• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

RĂ„kade klicka hem en Gorillaz GW-B5600GZ-1ER :).
D86C7D7C-3736-4811-913A-C49FA91014F3.jpeg

Det Àr en bristvara hÀr i trÄden. Men det fungerar ovÀntat bra, sÀrskilt om man lyckas fÀrgmatcha :artist:

Jag tycker det Ă€r sjĂ€lvklart att alla metall-shocks passar till kavajer och kostymer... men med resin-shocks? - VÅGAT!!! ... i positiv bemĂ€rkelse. Att visa att man Ă€r liiite udda och vĂ„gar sticka ut, skita i vad andra tycker om ens klocksmak och vara stolt bĂ€rare av en plastklump :D

Har en konstig kÀnsla:
NÀr jag köpte min DW-6900bba för nÄn mÄnad sen, upplevde jag att armbandet kÀnns lite för tunt och mjukt. Har för mig att bandet kÀndes tjockare och kraftigare pÄ min gamla 6600.
Är det nĂ„gon som har gammalt 6900-band frĂ„n 90-talet som kan bekrĂ€fta min teori? @Fujoor, ser ditt gamla 6630-band likadant som de hĂ€r nya eller mĂ„ste jag verkligen köpa nya glasögon...? :p
5B54B2D3-2B46-4315-951D-158BE71795D8.jpeg

Har en konstig kÀnsla:
NÀr jag köpte min DW-6900bba för nÄn mÄnad sen, upplevde jag att armbandet kÀnns lite för tunt och mjukt. Har för mig att bandet kÀndes tjockare och kraftigare pÄ min gamla 6600.
Är det nĂ„gon som har gammalt 6900-band frĂ„n 90-talet som kan bekrĂ€fta min teori? @Fujoor, ser ditt gamla 6630-band likadant som de hĂ€r nya eller mĂ„ste jag verkligen köpa nya glasögon...? :p
5B54B2D3-2B46-4315-951D-158BE71795D8.jpeg
Ingen aning, kan kolla nÀr jag Àr hemma. Skulle gissa pÄ att det ser likadant ut. Jag kör ju med gw band pÄ alla mina.

Fasen vilken crisp display den hÀr har! :woot: Jag hade en GPR-B1000 för nÄgot eller nÄgra Är sedan och den var sÄ groteskt stor men jag minns att jag Àlskade displayen och önskade att den skulle komma till mindre modeller. HÀr i en jÀmförelse mellan tvÄ typer av negativa displayer, inte alls lika stealth om det Àr det man Àr ute efter men dÀremot lÀsbarhet i klass med positiva displayer! Det enda jag kan klaga pÄ Àr spÀnnet som Àr under all kritik dÄ den Àr tillverkad av plast och vad som verkar vara vÀldigt tunn och skör plÄt vilket ger lite F91W-kÀnsla över det vilket Àr trist pÄ en sÄ bra klocka men som tur Àr sÄ ska det gÄ att byta mot 5600- och 6900-band sÄ det blir nog att jag drar pÄ ett GW5000-gummi pÄ den istÀllet.

20200827_082818.jpg

20200827_083111.jpg

Fasen vilken crisp display den hÀr har! :woot: Jag hade en GPR-B1000 för nÄgot eller nÄgra Är sedan och den var sÄ groteskt stor men jag minns att jag Àlskade displayen och önskade att den skulle komma till mindre modeller. HÀr i en jÀmförelse mellan tvÄ typer av negativa displayer, inte alls lika stealth om det Àr det man Àr ute efter men dÀremot lÀsbarhet i klass med positiva displayer! Det enda jag kan klaga pÄ Àr spÀnnet som Àr under all kritik dÄ den Àr tillverkad av plast och vad som verkar vara vÀldigt tunn och skör plÄt vilket ger lite F91W-kÀnsla över det vilket Àr trist pÄ en sÄ bra klocka men som tur Àr sÄ ska det gÄ att byta mot 5600- och 6900-band sÄ det blir nog att jag drar pÄ ett GW5000-gummi pÄ den istÀllet.

20200827_082818.jpg

20200827_083111.jpg

Fantastisk display.
Hur Ă€r den nĂ€r det Ă€r skymning / mörkt? Även braiga negativa displayer blir ju gĂ€rna olĂ€sbara nĂ€r det börjar bli lite mörkt.

• Like
Reactions: HSK

20200827_082818.jpg

20200827_083111.jpg
Kan du inte bara byta ut keepern? Bandet tycker jag Àr grymt skönt och snyggt:)

• Like
Fantastisk display.
Hur Ă€r den nĂ€r det Ă€r skymning / mörkt? Även braiga negativa displayer blir ju gĂ€rna olĂ€sbara nĂ€r det börjar bli lite mörkt.
Riktigt bra, eftersom det Àr sÄ pass hög kontrast sÄ upplevs den som vÀldigt tydlig bÄde under sÀmre ljusförhÄllanden och Àven i skarpa vinklar. Kanske lite sÀmre Àn positiv display men inte jÀttestor skillnad.
Kan du inte bara byta ut keepern? Bandet tycker jag Àr grymt skönt och snyggt:)
Njae, jag Àr inget jÀttestort fan av bandet och keepern som Àr svÄr att fÄ loss men det Àr sÄ klart ett alternativ. :)
(Det Àr inte meningen att vara nÄgon slags besserwisser men jag vill bara pÄpeka att keepern Àr gummibiten som hÄller fast bandet sÄ att det inte blir nÄgra missförstÄnd :angel:)

Riktigt bra, eftersom det Àr sÄ pass hög kontrast sÄ upplevs den som vÀldigt tydlig bÄde under sÀmre ljusförhÄllanden och Àven i skarpa vinklar. Kanske lite sÀmre Àn positiv display men inte jÀttestor skillnad.
Njae, jag Àr inget jÀttestort fan av bandet och keepern som Àr svÄr att fÄ loss men det Àr sÄ klart ett alternativ. :)
(Det Àr inte meningen att vara nÄgon slags besserwisser men jag vill bara pÄpeka att keepern Àr gummibiten som hÄller fast bandet sÄ att det inte blir nÄgra missförstÄnd :angel:)
Haha... My bad! Yrvaken! Menar givetvis spÀnnet!

• Like

20200827_082818.jpg

20200827_083111.jpg
Kan inte casio slÀppa en uppdaterad 5600/5610 med den dÀr displayen snart!? :rolleyes:

Kan inte casio slÀppa en uppdaterad 5600/5610 med den dÀr displayen snart!? :rolleyes:
Jag Àr övertygad om att det kommer att komma till fler och fler modeller sÄ smÄningom precis som BT gjorde. Sen kanske det Àr en frÄga om ekonomi ocksÄ men ju fler de tillverkar desto mer kan de i och för sig pressa ner priserna. Jag vet inte hur stor skillnaden Àr i tillverkningskostnad men jag kan tÀnka mig att det i dagens lÀge kanske Àr svÄrt att klÀmma in den i en klocka som kostar 600kr.

NÄgon som vet var man kan köpa adapter till en mudmaster gwg1000 sÄ man kan fÄ pÄ nÄt zulu band?

Tillbaka
Topp