Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen! Ser fram emot lite bÀttre bilder pÄ den.Ja, camo Àr ju hÄrt!
![]()
Ja men verkligen. Dom dubblar priset och sen sÀtter dom "dyrare Àn list" som rea prisLite rea pÄ Klockmagasinet idag sÄg jag. Dock ska man passa sig för deras "listpriser" som kan ligga vÀldigt högt ibland...
![]()
![]()
Ja precis. Det mÀrklig Àr att det endast Àr i vissa fall. Ibland sÄ Àr det ju bra priser och korrekta listpriser. Som mina exempel ovan.Ja men verkligen. Dom dubblar priset och sen sÀtter dom "dyrare Àn list" som rea pris![]()
Ăr sĂ„nt förfarande verkligen tillĂ„tet ? Man borde anmĂ€la sĂ„nt fuffens.Ja precis. Det mĂ€rklig Ă€r att det endast Ă€r i vissa fall. Ibland sĂ„ Ă€r det ju bra priser och korrekta listpriser. Som mina exempel ovan.
Dock Ă€r dom ute och cyklar REJĂLT pĂ„ tex Mudmaster:
![]()
Ja det Ă€r ett jĂ€vligt mĂ€rkligt förfarande. Och det var exakt samma pĂ„ denna modell för nĂ„gra mĂ„nader sen nĂ€r detta diskuterades...Ăr sĂ„nt förfarande verkligen tillĂ„tet ? Man borde anmĂ€la sĂ„nt fuffens.
Jag har ocksÄ reagerat pÄ det. Kan det vara högre listpriser i Finland?Ja men verkligen. Dom dubblar priset och sen sÀtter dom "dyrare Àn list" som rea pris![]()
Tror inte det. Eftersom det stÀmmer pÄ vissa och Gshock sjÀvla listar pÄ 350 USD pÄ sin hemsida. Och 1 dollar ligger pÄ ~9,67 SEK...Jag har ocksÄ reagerat pÄ det. Kan det vara högre listpriser i Finland?
Ăr sĂ„nt förfarande verkligen tillĂ„tet ? Man borde anmĂ€la sĂ„nt fuffens.
UĂ€kGnaget Dinka!![]()
DÄ kÀnns det snudd pÄ olagligt, om de inte har vÀldigt fria lagar dÀr.Tror inte det. Eftersom det stÀmmer pÄ vissa och Gshock sjÀvla listar pÄ 350 USD pÄ sin hemsida. Och 1 dollar ligger pÄ ~9,67 SEK...
Haha, sorry, kunde inte lÄta bli.
Ja. Faktiskt funderat pÄ att maila dom och frÄga vad dom hÄller pÄ med. Gillar annars Klockmagasinet och har köpt 2 Gshocks dÀr förut. DÄ var det bra priser och allt funka kanon...DÄ kÀnns det snudd pÄ olagligt, om de inte har vÀldigt fria lagar dÀr.
Hejsan! It's Karri from Klockmagasinet (or Keskisen Kello as we're known in Finland). My Swedish is not so good, so I'll stick to EnglishTror inte det. Eftersom det stÀmmer pÄ vissa och Gshock sjÀvla listar pÄ 350 USD pÄ sin hemsida. Och 1 dollar ligger pÄ ~9,67 SEK...
Hejsan! It's Karri from Klockmagasinet (or Keskisen Kello as we're known in Finland). My Swedish is not so good, so I'll stick to EnglishWe've been monitoring Klocksnack very closely and tried to improve our process when it comes to the recommended retail prices. Last year, when we were just starting out, we were using the Finnish pricelists from our distributor and it turned out that there are quite big differences to Swedish prices with certain refs... We were not able to retrieve the Swedish G-Shock pricelist from our distributor, but thanks to this thread, we updated most of the models a few week ago based on Casio Europe's prices on their website.
Nevertheless, it's clear that we're still wildly mispriced in certain models still using Finnish prices (like that B5000G-2ER) and will correct that asap! If you see a model you're interested in with a not-so-competitive price, always contact us and our customer service will make their best to give you an offer if needed.
Ok. Thanks for the update. It was not my intention to hunt you down in any way. Just wanted to make you aware of this as its doesnÂŽt look so good to be honest.Hejsan! It's Karri from Klockmagasinet (or Keskisen Kello as we're known in Finland). My Swedish is not so good, so I'll stick to EnglishWe've been monitoring Klocksnack very closely and tried to improve our process when it comes to the recommended retail prices. Last year, when we were just starting out, we were using the Finnish pricelists from our distributor and it turned out that there are quite big differences to Swedish prices with certain refs... We were not able to retrieve the Swedish G-Shock pricelist from our distributor, but thanks to this thread, we updated most of the models a few week ago based on Casio Europe's prices on their website.
Nevertheless, it's clear that we're still wildly mispriced in certain models still using Finnish prices (like that B5000G-2ER) and will correct that asap! If you see a model you're interested in with a not-so-competitive price, always contact us and our customer service will make their best to give you an offer if needed.
Frogman har gÄtt upp som f#n... Vissa Frogman ligger pÄ mellan 12-15k beroende pÄ modell.. LÄg runt 8000kr nÀr dom slÀpptes... Det kunde man inte tro...RÀtt bra pris pÄ Frogman D-1000 hos Caliroots nu.
Plus 15% rabatt om man anmÀler sig till deras nyhetsbrev.
https://caliroots.se/casio-gwf-d1000-1er-gwf-d1000-1er/p/60881
Frogman har gÄtt upp som f#n... Vissa Frogman ligger pÄ mellan 12-15k beroende pÄ modell.. LÄg runt 8000kr nÀr dom slÀpptes... Det kunde man inte tro...![]()
Yes.. Hade den limiterade med en stor vÀska med kniven ocksÄ.. Listade typ 8500kr i butik... Nu sÀljs dom för runt 12-15k...klockmaster i Globen har kvar 1, den vanliga med djupmÀtare. Listar typ 12495kr. Och vissa Frogman (fÀrger) som Àr ovanliga och, vissa som slutats tillverkas ligger runt 12-15k nu..Innan jag köpte min finkammade jag HELA nÀtet.. Chrono24, Ebay mm... Finns inga billiga lÀngre... Enda billiga stÀllet Àr hÀr pÄ ks nÀr dom sÄlts... Konstigt egentligen att folk sÄlt för mellan 3500-4000kr. Finns typ ingenstans i vÀrlden för dom priserna..JasÄ? Menar du att listpriset pÄ D-1000 initialt lÄg pÄ runt 8,000 kr? Som sportrolex. :-D
Yes.. Hade den limiterade med en stor vÀska med kniven ocksÄ.. Listade typ 8500kr i butik... Nu sÀljs dom för runt 12-15k...klockmaster i Globen har kvar 1, den vanliga med djupmÀtare. Listar typ 12495kr. Och vissa Frogman (fÀrger) som Àr ovanliga och, vissa som slutats tillverkas ligger runt 12-15k nu..Innan jag köpte min finkammade jag HELA nÀtet.. Chrono24, Ebay mm... Finns inga billiga lÀngre... Enda billiga stÀllet Àr hÀr pÄ ks nÀr dom sÄlts... Konstigt egentligen att folk sÄlt för mellan 3500-4000kr. Finns typ ingenstans i vÀrlden för dom priserna..
Och nu menar jag dom med djupmÀtare. Dom utan gÄr o hitta billigare..
Ahh det var riktigt bra pris... MÄnga gÄr fort efter gamla priser osv....DÀr ser man. Svenska beg priser Àr nog dessutom lÄga jmfrt internationellt.
Knep min för 3 exempelvis.
Not a problem at all - public complaints are usually the biggest driver of improvement for all retail companies... We read the G-Shock and Seiko threads on a weekly basis so public shaming is welcomedOk. Thanks for the update. It was not my intention to hunt you down in any way. Just wanted to make you aware of this as its doesnÂŽt look so good to be honest.
But thanks for your feedback and you can disgard my mail i sent asking about this previously.![]()