• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Min g-shock 5600 Àr en av de klockor jag anvÀnder vÀldigt mkt. Ok inte i kostymen direkt. Men nÀr jag Àt ute och grÀver, sÄgar i trÀdgÄrden, badar osv. BÀttre beater för den pengen Àr nog svÄr att hitta. Som trÄdskaparen skriver kan man ibland fungera pÄ vad man pysslar med nÀr man köper dyra klockor :) Tror jag gav 500kr för min nÀr dollarn var lÄg. Det Àr lÀtt den billigaste i min samling och samtidigt den mest tÄliga :)

Riseman
IMG_20150602_091209[1].jpg

Jag Àlskar min GW-M5610, den Àr den ultimata beatern. Sedan dryga Äret tillbaka har den tjÀnstgjort som jobb- och trÀningsklocka, och klarat det med bravur.

image.jpg

Dock har den anale klockfarbrorn i mig kommit fram till att man rimligtvis mÄste ha en separat klocka för jobb och en för trÀning. SÄ, tankarna gick att jag kanske skulle skaffa en GW-M5610-1BJF, vilket jag slog ur hÄgen rÀtt snabbt. Negativ display verkar coolt, men i likhet med taktiska strumpor, tillför det egentligen inte nÄgot.

Men om man hittade en G-Shock med exakt samma funktioner som GW-M5610, men i ett annat, ocksÄ lite fulsnyggt, klassiskt case, dÄ?

Sagt och gjort, sÄ idag dök den hÀr lilla juvelen upp. GW-6900 - you little teaser you.

image.jpg

Vi avslutar med en gruppbild signerad en nybliven Shock-a-holic.

image.jpg

Senast Àndrad:
TÀnker köpa mig en casio beater för att ha i sommar/generellt. Vill helst ha en med WR. :D Kollade runt lite och blev sugen pÄ Gulfmaster, nÄn som har klÀmt pÄ den eller har den?
image.jpg

Vet inte om nÄgon redan nÀmnt det hÀr, men det verkar som att det kommer metall-g-shocks till lite mer överkomliga priser :happyhappy:...
Copypastat frÄn g-central.com:
g_steel_gsts100_gsts110.jpg

Stainless Steel Bezel:
GSTS110-1A – resin band, $280
GSTS110D-1A – metal band, $350
GSTS110BD-1A2 – blue bezel with black case and band, TBD

Resin Bezel:
GSTS100G-1A – gold case with resin band, $280
GSTS100D-1A2 – black/blue face and bezel with metal band, $300
GSTS100D-1A4 – black/red face and bezel with metal band, $300

LĂ€nk till artikeln med lite mer info: http://www.g-central.com/g-steel-gsts100-and-gsts110-models-revealed/

Den i mitten överst! :wideyed::wideyed::wideyed:

Skillnaden ska vara att de sista 3 har radiosynk. Men du har rÀtt det ser ut att vara exakt samma bilder. Dock för lÄgupplöst i första bilden för att se om det stÄr "multi band 6" pÄ tavlan eller nÄgot annat.

Skillnaden ska vara att de sista 3 har radiosynk. Men du har rÀtt det ser ut att vara exakt samma bilder. Dock för lÄgupplöst i första bilden för att se om det stÄr "multi band 6" pÄ tavlan eller nÄgot annat.
LÀste lÀnkarna nu. Verkar ju grymma. Helt klart att jag mÄste testa en sÄdan i helstÄl. Hittade bara en pÄ amazon.jp och det kÀnns ju lite mÀrkligt sÄ jag vÀntar tills det dyker upp flera. :)

LÀste lÀnkarna nu. Verkar ju grymma. Helt klart att jag mÄste testa en sÄdan i helstÄl. Hittade bara en pÄ amazon.jp och det kÀnns ju lite mÀrkligt sÄ jag vÀntar tills det dyker upp flera. :)

Ja, man blir grymt sugen ju! :D Funderar du pÄ att testa radiosynk-modellen eller den utan?

Ja, man blir grymt sugen ju! :D Funderar du pÄ att testa radiosynk-modellen eller den utan?
Beror pÄ vilka priser jag hittar. Skiljer det inte sÄ mycket i pris sÄ tar jag multiband. Tycker i och för sig att de g-shocks jag Àgt har hÄllit tiden sÄ bra Àven utan multiband att det kÀnns onödigt, men för ett billigt tillÀgg Àr det ju vÀrt det.

FÄr fundera pÄ det lite. Vore kul med lite fler bilder innan man slÄr till ocksÄ. Den har vÀl inte ens slÀppts, sÄ det kommer vÀl. :)

"Mit nahezu identischen Ausmaßen wie der MT-G (MT-G: 53,3 mm x 58,6 mm, 15,5 mm dick, G-STEEL 52,4 mm x 59 mm, 16,2 mm dick) besitzt die G-STEEL eine stĂ€hlerne Schutz-Struktur zur Shock-Absorption, Twin-LED-Lights mit leuchtenden Zeigern (Auto light) und weiteren G-SHOCK typischen Features. Dies ist nun das erste Design aus einer kommenden sechs StĂŒck umfassenden Serie."

SÄ de kommer bli rÀtt feta minst sagt.. Ska bli kul att se en bra recension pÄ hur mycket de tÄl, kÀnns som de blir ömtÄligare Àn plastklockorna. Men jag kanske har fel. Ser fram mot nÀr @yonsson börjar posta bilder pÄ sin ;)

Har ju inte köpt den Àn. Mycket kan hÀnda pÄ vÀgen. :)
Sant! FÄr sitta och google recensioner sen, för om jag nu ska börja bygga om i vÄrt nya hus sÄ mÄste jag ha en bra beater ;)

Tycker att klockan med gummiarmbandet (resin) uppe till vÀnster pÄ gruppbilden ser riktigt bra ut!

Vill tacka alla i denna trÄden för att ha fÄtt mig att Àndra min uppfattning pÄ G-shocks frÄn en plastig töntig klocka till en ganska ball som jag anvÀnder dagligen. Steget mellan omega och G-shock var stort och tog "bara" 8 mÄnader trots att jag alltid stog och valde klocka pÄ morgonen.
image.jpg
Snart sÄ blir det nÄgon annan modell, sugen pÄ rangeman:)

Hittade denna trÄden av en slump - fÄr passa pÄ att ladda upp en bild pÄ min G-shock, inköpt runt 1997-1998. Borde vÀl snart platsa i vintage-avdelningen :D

IMG_1294.JPG

Intressant trÄd, som jag hittade först nu. Jag startade sjÀlv en trÄd för en tid sedan som helt enkelt hade rubriken "G-Shock - ja eller nej?". Som G-ShockÀgare sÄ Àr det svÄrt att inte bli imponerad av tÄligheten, och hur den klarar av alla typer av situationer i vÄtt som torrt. Men jag har ocksÄ betÀnkligheter kring G-Shock dÄ den, som ocksÄ kommer fram i denna trÄd, Àr plastig och ganska sÄ stor och "svulstig". DÀrför stÀllde jag frÄgan i forumet och G-Shock anses okej, eller om det Àr tummen ned. FörvÄnansvÀrt mÄnga Àr ÀndÄ rÀtt positiva till en batteridriven, tÄlig, plastklocka frÄn japan. Intressant!
Nu har sÄlt av alla mina G-Shocks, utom min GA-100-1A1 som Àn sÄ lÀnge fÄr stanna kvar...

Jag sÀger kör pÄ g-shock. Billigt och tÄligt. BÀrs lÀtt pÄ handleden. AnvÀnder en pÄ jobbet i bland och det gör mÄnga med mig i rikets tjÀnst.

Min PRG-130y har hÀngt med i Ätminstone 6Är och jag har aldrig ens varit i nÀrheten av en urmakare med den.
Den har klarat precis allt och jag Àr inte försiktig och utsÀtter den för det mesta nÀr den sitter pÄ. Förutom vardagliga sysslor sÄ har den varit med under utlandstjÀnst, pangande med ak4 ak5 psg90 ag90 osv osv, sprÀngningar, bilat garage golv, dyk och snorkling (saltvatten), fallskÀrmshopp, skoter och cross, renoveringar, skogsarbeten.. ja you name it och den har gjort jobbet alla gÄnger.

Den enda klocka som jag aldrig ens funderat pÄ att göra mig av med och som funnits lÀngst hÀr hemma.. konstigt

casio_prg_130y__pro_trek__by_donkii-d6nsxt7.jpg

casio_prg_130y__pro_trek__by_donkii-d6nsyad.jpg

casio_prg_130y__pro_trek__by_donkii-d6nsy35.jpg

casio_prg_130y_by_donkii-d6nsxlr.jpg
har denna som beater bland annat http://www.amazon.com/Casio-PRW-2500T-7CR-Tough-Solar-Digital/dp/B005SSWKMK

Tillbaka
Topp