• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MÀter den O2 tillförlitligt? Kan ju vara bra att ha en sÄn i koronatider.

Edit : tusan vad mÄnga features klockan hade! Finns ju ingen G som Àr nÀra den rent funktionsmÀssigt.
SÄg inte om den hade notiser men den kan alltsÄ visa inkommande mejl?
Ja, du kan t.om svara pÄ sms och dylikt via telefonen. RÀtt sjysst.

Hade tvÄ störande dammkorn bakom glaset. Fick Àntligen tummen ur och tog ut dom.
IMG_20200822_143846.jpg

NÄgon som som sitter pÄ att gammalt lik av en Claymore som kan ha en guldfÀrgad skruv till över?

Bilagor

• 20200822_151956.jpg
    20200822_151956.jpg
    296.9 KB · Visningar: 1
Med risk för att jag missförstÄtt dig:
- Bezeln Àr det yttersta plasthöljet. SuperlÀtt att byta.
- FÀrgen och texten nÀrmast displayen Àr mÄlat pÄ baksidan av glaset. Glaset sitter fast i boetten och Àr svÄrt att byta.
- SkÀrmen sitter fast pÄ modulen (urverket). Det Àr ganska lÀtt att flytta modulen mellan tvÄ boetter.

Edit: bild
IMG_20200822_101922.jpg

PĂ„ bilden:
Bezel, boett, backlock
O-ring, gummigrej som sitter under modulen, modul
Tack, jag hade missat den lilla detaljen att boett och bezel Àr tvÄ separata enheter. Tack för info!

Hade tvÄ störande dammkorn bakom glaset. Fick Àntligen tummen ur och tog ut dom.
IMG_20200822_143846.jpg
Det dÀr Àr en riktigt lyckad modell av Casio. Sen att jag Àr en fullstÀndig sucker för militÀrgrönt gör ju inte saken sÀmre.
Tickar den pÄ halvsekunder eller tjongar den i tvÄ pluppar Ät gÄngen?

Det dÀr Àr en riktigt lyckad modell av Casio. Sen att jag Àr en fullstÀndig sucker för militÀrgrönt gör ju inte saken sÀmre.
Tickar den pÄ halvsekunder eller tjongar den i tvÄ pluppar Ät gÄngen?
SÄna hÀr onödiga sekund indikatorer i retro fÀrg Àlskar jag sÄklart. Pilarna Àr varje sekund och dom övre fyrkanterna hoppar 2 steg var 5e sekund.

SÄna hÀr onödiga sekund indikatorer i retro fÀrg Àlskar jag sÄklart. Pilarna Àr varje sekund och dom övre fyrkanterna hoppar 2 steg var 5e sekund.
Aha, jag försökte pÄ nÄt vis fÄ alla fÀlten till en minut. Men inget sÄnt alltsÄ? o_O

EDIT: Jooo, blir ju en halv minut nÀr alla fÀlten Àr fyllda! Trött nu. :bag:

Tillbaka
Topp