• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SlÀkttrÀff. :)

20200822_091700.jpg

JAg diggar instinct. Den kÀnns som en gshock. Menyerna Àr överskÄdliga. Bra mips skÀrm. Man kan tom stÀlla in förinstÀllda meddelanden man kan skicka med en knapptryckning. Bra batteritid Àven om den fÄr laddas en gÄng per vecka.

Köpte du vanliga eller solar?
Köpte den vanliga. Solar kostade 1500kr mer :(

Jag Ă€r sugen pĂ„ en square. Skulle helst av allt ha en med possitiv display, solar, radio controllerad och BT kompatibel. Golliaz versionen verkar vara den enda som jag kan hitta. Gillar designen men skulle gĂ€rna vilja ha möjligheten att lyfta ut modulen för att bygga en vit och svart klocka. Kan man bli av med ”plasen” som sitter runt digital displayen och hur funkar det i sĂ„ fall? Har
kikat pĂ„ Tiltox men hittar bara armband och ”bezels”.
Med risk för att jag missförstÄtt dig:
- Bezeln Àr det yttersta plasthöljet. SuperlÀtt att byta.
- FÀrgen och texten nÀrmast displayen Àr mÄlat pÄ baksidan av glaset. Glaset sitter fast i boetten och Àr svÄrt att byta.
- SkÀrmen sitter fast pÄ modulen (urverket). Det Àr ganska lÀtt att flytta modulen mellan tvÄ boetter.

Edit: bild
IMG_20200822_101922.jpg

PĂ„ bilden:
Bezel, boett, backlock
O-ring, gummigrej som sitter under modulen, modul

Senast Àndrad:
Jag Ă€r sugen pĂ„ en square. Skulle helst av allt ha en med possitiv display, solar, radio controllerad och BT kompatibel. Golliaz versionen verkar vara den enda som jag kan hitta. Gillar designen men skulle gĂ€rna vilja ha möjligheten att lyfta ut modulen för att bygga en vit och svart klocka. Kan man bli av med ”plasen” som sitter runt digital displayen och hur funkar det i sĂ„ fall? Har
kikat pĂ„ Tiltox men hittar bara armband och ”bezels”.
Som roloj sÀger. Du fÄr hitta tvÄ st ur samma serie som du vill kombinera och sen ta ut modulen och stoppa i den andra.

JAg diggar instinct. Den kÀnns som en gshock. Menyerna Àr överskÄdliga. Bra mips skÀrm. Man kan tom stÀlla in förinstÀllda meddelanden man kan skicka med en knapptryckning. Bra batteritid Àven om den fÄr laddas en gÄng per vecka.

Köpte du vanliga eller solar?
Det hÀnde en grej :D
Började kolla lite pÄ den med solar. Den hade ju förbÀttrad pulsmÀtare och lite annat, sÄ jag bytte.

Guld? Eller? :D
Snyggt, den ultimata fyrkanten! :) Det enda jag stör mig pÄ Àr all jÀkla text. MÄste den konstant informera om att det Àr sommartid, att man har inaktiverat knappljud osv? Det kÀnns som att man borde ha koll pÄ det ÀndÄ. :rolleyes:
Helt rÀtt! Jag tÀnkte pÄ dig nÀr jag postade bilden men ville inte mobbas mer ;)

Och förbĂ€ttrad batterifunktion. Är nog ett bra byte. Hade jag köpt den nya hade jag köpt den med surf och tidvatten.
Blir vÀldigt mycket annat mÀrke Àn G-shock hÀr nu men det Àr kanske en G-shock-utmanare :)

Aha, har dom olika fÀrgerna olika funktioner ocksÄ? Tidvatten i Sverige har man inte sÄ mycket nytta av eller...?

Blir vÀldigt mycket annat mÀrke Àn G-shock hÀr nu men det Àr kanske en G-shock-utmanare :)

Aha, har dom olika fÀrgerna olika funktioner ocksÄ? Tidvatten i Sverige har man inte sÄ mycket nytta av eller...?
Nej men för samma pris kan man ju lika gÀrna ta en till funktion :) kolla pÄ hemsidan. Olika fÀrger olika funktioner.

Och förbĂ€ttrad batterifunktion. Är nog ett bra byte. Hade jag köpt den nya hade jag köpt den med surf och tidvatten.

MÀter den O2 tillförlitligt? Kan ju vara bra att ha en sÄn i koronatider.

Edit : tusan vad mÄnga features klockan hade! Finns ju ingen G som Àr nÀra den rent funktionsmÀssigt.
SÄg inte om den hade notiser men den kan alltsÄ visa inkommande mejl?

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp