• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Yes, körde med LED under natten. Den var igÄng pÄ morgonen :)

edit.
Visst har du kokat och böjt bandet pÄ din froggie?

Gott att höra! Vilken fÀrg blev det pÄ froggien?
De dÀr solcellsrackarna krÀver ibland flera timmars dagsljus för att toppa.
Den du har köpt mÄste ha legat osÄld vÀldigt lÀnge hos Cali om den tappat all juice.
Gott att de till slut insÄg att de mÄste sÀlja till vrakpris för att bli av med den. :)
FrÄn full till level 4 klarar batteriet att leverera ström i 7 mÄn med dagligt bruk.
Hur lÄng tid som gÄr frÄn level 4 till nÀstan noll framgÄr dock inte.

FrÄn manualen ;

"Approximate battery operating time: 7 months (from full charge to Level 4) under the following conditions:‱ Alarm: 10 seconds/day‱ Light: 1.5 seconds/day‱ Time calibration receive: 4 minutes/day‱ Display on 18 hours/day, sleep mode 6 hours/day‱ Direction reading: 20 times/month (60 seconds continuous reading)‱ Diving: 50 dives/year– Water depth measurement: 73 minutes (60 minutes diving)/dive– Light: 3.0 seconds (two 1.5-second operations)/dive– Rapid Ascent Alarm: 5 s"

Ja, jag har böjt bandet. Jag hÀllde i hett vatten i en mugg och doppade nÄgra cm av bandet och vÀntade en stund. Sen böjde jag bandet och höll kvar positionen tills det hade svalnat. Fick göra det ett par ggr innan jag var nöjd. Jag tycker det Àr snyggast nÀr bandet putar ut litegrann Àn att det ligger som fastklistrat.

Kan nÄgon rekommendera en bra site för att söka mellan de olika varianterna? Bra filtreringsverktyg mellan olika funktioner etc..

8B292913-5C87-4601-9EA9-5BBC75F0309A.jpeg

Sicken skönhet!

• Like
Reactions: S.L
Gott att höra! Vilken fÀrg blev det pÄ froggien?
De dÀr solcellsrackarna krÀver ibland flera timmars dagsljus för att toppa.
Den du har köpt mÄste ha legat osÄld vÀldigt lÀnge hos Cali om den tappat all juice.
Gott att de till slut insÄg att de mÄste sÀlja till vrakpris för att bli av med den. :)
FrÄn full till level 4 klarar batteriet att leverera ström i 7 mÄn med dagligt bruk.
Hur lÄng tid som gÄr frÄn level 4 till nÀstan noll framgÄr dock inte.

FrÄn manualen ;

"Approximate battery operating time: 7 months (from full charge to Level 4) under the following conditions:‱ Alarm: 10 seconds/day‱ Light: 1.5 seconds/day‱ Time calibration receive: 4 minutes/day‱ Display on 18 hours/day, sleep mode 6 hours/day‱ Direction reading: 20 times/month (60 seconds continuous reading)‱ Diving: 50 dives/year– Water depth measurement: 73 minutes (60 minutes diving)/dive– Light: 3.0 seconds (two 1.5-second operations)/dive– Rapid Ascent Alarm: 5 s"

Ja, jag har böjt bandet. Jag hÀllde i hett vatten i en mugg och doppade nÄgra cm av bandet och vÀntade en stund. Sen böjde jag bandet och höll kvar positionen tills det hade svalnat. Fick göra det ett par ggr innan jag var nöjd. Jag tycker det Àr snyggast nÀr bandet putar ut litegrann Àn att det ligger som fastklistrat.
Ja, jag misstĂ€nker att Cali inte har öst ut Frogmans direkt. Jag tycker den blĂ„a Ă€r jĂ€vligt snygg men valet föll till sist pĂ„ den röda, jag gillar att just ”Frogman” stĂ„r med vit text.
Tack för tipset angÄende bandet. Det ska snart göras!
2D95CB05-F24B-4BAF-8A66-6C6983B54965.jpeg

Innan jag gör annons, nÀr jag nu orkar göra en... :cool:
Ska sÀlja en King GXW-56-1BJF med extra orange/röd bezel/band och bullbars.

Kommer Àven en camo GA700CM-8A men dom verkar inte vara sÄ populÀra hÀr, eller?

Àr eg sugen pÄ kingen med positiv display men klockkontot Àr slut för nÄgra mÄnader framÄt.
Sjyst att du kör en heads up i trÄden

AngÄende GPR-B1000 och avsaknad av uppdateringar:

"Dear Mr. Agnby.
regarding your question, we can inform you about
the following.
Currently there is no update planned (we have no information about), and it is generally possible to update the watch by remote."

Det hÀr slÀppet har egentligen varit helt ointressant för min del och jag förstod inte hypen men nu börjar jag tÀnka att den kanske inte Àr sÄ dum ÀndÄ! :hungry: Displayen Àr kanon och det skulle vara smidigt med vibealarm. De ligger vÀl runt 1500kr va?
Japp mycket för pengarna tycker jag! kÀnns bra kvalitetsmÀssigt ocksÄ:)

• Like
Reactions: HSK
Jag stÀngde ocksÄ av notiser! AnvÀnder den som en classic G-shock! Gillar dock alarmet med bara vibration sÄ man slipper vÀcka hela familjen:D

Hur Ă€r det med alarmen pĂ„ G-Shocks i allmĂ€nhet. Om dom har vibration, kan man dĂ„ rĂ€kna med att man kan sĂ€tta ett larm med endast vibration? Är vibrationen tillrĂ€cklig för att vĂ€cka en om man sover?

Funderar nÀmligen att sova med en klocka och köra vÀckarklockfunktion pÄ den för att inte vÀcka resten av familjen.

Hur Ă€r det med alarmen pĂ„ G-Shocks i allmĂ€nhet. Om dom har vibration, kan man dĂ„ rĂ€kna med att man kan sĂ€tta ett larm med endast vibration? Är vibrationen tillrĂ€cklig för att vĂ€cka en om man sover?

Funderar nÀmligen att sova med en klocka och köra vÀckarklockfunktion pÄ den för att inte vÀcka resten av familjen.
För mig rÀcker det! Jag har satt pÄ snooze funktionen ocksÄ, tror det vibrerar var 5:e minut. Vibrations motorn kÀnns tight och tillrÀckligt kraftig :)

Tillbaka
Topp