• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HĂ€ftig! Lite annorlunda typsnitt.
Var svÄrt att se pÄ den andra bilden men det Àr lite pynt pÄ den ocksÄ. :)
DW5600GM2.jpg

Har de verkligen sÄ mycket högre list? Jag upplever snarare att de fular genom att höja ordinariepriset och sen sÀtta rabatt pÄ det. De har gjort det rÀtt mÄnga gÄnger. :confused:
Hittade detta nÀr jag sökte i trÄden: https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktrÄden.24037/page-756#post-3201873
Det Ă€r svĂ„rt att hitta korrekt info dĂ„ det inte finns nĂ„gon finsk avdelning pĂ„ Casios hemsida med prisuppgifter osv. men en annan finsk hemsida angav runt €440 som ordinarie pris sĂ„ det verkar som sagt som att Ă„tminstone vissa modeller ligger högre i pris av nĂ„gon anledning, oklart varför. Det Ă€r möjligt att Klockmagasinet saltar lite extra men vissa prisskillnader tycks alltsĂ„ förekomma.

Det gotiska typsnittet? Grand G-shock.
SÄklart... Jag har för dÄlig koll pÄ Grant Seiko mÀrker jag. :oops:

Hittade detta nÀr jag sökte i trÄden: https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktrÄden.24037/page-756#post-3201873
Det Ă€r svĂ„rt att hitta korrekt info dĂ„ det inte finns nĂ„gon finsk avdelning pĂ„ Casios hemsida med prisuppgifter osv. men en annan finsk hemsida angav runt €440 som ordinarie pris sĂ„ det verkar som sagt som att Ă„tminstone vissa modeller ligger högre i pris av nĂ„gon anledning, oklart varför. Det Ă€r möjligt att Klockmagasinet saltar lite extra men vissa prisskillnader tycks alltsĂ„ förekomma.
Hmm, dĂ€r ser man. Är ju rĂ€tt stor skillnad med 30% extra men det stĂ€mmer sĂ€kert dĂ„. Vissa modeller Ă€r de tvĂ€rtom vĂ€ldigt bra prissatta pĂ„, bĂ„de G-shock och Seiko. :confused:

• Like
Reactions: HSK
SÄklart... Jag har för dÄlig koll pÄ Grant Seiko mÀrker jag. :oops:

Hmm, dĂ€r ser man. Är ju rĂ€tt stor skillnad med 30% extra men det stĂ€mmer sĂ€kert dĂ„. Vissa modeller Ă€r de tvĂ€rtom vĂ€ldigt bra prissatta pĂ„, bĂ„de G-shock och Seiko. :confused:
Jag har sett att vissa modeller ligger högre Àn vÄra och andra lÀgre sÄ man fÄr vara litet observant pÄ att priserna skiljer mellan Sverige, Finland och Norge. (Optura har ju sitt sÀte i vÄrt vÀstliga grannland.)

Jag har sett att vissa modeller ligger högre Àn vÄra och andra lÀgre sÄ man fÄr vara litet observant pÄ att priserna skiljer mellan Sverige, Finland och Norge. (Optura har ju sitt sÀte i vÄrt vÀstliga grannland.)
Det verkar som att det inte Àr nÄgon röd trÄd, det skiljer vÀldigt mycket frÄn modell till modell.

VÀldigt mÀrkligt nÀr det rör sig om samma distributör och det inte finns nÄgon generell prisskillnad som skulle kunna hÀrledas till vÀxelkurs eller liknande. o_O

Ja det dÀr minns jag. Ibland har dom bra priser finnarna. Och ibland inte... :)

Den Àr riktigt snygg! Köpte sjÀlv den grÄröda för att den vita var slutsÄld. Var inte alls samma klocka.
Ser förresten att du har nio olÀsta notiser pÄ klockan. DÄ har du cirka 50 klick pÄ knapparna pÄ klockan för att nollstÀlla den :D Synd att de krÄnglade till menyerna sÄ. Annars sÄ hade jag behÄllt mitt ex!

Den Àr riktigt snygg! Köpte sjÀlv den grÄröda för att den vita var slutsÄld. Var inte alls samma klocka.
Ser förresten att du har nio olÀsta notiser pÄ klockan. DÄ har du cirka 50 klick pÄ knapparna pÄ klockan för att nollstÀlla den :D Synd att de krÄnglade till menyerna sÄ. Annars sÄ hade jag behÄllt mitt ex!
Jag lÀser aldrig notiser pÄ klockan, problem solved! :happyhappy:

Den Àr sÄ bra! Hur Àr reptÄligheten?
:) Den Àr superhÀrlig! Inget för blotta ögat men boetten har dragit pÄ sig microrepor som syns pÄ förstoring. Men det gör inget för denna klockan fÄr repas Àven om det kommer att ta tid! Det Àr fantastiskt att se hur vatten rinner av som vatten pÄ en gÄs jÀmfört med t ex en stÄlis. DLC titan Àr ett fantastiskt material helt enkelt!

Tillbaka
Topp