• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tredje klockan in för idag. DW-5035D-1B 35th Anniversary. Nu fÄr det bli en paus :cool:;).
3AA557E9-4833-4000-8D32-224B7020EBE1.jpeg
86826A92-423A-4052-A4EE-2B6DD33F690A.jpeg

86B3A2E4-B987-4AA5-B563-AF746CAF9F99.jpeg

HÀr gÄr det undan. :D
Det Àr en trevlig modell.

Tror dig :) men skulle behöva nÄgon halv trasig klocka och börja experimentera med :p.
Hei.
Det er bare Ă„ hoppe i det,.
Det er balsam for sjelen Ă„ sitte Ă„ fikle med en casio. :)

Noen moduler til gamle square (Blant annet 691, 901 og 240), har en alarm-fjÊr som kan skade silketrykket pÄ innsiden om en ikke passer pÄ.
Ved rikling av modulen, f.eks ved Ä vri den dersom en har satt den skjevt inn, risikerer en Ä lage stygge merker pÄ innsiden av glasset.
Noen legger en liten bit Carbon-tape pÄ innsiden av glasset der alarm-fjÊra treffer. Dette beskytter innsiden av glasset,. -Bakdelen er at alarmen blir litt svakere.

Bildene under viser modulen med alarm-fjĂŠra.
PÄ Þverste bildet ser du hvordan fjÊra har Þdelagt displayet pÄ innsiden. (Mellom "Light" og "REM on-off-knappene).

Casio spring damage.JPG

Casio module 691-901.JPG

Hei.
Det er bare Ă„ hoppe i det,.
Det er balsam for sjelen Ă„ sitte Ă„ fikle med en casio. :)

Noen moduler til gamle square (Blant annet 691, 901 og 240), har en alarm-fjÊr som kan skade silketrykket pÄ innsiden om en ikke passer pÄ.
Ved rikling av modulen, f.eks ved Ä vri den dersom en har satt den skjevt inn, risikerer en Ä lage stygge merker pÄ innsiden av glasset.
Noen legger en liten bit Carbon-tape pÄ innsiden av glasset der alarm-fjÊra treffer. Dette beskytter innsiden av glasset,. -Bakdelen er at alarmen blir litt svakere.

Bildene under viser modulen med alarm-fjĂŠra.
PÄ Þverste bildet ser du hvordan fjÊra har Þdelagt displayet pÄ innsiden. (Mellom "Light" og "REM on-off-knappene).

Casio spring damage.JPG

Casio module 691-901.JPG
Hur tusan kommer den Ät glaset? Man fÄr var rejÀlt oförsiktig eller?

Hur tusan kommer den Ät glaset? Man fÄr var rejÀlt oförsiktig eller?
Alarm-fjÊra presser faktisk mot innsiden av glasset nÄr modulen er satt inn.
PĂ„ bildet under ser du merker til venstre hvor alarm-fjĂŠra har laget litt skraper. -Det ser veldig uskyldigt ut, men er ikke mye som skal til fĂžr en ser det fra utsiden.
Det fÞrste jeg ser pÄ nÄr jeg kjÞper en gammel square, er om det er merke mellom "Light" og "REM on-off" -knappene.
Ser jeg antydning til merker, velger jeg vekk klokken.
Stort sett pÄ alle klokkene mine har jeg montert en bit Carbon-tape pÄ innsiden som en forbyggende beskyttelse.
casio dw5600c spring marks.jpg

Haha ja tyvÀrr pÄ gott och ont :D.
Den Àr absolut trevlig dock Àr jag inte sÄ imponerad av den prickiga displayen :angel:.

Det Àr vÀl nÄgon hÀr pÄ forumet som har moddat den med en superskarp positiv display frÄn nÄgon annan modell. @Fujoor kanske?

Ja, det blev lyckat! @Ploprof sitter pÄ den numera. Modul frÄn 5600MW.
DSC07440.jpg

Jag har haft inte mindre Àn 4 olika moduler i den dÀr.
Det slutade med en inverterad och den har jag burit varenda trÀningsrunda dom sista 8 mÄnaderna. :cool:

Edit: passar pÄ att fira 1 Är pÄ KS och 780 inlÀgg. Jeeeej Mig! :D
DSC00827.jpg

Blev typ lite förÀlskad dÀr :angel:.
Jag har dock införskaffat en kombilÀnk som jag ska montera samt bestÀllt en ny bezel med röda text detaljer. Tror det kommer bli en fulltrÀff :D.
Kolla om du hittar en GW-B5600HR-lÀnk med dom röda inlÀggen i lÀnkarna sÄ har de en bullseye;) Vet en som har en sÄn pÄ sin AR :)
ARHR.jpg

Jag har haft inte mindre Àn 4 olika moduler i den dÀr.
Det slutade med en inverterad och den har jag burit varenda trÀningsrunda dom sista 8 mÄnaderna. :cool:

Edit: passar pÄ att fira 1 Är pÄ KS och 780 inlÀgg. Jeeeej Mig! :D
DSC00827.jpg

Ser riktigt ball ut med den displayen :D dock har jag insett att negativ display inte Àr nÄgot för mig med undantag GW-B5600AR-1ER ;)

displayen gör den till min favorit, smaken Àr uppenbarligen olika :)

Displayen Àr absolut inte dÄlig om jag fick det ett lÄta sÄ men hade föredragit utan prickarna ;). Tar att guld detaljerna vÀger upp det för jag Àr en sucker för guld :D.

Ni som har GBX100: upplever ni att ljusstyrkan gÄr upp och ner i takt med sekundvisningen? Jag mÀrkte det nÀr jag tittade noga och vet inte riktigt om det Àr ett medvetet designval eller om det kanske Àr nÄgot som Àr galet.

Tillbaka
Topp