• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Skadade klockan nyss :confused:
20200905_192428.jpg

Vad anvÀnds No/Yes till pÄ en helt analog klocka? o_O
Som sagt innan - Yes och No anvÀnds till att snabbt kunna kolla om klockan har synkat med atomur / mobilen. Sekundvisaren stÀllet sig pÄ Yes eller No efter ett enkelt knapptryck. Sen finns det Àven On och Off. Det gÀller larmet som finns pÄ klockan :)

• Like
Reactions: HSK
@Ncs du fÄr gÀrna lÀgga upp lite bilder och modellnummer pÄ klockan. Tack. :)
Modellen heter MRG-B1000 och Àr nÄgot mindre Àn de andra MR-G-modellerna. NÀr det kommer till storleken sÄ skulle jag sÀga att det Àr samma som i övrigt nÀr det gÀller G-shock nÀmligen, strunta i mÄtten! Jag skulle sÀga att min MR-G Àr 40mm, inte 46,2 som specs sÀger. DÄ jÀmför jag med andra klockar jag har haft (Bland annat Omega AT och Rolex sub sexsiffrig). Det Àr alltid svÄrt att fÄ fram storleken pÄ bild men om du har koll pÄ G-shock generellt sÄ kommer hÀr lite jÀmförelsebilder med andra vanliga modeller. Som du kan se Àr den mindre Àn Mudman, nÄgot större Àn en square och betydligt mindre Àn Mudmaster. Min handled Àr ca 16,5 cm och jag tycker den sitter perfekt.
D5024302-EB6C-4E41-83A9-5DB3B51E2C36.jpeg

AD9D2A7D-8441-4525-A198-1CDFB55F7700.jpeg

1444551D-9BC8-4FC5-9DB4-148C118B7186.jpeg

Tack för alla bilder och kommentarer Ncs. Det hjÀlper verkligen. Ser ut att sitta som en diver klocka som Àr ca 42mm.
Gissar pÄ att den kommer att sitta som en Seiko prospex pÄ mig.
DÄ kanske det blir en sÄn i framtiden. Priserna pÄ just denna modell Àr inte sÄ farliga heller.
Det som Àr farlig med G-shocks Àr att dem Àr sÄ affordable att man har svÄrt att lÄta bli att köpa nya.
Hade Bruce Lee Mr G varit mindre hade jag köpt den, fast jag kan tycka att den Àr lite för dyr.
Men för en gammal kampsportare som mig, G-shock + Bruce Lee, kan inte bli bÀttre Àn sÄ.

Modellen heter MRG-B1000 och Àr nÄgot mindre Àn de andra MR-G-modellerna. NÀr det kommer till storleken sÄ skulle jag sÀga att det Àr samma som i övrigt nÀr det gÀller G-shock nÀmligen, strunta i mÄtten! Jag skulle sÀga att min MR-G Àr 40mm, inte 46,2 som specs sÀger. DÄ jÀmför jag med andra klockar jag har haft (Bland annat Omega AT och Rolex sub sexsiffrig). Det Àr alltid svÄrt att fÄ fram storleken pÄ bild men om du har koll pÄ G-shock generellt sÄ kommer hÀr lite jÀmförelsebilder med andra vanliga modeller. Som du kan se Àr den mindre Àn Mudman, nÄgot större Àn en square och betydligt mindre Àn Mudmaster. Min handled Àr ca 16,5 cm och jag tycker den sitter perfekt.
D5024302-EB6C-4E41-83A9-5DB3B51E2C36.jpeg

AD9D2A7D-8441-4525-A198-1CDFB55F7700.jpeg

1444551D-9BC8-4FC5-9DB4-148C118B7186.jpeg

Senast Àndrad:
Jag köpte en olivgrön rangeman med negativ display som jag direkt sĂ„lde för att tavlan var svĂ„ravlĂ€st. Köpte istĂ€llet den vanliga. Ångrar detta bittert av fĂ„fĂ€nghet. SĂ„ nu vill jag komplettera med en negativ display igen men fokus ligger pĂ„ gulstĂ„lis square nu.

Tillbaka
Topp