• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Firar 1000 post med min DW-5600EG-9VQ Foxfire (inte 100% pÄ att det Àr rÀtt beteckning till den modellen) frÄn (1995/1996) som jag lyckades fixa delar till.
Delarna Àr frÄn en senare modell DW-5600EG-9VS.
Otrolig glad att jag kunde hitta bezel och armband som passade till den. Nu ser den ny ut.

IMG_5105.JPG

Firar 1000 post med min DW-5600EG-9VQ Foxfire (inte 100% pÄ att det Àr rÀtt beteckning till den modellen) frÄn (1995/1996) som jag lyckades fixa delar till.
Delarna Àr frÄn en senare modell DW-5600EG-9VS.
Otrolig glad att jag kunde hitta bezel och armband som passade till den. Nu ser den ny ut.

IMG_5105.JPG
Snyggt! Är sjĂ€lv sugen pĂ„ en DW-5600E i foxfire-utförande. Men har hittills inte orkat, mĂ„ste bestĂ€llas frĂ„n Japan sĂ„ vitt jag vet och kostnaden blir det dubbla mot en Illuminator.

Den med vit text pÄ bezel DW-5600E Foxfire kan man hitta lÀtt i Japan, för den sÀljs nya fortfarande. Med frakt och tull sÄ kostar det lite extra mot en illuminator.
Men jag tror ÀndÄ inte det blir sÄ mycket mer Àn om man köper en DW-5600E i Sverige. Speciellt om du ska köpa den i butik.
Det som Àr extra rolig med min Àr att den tillverkades 1995 (officiellt release 1996), bakboetten har den Àldre gravering dÀr det stÄr G-shock utan nÄgot "ram" runt om.

IMG_5106.jpg

Snyggt! Är sjĂ€lv sugen pĂ„ en DW-5600E i foxfire-utförande. Men har hittills inte orkat, mĂ„ste bestĂ€llas frĂ„n Japan sĂ„ vitt jag vet och kostnaden blir det dubbla mot en Illuminator.

Den med vit text pÄ bezel DW-5600E Foxfire kan man hitta lÀtt i Japan, för den sÀljs nya fortfarande. Med frakt och tull sÄ kostar det lite extra mot en illuminator.
Men jag tror ÀndÄ inte det blir sÄ mycket mer Àn om man köper en DW-5600E i Sverige. Speciellt om du ska köpa den i butik.
Det som Àr extra rolig med min Àr att den tillverkades 1995 (officiellt release 1996), bakboetten har den Àldre gravering dÀr det stÄr G-shock utan nÄgot "ram" runt om.

IMG_5106.jpg

Coolt att de fortfarande tillverkas. Men den vanliga DW 5600, sÀljs den i Japan ocksÄ?
Trodde det var mer eller mindre vintage.

Ja, vad jag vet. Finns massor pÄ siten Rakuten. Det Àr bara DW5600EG Foxfire med dem guldfÀrgade knapparna som inte tillverkas lÀngre och börja gÄ rejÀlt upp i pris.
NÀr en ny o-ring/tÀttning kommer ska jag ultraljudsrengöra alla skruvar ocksÄ. MÀrkte att de var smutsiga nu nÀr jag tittar pÄ fotona. :)

Coolt att de fortfarande tillverkas. Men den vanliga DW 5600, sÀljs den i Japan ocksÄ?
Trodde det var mer eller mindre vintage.

NÄgon som har bra förslag pÄ hur man kan fÄ bort fÀrgstÀnk utan att matta ner displayen eller liknande? :artist:
IMG_20200727_193219.jpg

SjÀlva displayen gÄr lÀtt att skrapa bort fÀrgen med nageln typ. SvÄrare i kanterna bara.
PÄ sjÀlva caset och bandet gÄr det med nagellacksremover och en bomullstop och försiktigt ta bort. Finns risk det blir mÀrken i resinet.
Jag har lÄtit fÀrgen sitta pÄ min.
DSC_0125.JPG

Tillbaka
Topp