• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Är det nĂ„gon som vet om den analoga Frogman Ă€r tĂ€nkt att ersĂ€tta den digitala? Kan ha missat om denna frĂ„ga har diskuterats tidigare i trĂ„den. Personligen Ă€r det inget jag hoppas pĂ„ men sett till det mycket begrĂ€nsade utbudet av digitala pĂ„ nĂ€tet sĂ„ börjar jag misstĂ€nka att sĂ„ Ă€r fallet.

AlltsÄ, inte för att vara sÄn, men var det inte du som skulle bli typ OWG??? :D:D:D:D
Men jÀkla trevlig klocka i alla fall:)

Haha det Àr helt okej att du Àr sÄn ;) men jag Àr typ fortfarande OWG dÄ min Frogman vandrat vidare :D. Har dock bestÀllt en Gorillaz GW-B5600GZ-1ER dÄ det var ruggigt bra pris pÄ den sÄ kunde inte lÄta bli :D.

Är det nĂ„gon som vet om den analoga Frogman Ă€r tĂ€nkt att ersĂ€tta den digitala? Kan ha missat om denna frĂ„ga har diskuterats tidigare i trĂ„den. Personligen Ă€r det inget jag hoppas pĂ„ men sett till det mycket begrĂ€nsade utbudet av digitala pĂ„ nĂ€tet sĂ„ börjar jag misstĂ€nka att sĂ„ Ă€r fallet.
Jag skrev lite om det tidigare i trÄden dÄ jag fick en liknande kÀnsla. Det börjar bli mer och mer sÀllsynt att se de digitala i lager, de har dessutom reats ut rejÀlt pÄ sistone och nÄgon klocksite skrev en intressant artikel om hur G-shock rör sig mot en mer analog lineup. Jag tycker att de kompletterar varandra rÀtt bra Eftersom det ÀndÄ Àr tvÄ helt olika klockor med tiden fÄr utvisa vilken vÀg de vÀljer att gÄ.
Haha det Àr helt okej att du Àr sÄn ;) men jag Àr typ fortfarande OWG dÄ min Frogman vandrat vidare :D. Har dock bestÀllt en Gorillaz GW-B5600GZ-1ER dÄ det var ruggigt bra pris pÄ den sÄ kunde inte lÄta bli :D.
Har du redan sĂ„lt froggie? :eek: Är den kvar pĂ„ forumet? :)

Öh ok. :)
Ja det Àr ju ocksÄ ett sÀtt att se owg konceptet pÄ. :)
*retas lite*

Jag skrev lite om det tidigare i trÄden dÄ jag fick en liknande kÀnsla. Det börjar bli mer och mer sÀllsynt att se de digitala i lager, de har dessutom reats ut rejÀlt pÄ sistone och nÄgon klocksite skrev en intressant artikel om hur G-shock rör sig mot en mer analog lineup. Jag tycker att de kompletterar varandra rÀtt bra Eftersom det ÀndÄ Àr tvÄ helt olika klockor med tiden fÄr utvisa vilken vÀg de vÀljer att gÄ.
HÄller med, de borde köra bÄda modellerna dÄ de fyller olika funktioner. Dessutom finns det dÄrar som oss som köper bÄda modellerna :D

• Like
Reactions: HSK

Den Àr i trygga hÀnder och kvar pÄ forumet.
3864F8D0-56BD-4898-8181-535BD06F7829.jpeg

Hur Ă€r det med Casios pro trek-modeller dĂ„? Är de nĂ€rmre vad du efterfrĂ„gar? Jag tĂ€nkte att de var mindre pansar och lite modernare teknik i pro trek men har aldrig tittat mycket efter sĂ„nt. Jag gillar att g-shock nĂ€stan kĂ€nns lite 80-talsretro :)[/QUOTE skrev:
Har bara haft WSD F20 & F30 och de Àr sÀkert bra sÄ lÀnge man inte Àr ute i naturen lÀngre Àn 15 timmar. Tycker att ett par dagar batteritid Àr ett minimum om de skall med ut :D

4. HÄrdvaran behöver Casio definitivt jobba mycket pÄ. Eller snarare kanske kombinationen hw och mjukvara. Det kÀnns som att de har lite för brÄttom att slÀppa nya modeller och dÄ fÄr buggarna slinka med.
AnvÀndarvÀnligheten Àr nÄgot de behöver jobba hÄrt pÄ ocksÄ! Inte för att jag personligen bryr mig men den nya GBX 100 krÀver ju typ 5-7 knapptryck för att lÀsa notiserna.

I dagslÀget Àr det nog tyvÀrr sÄ att du mÄste köra med Garmin eller nÄt liknande.
Jag trodde jag bestÀmt mig för en GBD-H1000 men lÀser negativa saker lite hÀr och var o_O
Konstigt att dom Àr sÄ sega med uppdateringar nu nÀr möjligheten finns tex?
20200821_231556.jpg

Jag Ă€r sugen pĂ„ en square. Skulle helst av allt ha en med possitiv display, solar, radio controllerad och BT kompatibel. Golliaz versionen verkar vara den enda som jag kan hitta. Gillar designen men skulle gĂ€rna vilja ha möjligheten att lyfta ut modulen för att bygga en vit och svart klocka. Kan man bli av med ”plasen” som sitter runt digital displayen och hur funkar det i sĂ„ fall? Har
kikat pĂ„ Tiltox men hittar bara armband och ”bezels”.

Ah Frogmandags igen! För visst har du tvÄ nu? :) Tycker den dÀr Àr grym, Ängrar djÀvulskt jag inte köpte @Fujoor s som var sÄ billig back in the days. Eller en final Frogman för den delen.
JAg köpte ju @Derix som var Ànnu billigare :) nackdelen var att jag aldrig var instÀlld pÄ att vilja ha en. Jag ville bara prova den.

Nu vill jag ha en pÄ riktigt och dÄ finns det inga

5600+5610.jpg
Jag Ă€r sugen pĂ„ en square. Skulle helst av allt ha en med possitiv display, solar, radio controllerad och BT kompatibel. Golliaz versionen verkar vara den enda som jag kan hitta. Gillar designen men skulle gĂ€rna vilja ha möjligheten att lyfta ut modulen för att bygga en vit och svart klocka. Kan man bli av med ”plasen” som sitter runt digital displayen och hur funkar det i sĂ„ fall? Har
Den nÀrmsta squaren med positiv display och dom funktionerna Àr vÀl GW-B5600BC-1er, fast den har ju gulpositiv display iofs..
Se mot 5610 som har samma funktioner minus BT.

Vill du ha BT-funktionalitet för att kunna stÀlla alarm via mobilen? För sjÀlva tiden synkas ju automatiskt med hjÀlp av radiosignaler. :)

BestÀllde en sÄn nu precis. Tack vare dig :)
Tycker GBD-H1000 ser bĂ€ttre ut men Garmin instinct ÄR nog bĂ€ttre...
Ska Casio köra vidare pÄ smarta klockor fÄr dom höja sig nÄgra snÀpp.
JAg diggar instinct. Den kÀnns som en gshock. Menyerna Àr överskÄdliga. Bra mips skÀrm. Man kan tom stÀlla in förinstÀllda meddelanden man kan skicka med en knapptryckning. Bra batteritid Àven om den fÄr laddas en gÄng per vecka.

Köpte du vanliga eller solar?

Tillbaka
Topp