmen

Cartier
uret.se Àr ju sÀkert och sÄ. Sen om du vill ner ytterligare nÄgra tusen sÄ kan du sÀkert hitta nÄgon pÄ Chrono24. DÄ fÄr du sjÀlv leta upp en sÀljare, verifiera den sÄ gott det gÄr (finns en trÄs hÀr pÄ forumet om sÀljare pÄ Chrono24) och sedan genomföra köpet.

TÀnk pÄ att det tillkommer kostnader om du köper en klocka utanför EU. 25% har jag för mig.

Lycka till! 46:an Àr riktigt fin!
 

tissoter

Audemars
uret.se Àr ju sÀkert och sÄ. Sen om du vill ner ytterligare nÄgra tusen sÄ kan du sÀkert hitta nÄgon pÄ Chrono24. DÄ fÄr du sjÀlv leta upp en sÀljare, verifiera den sÄ gott det gÄr (finns en trÄs hÀr pÄ forumet om sÀljare pÄ Chrono24) och sedan genomföra köpet.

TÀnk pÄ att det tillkommer kostnader om du köper en klocka utanför EU. 25% har jag för mig.

Lycka till! 46:an Àr riktigt fin!

JÀmför med AD ocksÄ!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det finns mÄnga fördelar att handla av svensk AD vad gÀller enkelhet vid garantiÀrenden, service mm. Om uret.se ligger 13% under listpris sÄ kan det vara möjligt att nÀrma sig det Àven hos AD. Det finns flera trÄdar om rabatter hos AD ocksÄ, att söka i, inkl rÄd om taktik. Lyssna med Franks i Stockholm, dÀr kanske man kan fÄ 10% Àven utan att vara kÀnd kund. Men det brukar inte funka med att bara gÄ in och frÄga om bÀsta pris. Lite mer fÄr man jobba för det.
 

Winblad

Breitling
Satan vad sliten lÀnk....


Verkligen..

Tycker det ser ut som nÄgon 70 tals design, vill ha bild pÄ baksidan.

Eller hur? Kan vi fÄ en baksida?
Det e ju risigt att en del visare Àr blÄ. Ser ju ut som skrÀp

VÀntar pÄ att han ska kolla efter nummer och skicka.

That's what she said.... ;):angel::banghead:


:banghead:

Klart som f-n att du inte hittar den för det Àr ingen Breitling...


Haha okej, skulle du kunna utveckla? Eller Àr det sÄ att man inte ens försökt att kopiera en befintlig Breitlingmodell, utan bara en klocka som man satt en Breitling-logga pÄ?

Kompisen hÀvdar att den vart inlÀmnad och reparerad och dÄ har man tydligen sagt att den var Àkta. Behöver lite mer info sÄ jag kan övertyga honom att det Àr en dÄlig kopia. Han sjÀlv Àr inte sÄ bevandrad i klockvÀrlden.

Tack för alla svar, uppskattas verkligen!
 
Topp